online-κριτικές

Στις μέρες μας, τα site με online κριτικές για εστιατόρια, bar και ξενοδοχεία παίζουν όλο και σημαντικότερο ρόλο, με παλαιότερες έρευνες να δείχνουν ότι το 85% των καταναλωτών είναι πιθανότερο να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αν έχουν διαβάσει θετικές κριτικές . Πλέον, οι πελάτες μπορούν να γράψουν τη γνώμη τους ανά πάσα στιγμή και η φήμη της κάθε επιχείρησης δεν βασίζεται πια στις από στόματος διαδόσεις και κριτικές.

Μία νέα αμερικανική έρευνα έρχεται να μας δώσει νέα στοιχεία σχετικά με τις online κριτικές και το βασικό της πόρισμα είναι ότι όσο πιο βιαστική, τόσο πιο αρνητική η κριτική στο ίντερνετ. Τα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση πάνω από 166.000 κριτικών εστιατορίων που γράφτηκαν στον δικτυακό τόπο TripAdvisor.com και η έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό για θέματα ψυχολογίας καταναλωτών «Journal of Consumer Psychology» της Εταιρείας Ψυχολογίας Καταναλωτών, πραγματοποιήθηκε από ερευνητές με επικεφαλής τη Νίνα Χουάνγκ του Πανεπιστημίου Τεμπλ της Πενσιλβάνια.

Με άλλα λόγια, οι κριτικές που γίνονται αμέσως μετά την επίσκεψη του πελάτη σε ένα εστιατόριο ή τη διαμονή του σε ένα ξενοδοχείο, τείνουν να είναι πιο άκομψες και αρνητικές, ενώ αυτές που γίνονται σε ένα μεγαλύτερο διάστημα, για παράδειγμα μερικές ημέρες αργότερα, είναι πιο θετικές. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τη χιλιομετρική απόσταση στην οποία βρίσκεται η υπό κριτική επιχείρηση, καθώς  φαίνεται πως, όσο πιο μακριά πάει ο πελάτης για διακοπές ή ένα γεύμα κλπ., τόσο πιο θετική είναι η κριτική του, ενώ για μέρη και μαγαζιά που είναι πιο κοντά του και πιθανώς τα επισκέπτεται πιο συχνά ή πιο εύκολα, οι κριτικές είναι πιο αιχμηρές.

Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι ότι οι επιχειρήσεις  του χώρου φιλοξενίας και τουρισμού είναι προτιμότερο να μην ζητούν  άμεσα τις απόψεις και κριτικές των επισκεπτών  τους  – χρηστών των συγκεκριμένων site, αλλά να περιμένουν να αποφασίσουν οι ίδιοι πότε να γράψουν την κριτική τους ή να στείλουν ένα σχετικό email μερικές μέρες αργότερα, αν θέλουν οι κριτικές τους να είναι καλές.