Η κουζίνα δεν λειτουργεί πλήρως, αλλά τα ψυγεία είναι γεμάτα. Αυτό που μπορεί να φαίνεται ως ατυχία στην αρχή, σύντομα αποδεικνύεται εργαλείο ανάπτυξης. Για παράδειγμα, φτιάχνοντας τα δικά σας προμαγειρεμένα προϊόντα. Δεν είναι μόνο ένας εξαιρετικός τρόπος διατήρησης των υπαρχόντων προμηθειών, αλλά είναι, επίσης, ένας εξαιρετικός τρόπος για την πώληση προϊόντων εκτός της επιχείρησης. Φρέσκα ζυμαρικά σε μια πλαστική συσκευασία και σπιτική μπολονέζ σε ένα βάζο παράγονται σε απόθεμα και γίνονται γρήγορα μπεστ σέλερ. Και όπου λείπει η εμπειρία στη συντήρηση, η έξυπνη τεχνολογία κουζίνας μπορεί να βοηθήσει. 

Το ψυγείο είναι γεμάτο πιπεριές, κολοκυθάκια και μελιτζάνες; Ιδανικά για σάλτσα από ψητά λαχανικά. Τα μανιτάρια; Ιδανικά για σάλτσα μανιταριών. Ο κατάλογος θα μπορούσε να επεκταθεί ατέλειωτα, γιατί σχεδόν οποιοδήποτε φαγητό μπορεί να διατηρηθεί, όταν προετοιμάζεται σωστά. Είτε πρόκειται για χρήση στο δικό σας εστιατόριο, είτε για εκτός. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα προμαγειρεμένα προϊόντα έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των συνηθισμένων προϊόντων για delivery, όπως πίτσα και ζυμαρικά: δεδομένου ότι οι πελάτες κάνουν το τελευταίο βήμα προετοιμασίας στο σπίτι, όλα φτάνουν ζεστά στο τραπέζι. Ταυτόχρονα, η επιλογή των πιάτων για delivery αυξάνεται. Επειδή έχει πλέον όλο και λιγότερη σημασία, αν τα πιάτα είναι κατάλληλα για delivery ή όχι – στο βαθμό που είναι προμαγειρεμένα, σχεδόν όλα μπορούν να μεταφερθούν. Και είναι ακόμα πιο εύκολο από ότι με τα ζεστά πιάτα: Η διαδρομή για το delivery δεν έχει σημασία πια, ακόμη και μια παράδοση ανά τη χώρα θα ήταν φανταστική,γιατί τελικά τίποτα δεν μπορεί να κρυώσει ή να χάσει τα συστατικά του. Μαγειρικά κουτιά με σπιτικά ζυμαρικά, ξεχωριστά συσκευασμένα πολτοποιημένα κρεμμύδια και το ανάλογο τυρί ή με κοτόπουλο, πατατοκεφτέδες και κόκκινο λάχανο διευκολύνουν τους πελάτες να μεταφέρουν την απόλαυση από το αγαπημένο τους εστιατόριο, στην τραπεζαρία τους. Ίσως ένα playlist με τα σωστά τραγούδια που θα συνοδεύσουν το φαγητό σας;

«Προκειμένου τα προϊόντα να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των πελατών, πρέπει οι αρμόδιοι υπεύθυνοι να δοκιμάσουν τις συνήθειες των πελατών» λέει ο Μάριος Σαββάτης, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων ΝΑ Ευρώπης, εξηγώντας τις προκλήσεις. Για παραγωγή, βασίζεται στο combi steamer iCombi Pro καθώς και το iVario, το οποίο λειτουργεί με θερμική επαφή. Οι διαδρομές μαγειρέματος που αποθηκεύονται και στα δύο αυτά έξυπνα συστήματα μαγειρικής, εξασφαλίζουν αυτόματα το επιθυμητό αποτέλεσμα και χωρίς ιδιαίτερη παρακολούθηση και έλεγχο.

Υπάρχουν τώρα πολλές επιλογές για τα προμαγειρεμένα προϊόντα. Η μέθοδος sous-vide, για παράδειγμα, στην οποία το αντίστοιχο προϊόν καρυκεύεται μέσα στη σακούλα εν κενώ, σε μέγεθος μερίδας και στη συνέχεια παρασκευάζεται σε ατμό, στην περίπτωση του iCombi Pro, ή σε κάδο νερού παραδοσιακά, στην περίπτωση του iVario. Το αποτέλεσμα: βουτυράτο κοτόπουλο για παράδειγμα, που αποκτά τη κρούστα του στο φούρνο του πελάτη. Ή σπιτικά noodles και τραγανά λαχανικά που τα ζεσταίνει ο πελάτης. Το φαγητό μπορεί να διατηρηθεί για αρκετές ημέρες χωρίς προβλήματα.

       

Μια άλλη δυνατότητα είναι η συντήρηση σε βάζο. Εδώ το φαγητό παρασκευάζεται, ως συνήθως, στο iCombi Pro ή στο iVario και στη συνέχεια τοποθετείται σε βάζα. Αυτά προετοιμάζονται στη συνέχεια στο iCombi Pro, χρησιμοποιώντας τη μαγειρική διαδικασία για τα «ημιδιατηρημένα» τρόφιμα. Η διαδικασία εκτελείται αυτόματα, δεν υπάρχει τίποτα να κάνουμε εκτός από την αναμονή. Στη συνέχεια, κλείστε τα βάζα και αφήστε τα να κρυώσουν, αυτόματα δημιουργείται ένα κενό στο βάζο. Τα περισσότερα τρόφιμα μπορούν να διατηρηθούν με αυτόν τον τρόπο για έως και τρεις μήνες, μερικά έως και έξι μήνες.

Η 3η επιλογή είναι η γνωστή κονσερβοποίηση. Η διαδικασία στο iCombi Pro είναι ίδια με τη συντήρηση στο βάζο, αλλά τα κουτιά σφραγίζονται με καπάκι. Ο Μ. Σαββάτης έχει μια καλή συμβουλή για τις δύο τελευταίες διαδικασίες: «Κατά την προετοιμασία γεμιστών ρολών, για παράδειγμα, έχετε κατά νου το γεγονός ότι η διαδικασία μαγειρέματος των «ημιδιατηρημένων», εξασφαλίζει ήδη περισσότερη απαλότητα και ζουμερά αποτελέσματα».

Τα προμαγειρεμένα προϊόντα, είναι, επομένως, ένας καλός τρόπος για την ενίσχυση της επιχείρησης, χωρίς πολλή προσπάθεια. «Οι πελάτες γνωρίζουν από πού προέρχονται τα συστατικά, κάτι που δημιουργεί εμπιστοσύνη», λέει ο Μ. Σαββάτης. Επιπλέον, μπορεί να αποφευχθεί η μεγάλη σπατάλη υλών, ειδικά κατά τη συντήρηση σε βάζα. Αυτό αυξάνει την πιθανότητα να επιστρέψουν οι πελάτες. Και όταν το εστιατόριο ανοίξει ξανά, η νέα γνώση θα είναι, επίσης, χρήσιμη. Επειδή τα προϊόντα που απαιτούν μεγάλο χρόνο προετοιμασίας μπορούν να παραχθούν εκ των προτέρων. Το βάζο με τη σάλτσα ψητών λαχανικών μπορεί εύκολα να προετοιμαστεί και να σερβιριστεί ακόμη και κατά τη μεγαλύτερη ώρα αιχμής.

rational-online.com