Η Airbnb, η δημοφιλής διαδικτυακή πλατφόρμα για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις καταλυμάτων, έχει αποκτήσει μια σημαντική απήχηση και μερίδιο αγοράς ανάμεσα στους ταξιδιώτες που αναζητούν και κάνουν κράτηση για διαμονή σε έναν προορισμό.

Η έρευνα της εταιρείας μάρκετινγκ Tourix εστιάζει στην αγορά της Αθήνας σε σχέση με την Airbnb και αναλύει τα δεδομένα των καταλυμάτων έτσι όπως διαμορφώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2022 Airbnb – Αθήνα: Συνολική Προσφορά & Τιμές Καταλυμάτων

● Συνολικά στην πλατφόρμα του Airbnb, στην περιοχή της Αθήνας, είναι καταχωρημένα περίπου 12 χιλιάδες καταλύματα
● Παρατηρείται αυξανόμενη προσφορά καταλυμάτων στην Αθήνα μέσω της πλατφόρμας Airbnb (+25% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021).
● Οι 3 κορυφαίες περιοχές της Αθήνας που φιλοξενούν τα περισσότερα καταλύματα είναι η Πλάκα, ο Νέος Κόσμος και το Κουκάκι.
● Η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση σε κατάλυμα της Airbnb στην Αθήνα είναι στα 95€ (+9% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021).
● Οι 3 περιοχές με την υψηλότερη τιμή ανά διανυκτέρευση είναι το Ζάππειο, το Πολύγωνο και η Πλάκα.

Ένας ταξιδιώτης μπορεί να βρει καταλύματα 4 τύπων στην πλατφόρμα της Airbnb.
Τα καταλύματα αυτά μπορεί να είναι ολόκληρα σπίτια/διαμερίσματα, ιδιωτικά δωμάτια, κοινόχρηστα δωμάτια, και δωμάτια ξενοδοχείων. Στην Αθήνα:

● 88% των καταλυμάτων είναι ολόκληρα σπίτια ή διαμερίσματα.
● Περίπου 10% των καταλυμάτων είναι ιδιωτικά δωμάτια.
● Μόλις 2% των καταλυμάτων είναι δωμάτια ξενοδοχείων ή κοινόχρηστα δωμάτια.

Airbnb – Αθήνα: Ανάλυση σε σχέση με τους Οικοδεσπότες

Συνολικά στην Αθήνα υπάρχουν περίπου 6 χιλιάδες οικοδεσπότες που διαθέτουν καταλύματά μέσω της Airbnb.

● Το 76% των οικοδεσποτών διαχειρίζεται πάνω από ένα καταλύματα στην πλατφόρμα, με τα επιπλέον καταλύματα να είναι είτε στην περιοχή της Αθήνας είτε αλλού.
● Η πλειοψηφία των οικοδεσποτών απαντούν μέσα στην πρώτη ώρα από την στιγμή που κάποιος χρήστης στείλει ένα μήνυμα σχετικά με το κατάλυμα που διαχειρίζεται (77% των οικοδεσποτών). Το 11% των οικοδεσποτών μέσα σε μερικές ώρες, το 7% μέσα στην ίδια μέρα και το 5% μέσα σε μερικές μέρες.
● Ακόμη, το 31% των οικοδεσποτών είναι superhosts, μια πιστοποίηση που δίνει η Airbnb σε οικοδεσπότες που έχουν θετικές κριτικές, απαντούν γρήγορα σε μηνύματα χρηστών και αποφεύγουν ακυρώσεις όπου είναι δυνατόν.

Airbnb – Αθήνα: Τι δείχνει η ανάλυση των 537 χιλ. αξιολογήσεων από ταξιδιώτες

Ένα χαρακτηριστικό που οι ταξιδιώτες λαμβάνουν υπόψη πριν προχωρήσουν σε κράτηση σε ένα κατάλυμα, είναι οι κριτικές του καταλύματος. Οι αξιολογήσεις από εμπειρίες άλλων ταξιδιωτών είναι από τους σημαντικότερους δείκτες που πιστοποιούν κατά κάποιον τρόπο την ποιότητα του καταλύματος και του οικοδεσπότη.

● Ο μέσος όρος αξιολογήσεων σε καταλύματα της Αθήνας είναι 4.73/5, όπως αυτός διαμορφώνεται από τις 537 χιλιάδες κριτικές σε καταλύματα μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022.
● Ο μέσος όρος των αξιολογήσεων συγκεκριμένα για την επικοινωνία των χρηστών με τους οικοδεσπότες στην Αθήνα είναι 4.85/5.
● Οι κορυφαίες 3 περιοχές της Αθήνας με τους υψηλότερους μέσους όρους αξιολογήσεων είναι το Πολύγωνο, η περιοχή γύρω από το 1ο Νεκροταφείο Αθηνών και η συνοικία Ελληνορώσων.
● Οι 3 περιοχές με τους χαμηλότερους μέσους όρους αξιολογήσεων είναι ο Άγιος Ελευθέριος, τα Πατήσια και η Ριζούπολη.

Εδώ, αξίζει να εξετάσουμε μια υποκατηγορία αξιολογήσεων που αφήνουν οι χρήστες στα καταλύματα της Airbnb, και που έχει να κάνει συγκεκριμένα με την τοποθεσία του καταλύματος. Σε αυτήν την υποκατηγορία, οι 3 κορυφαίες περιοχές με τους μεγαλύτερους μέσους όρους αξιολογήσεων αποκλειστικά λόγω τοποθεσίας είναι το Κολωνάκι, το Κουκάκι και η συνοικία της Ρηγίλλης στην Αθήνα.

Όπως δήλωσε ο κ. Θανάσης Αθανασιάδης, υπεύθυνος του τμήματος Data & Business Analytics της Tourix: “Η δραστηριότητα της Airbnb στην Αθήνα συνεχίζει να έχει την αυξητική τάση των τελευταίων χρόνων. Αυτό αποτυπώνεται από την αύξηση των διαθέσιμων καταλυμάτων και των οικοδεσποτών. Από την άλλη, όσο η προσφορά καταλυμάτων στην Airbnb αυξάνεται, έτσι και οι οικοδεσπότες φαίνεται να δίνουν έμφαση στην εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών ως σημείο για απόκτηση συγκριτικού πλεονεκτήματος, αντιλαμβανόμενοι την αξία που δίνει η ικανοποίησή τους. Αυτό γιατί η ικανοποίηση των ταξιδιωτών οδηγεί σε θετικές αξιολογήσεις και δυνητικά σε περισσότερες κρατήσεις και έσοδα”.