Η ομάδα “Tourism Marketing & Research” της Tourix μελέτησε και ανέλυσε τους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας που χρησιμοποιούν επίσημα το Tik Tok ως ένα από τα ψηφιακά κανάλι προώθησης για τον προορισμό τους.

H διείσδυση του TikTok είναι ακόμη χαμηλή στους ελληνικούς προορισμούς, με λιγότερους από 20 δήμους σε όλη την Ελλάδα να το αξιοποιούν ως εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ με κάποιους από αυτούς να ξεχωρίζουν. Αντίστοιχα, χαμηλή η διείσδυση σε επίπεδο περιφερειών της χώρας. Ο ΕΟΤ έχει δημιουργήσει επίσημο λογαριασμό στο TikTok με ενεργή παρουσία.

Πιο αναλυτικά:

Α. Ο τοπ ελληνικός προορισμός στο TikTok

Ο επίσημος λογαριασμός προορισμού στο TikTok που ξεχωρίζει είναι αυτός του Αγίου Νικολάου Κρήτης. Δημιουργεί ελκυστικό περιεχόμενο και κάνει στοχευμένες ενέργειες προβολής, με αποτέλεσμα να έχει αρκετούς χιλιάδες followers. Πιο συγκεκριμένα το επίσημο TikTok του προορισμού του Αγίου Νικολάου Κρήτης έχει 20.000 ακολούθους και 25 δημοσιευμένα βίντεο.

Β. Οι ελληνικοί προορισμοί με καλές επιδόσεις στο TikTok

Ενεργή παρουσία και καλές επιδόσεις έχουν οι προορισμοί της Θεσσαλονίκης, της Κεφαλονιάς, της Καρπάθου και της Δράμας οι οποίοι έχουν καταφέρει να προσελκύσουν μεταξύ 1.000 και 2.700 ακόλουθους στους λογαριασμού τους στο TikTok. Ειδικά για την Κεφαλονιά, το επίσημο προωθητικό βίντεο του προορισμού στο TikTok έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 1,8 εκατομμύριο προβολές.

Γ. Οι ελληνικοί προορισμοί που σταθεροποιούν την ενεργή τους παρουσία στο TikTok

Στο επόμενο σετ προορισμών βρίσκονται: τα Κύθηρα, το Ξυλόκαστρο, η Πάργα, η Κατερίνη και τα Χανιά και οι οποίοι αναρτούν σταθερά περιεχόμενο στους λογαριασμούς τους στο TikTok, αποκτώντας σταδιακά νέους ακόλουθους, χωρίς ακόμη να έχουν ξεπεράσει τους 1.000. Ειδικά η Κατερίνη, είναι από τις δραστήριες περιοχές σε ανάρτηση περιεχομένου, έχοντας φτάσει σχεδόν τα 100 βίντεο.

Δ. Οι ελληνικοί προορισμοί που ξεκίνησαν τα πρώτα τους βήματα στο TikTok

Τέλος, τα Σφακιά, η Ιεράπετρα, ο Πόρος, η Θάσος, η περιοχή του Κισσάμου Κρήτης, η Κέα και η Κως ξεκίνησαν τα πρωταρχικά τους βήματα στην αξιοποίηση του TikTok στο πλαίσιο της τουριστικής προβολής των προορισμών τους.

Το TikTok σε επίπεδο Περιφερειακών Ενοτήτων, Περιφερειών και Χώρας

● Σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας, η Χαλκιδική έχει την πιο αξιόλογη παρουσια ως προορισμός στο TikTok (1.800 ακόλουθους, 20 βιντεο, 4.000 likes)
● Σε επίπεδο περιφέρειας, ξεχωρίζει ο λογαριασμός της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (900 ακολουθους, 30 βιντεο, 5.000 likes)
● Σε επίπεδο χώρας, το επίσημο account του visitgreece του ΕΟΤ εχει 11.200 ακόλουθους, ενώ το discovergreece της Marketing Greece έχει 29.300 ακόλουθους.

Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε την πολύ καλή δουλειά που γίνεται ανεπίσημα για κάποιους από τους προορισμούς της Ελλάδας στο TikTok (πχ. Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Σέριφος, Αμοργός) και οι οποίοι αν και μη επίσημοι, καταφέρνουν να προβάλλουν τον προορισμό τους δημιουργώντας αξιόλογο περιεχόμενο το οποίο έχει προσελκύσει αρκετούς χιλιάδες ακόλουθους με αρκετές αλληλεπιδράσεις από τους χρήστες του TikTok.

Σχετικά με την έρευνα
Επιμελήθηκε από το τμήμα Tourism Marketing and Research της Tourix, με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με τον κλάδο του τουρισμού και των ταξιδιών. 
Πηγές
1. (SURVEY) TikTok’s Undeniable Impact on Travel and Tourism [Τα αποτελέσματα βασίζονται σε εθνική έρευνα σε 1.139 χρήστες του TikTok στις ΗΠΑ. Η
έρευνα διεξήχθη στις 16-18 Ιουλίου 2022] 
2. The influence of TikTok on tourism destination decision in the post-pandemic era Master in Marketing