Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, η σπατάλη φαγητού και στο σπίτι και στις επιχειρήσεις εστίασης φαίνεται ότι φτάνει ένα ποσοστό της τάξης του 30-40% του συνόλου των προμηθειών.

Μάλιστα το έτος 2010 φαίνεται ότι πετάχτηκε στα σκουπίδια μια ποσότητα 60.5 δισεκατομμύρια κιλά τόσο από τις οικίες όσο και από τις επιχειρήσεις της εστίασης. Με λίγα λόγια, η σπατάλη φαγητού στα εστιατόρια είναι ένα φλέγον ζήτημα, που οι ιδιοκτήτες τέτοιων επιχειρήσεων πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους.

Τι ακριβώς, όμως, σημαίνει αυτό για την επιχείρησή σου; Πολύ απλά, η σπατάλη φαγητού στο εστιατόριο σου είναι και σπατάλη χρημάτων. Το να αφήσεις να σπαταλάται φαγητό εκτός ορίων έχει μεγάλη επιρροή, πέραν του περιβάλλοντος φυσικά, και στις απολαβές σου. Τα καλά νέα, φυσικά, στο πρόβλημα αυτό είναι ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές λύσεις και παρακάτω παρουσιάζονται οι 5, σύμφωνα με το rewardsnetwork.com, που μπορείς πολύ εύκολα να ακολουθήσεις.

1. Εντόπισε και ανάλυσε την σπατάλη στο εστιατόριο σου. Τι είδους είναι η σπατάλη που γίνεται στο εστιατόριο σου; Γίνεται κυρίως κατά την προετοιμασία του φαγητού; Είναι σπατάλη υλικών πριν καν χρησιμοποιηθούν; Είναι μαγειρικά λάθη κατά τη διάρκεια; Ή προέρχεται από τα υπολείμματα που αφήνουν οι πελάτες στα πιάτα τους επειδή είτε είναι μεγάλες οι μερίδες είτε δεν ικανοποιήθηκαν από τις γεύσεις; Το να συνειδητοποιήσεις από που προέρχεται αυτή η σπατάλη είναι πολύ σημαντικό γιατί θα βοηθήσει να εστιάσεις τις δράσεις σου στο συγκεκριμένο κομμάτι, ώστε να έχουν και επιτυχές αποτέλεσμα.

2. Άλλαξε και έλεγξε τις παραγγελίες σου. Αρχικά, η παραγγελιές που κάνεις για τις προμήθειες του εστιατορίου σου είναι σημαντικό να περιλαμβάνουν μόνο όσα χρειάζεσαι, σχετικά πάντα με τις ποσότητες. Οι υπερβολές έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα, αφού πιθανότατα τα παραπάνω υλικά δεν θα προλάβουν να φτάσουν ποτέ στους πελάτες γιατί θα έχουν χαλάσει. Επιπλέον, είναι σημαντικό να ελέγχεις την παραγγελία που φτάνει στα χέρια σου προτού υπογράψεις την παραλαβή. Με λίγα λόγια, δες αν τα προϊόντα που σου έφερε ο προμηθευτής είναι όλα φρέσκα ή αν έχει κάποια χαλασμένα ήδη και ύστερα αποφάσισε, αν θα τα αποδεχθείς ή όχι.

3. Έλεγξε συχνότερα τον κατάλογο των προμηθειών σου. Αν τα διάφορα υλικά χρησιμοποιούνται ή απλά χαλούν πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο υπολόγιζες , προσπάθησε να ελέγχεις συχνότερα την αποθήκη προμηθειών σου μέσα στη βδομάδα. Έχοντας μια καλή εικόνα για τα προϊόντα, μπορείς να δεις αν το προσωπικό σου τα διαχειρίζεται σωστά ή όχι. Ακόμη, μπορείς να διασφαλίσεις ότι τα προϊόντα σου είναι αποθηκευμένα σωστά, ώστε να μην χαλάσουν πιο γρήγορα από το αναμενόμενο.

4. Μην κάνεις υπερβολές στην προετοιμασία. Παρατηρείς τεράστια ποσότητα προετοιμασμένων πρώτων υλών να περισσεύουν στο κλείσιμο του εστιατορίου σου; Σκέψου, μάλιστα, ότι οι πρώτε ύλες που κόβονται ή διαχειρίζονται με άλλες τεχνικές τείνουν να χαλούν γρηγορότερα. Επομένως, πρέπει να γίνεται σωστή προετοιμασία από το προσωπικό της κουζίνας, χωρίς υπερβολές.

5. Προσάρμοσε τις μερίδες σου. Αν η προέλευση της σπατάλης φαγητού είναι τα υπολείμματα από τα πιάτα των πελατών σου, αυτό σημαίνει κάτι σχετικά ή με την γεύση – κάτι που θα πρέπει να το λύσεις διαφορετικά- ή με το μέγεθος της μερίδας. Δες, λοιπόν, πια είναι τα πιάτα που τείνουν να επιστρέφουν με φαγητό στην κουζίνα και σκέψου το ενδεχόμενο να μικρύνεις τις μερίδες αυτές.

Άρθρο από το Online Magazine:

CABARE