bw_surestayΤα Best Western Hotels & Resorts έκαναν μια τολμηρή κίνηση, εισάγοντας ένα νέο επαναστατικό μοντέλο στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, τα SureStay Hotels, που θα λειτουργούν ως ξεχωριστές θυγατρικές, ενώ παράλληλα θα συνδέουν τους ξενοδόχους με τη δομή της εταιρίας και τα κανάλια διανομής.

Τα SureStay ανοίγουν ένα δρόμο για τα ξενοδοχεία Best Western, τα οποία δεν επιθυμούν να ακολουθήσουν το πρόγραμμα design της εταιρίας. Θα χωρίζονται σε διαφορετικά ξενοδοχειακά brand, τα SureStay Hotel (Premium Economy), SureStay Plus Hotel (Lower Midscale) και SureStay Signature Collection (Midscale Soft Brand) και στόχος είναι να προσφέρονται μέσω αυτών επιλογές στην αγορά για ξενοδόχους franchise, που είναι απογοητευμένοι από τα μονόπλευρα συμβόλαια χωρίς αποδόσεις.

Και τα 3 brand θα προωθούνται από πλευράς marketing, υπό την ενιαία ομπρέλα των SureStay, χωρίς αναφορά στα Best Western Hotels & Resorts. Αυτό θα επιτρέψει στην Best Western να αναβαθμίσει τις υφιστάμενες υποδομές της δημιουργώντας νέα ροή εσόδων, εκμεταλλευόμενη νέες δυνατότητες.

Προκειμένου ένα ξενοδοχείο να ενταχθεί στα SureStay, πρέπει να πετύχει και να διατηρήσει σκορ στην TripAdvisor τουλάχιστον 3,5 και να συμμορφώνεται με το SureStay Service Promise.

Δείτε τη δήλωση:

“In North America, there are currently 17,000 branded hotels, and another 12,000 unbranded, in the economy and midscale segments. The white label approach allows Best Western to tap into this tremendous potential without compromising its brand image,” said David Kong, President & CEO of Best Western Hotels & Resorts. “Currently, many of these hotels have little to no consumer relevance. Their brands have very little potential to drive superior revenue, and the owners are incurring high franchise fees from brands that don’t provide the necessary support, service or value.”

“With SureStay, we are seeking to create a core group of hotels that will differentiate themselves from others in the market, focusing on delivering high quality and outstanding service,” said Kong. “There is no PIP for SureStay hotels. Rather, we are working to create consumer relevance and confidence through unprecedented quality and care. We believe this will really resonate with consumers in these segments.”

“We believe SureStay creates a win-win-win situation – the consumers win through superior customer care, the hotels win through superior ROI and the brand wins through a new revenue stream,” said Kong. “Best Western members are firmly behind this concept as they understand the benefits and potential of this strategy. We are gratified by the warm reception and excitement surrounding SureStay, and feel we are off to a tremendous start.”