της Μαρίας Ακριβού, fortunegreece.com*

HotelgeniusΣε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον όπου η τεχνολογία παίζει πρωτεύοντα ρόλο καθορίζοντας την ανάπτυξη ενός εγχειρήματος, είναι αδιανόητο ένας επιχειρηματίας να αγνοεί τη χρήση των τεχνολογικών εργαλείων που έχει στη διάθεσή του και να αφήνει τα πράγματα στην τύχη. Το τελευταίο διάστημα μια νέα εταιρεία, ονόματι Hotelgenius, έχει κάνει αισθητή την παρουσία της, φιλοδοξώντας να καταστεί το «δεξί χέρι» των ξενοδόχων υποσχόμενη πως μπορεί να καλύψει στο 100% τις διαδικτυακές ανάγκες οποιασδήποτε ξενοδοχειακής μονάδας. Το λογισμικό της βρίσκεται σε μορφή cloud και αποτελείται από τρία βασικά συστήματα: κατασκευή ιστοσελίδας, μηχανή κρατήσεων και εφαρμογή για κινητά. Τα τρία αυτά συστήματα επιτρέπουν στους ξενοδόχους να δημιουργήσουν μέσα σε λίγες ώρες μια δυνατή διαδικτυακή ταυτότητα και να διαχειριστούν όλα τα κανάλια πωλήσεων και επικοινωνίας από ένα σημείο.

Το «έξυπνο» λογισμικό της Hotelgenius δεν συνιστά όμως πόλο έλξης μόνο για τους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, αλλά και για επενδυτές, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη χρηματοδότηση ύψους 570.000 ευρώ που εξασφάλισε η εταιρεία από το επενδυτικό ταμείο Elikonos Jeremie SCA – Sicar. Όπως αναφέρει αποκλειστικά στο fortunegreece.com, ο Πρόεδρος και CEO της Hotelgenius, Θοδωρής Θεοδωρόπουλος το εν λόγω ποσό θα χρησιμοποιηθεί αφενός για τη βελτίωση του προϊόντος, ώστε αυτό να γίνει περισσότερο ανταγωνιστικό και να παρέχει τις πλέον κατάλληλες λύσεις στον ξενοδόχο, αφετέρου για το business development, ώστε να καθιερωθεί η εταιρεία στην ελληνική αγορά και στη συνέχεια να επεκταθεί σωστά και μεθοδικά στις αγορές του εξωτερικού. Μέχρι στιγμής η πορεία της Hotelgenius είναι ανοδική, αφού ξεκίνησε με μια μικρή ομάδα των έξι ατόμων και σήμερα απασχολεί πάνω από 20 στελέχη, έχει λάβει δύο κύκλους χρηματοδότησης, έχει ήδη κλείσει περισσότερα από 140 συμβόλαια στην Ελλάδα​ μέσα σε ένα χρόνο λειτουργίας του συστήματος​, ενώ πρόσφατα διακρίθηκε στα Παπαστράτος Startup Greece Awards 2016 στην κατηγορία Τουρισμός & Πολιτισμός.

Απαντώντας στο ερώτημα του αν θα επεδίωκε την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στη Hotelgenius, ο κ. Θεοδωρόπουλος τονίζει πως είναι ένα σενάριο που κάθε εταιρεία, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της τεχνολογίας, θα το αντιμετώπιζε θετικά και ευπρόσδεκτα υπό τον όρο ότι υλοποιείται στο σωστό χρόνο και με τη σωστή χημεία. «Αυτό που έχει σημασία είναι να γίνει μια κατάλληλη συμφωνία, πάνω σε σωστές βάσεις, γιατί έχουμε δει κατά καιρούς αντίστοιχα μοντέλα να αποτυγχάνουν είτε λόγω timing, είτε λόγω μη συμβατότητας των στόχων ή κακής αλληλοκατανόησης των δύο μερών».

Πέρα από την τεχνογνωσία που χρησιμοποιείται, ο «άσσος στο μανίκι» της Hotelgenius φαίνεται να είναι η καινοτόμος ιδέα της αφού όπως μας εξηγεί ο κ. Θεοδωρόπουλος η αγορά τώρα δημιουργείται με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ξεκάθαρος ανταγωνισμός. Προσθέτει πως στα επιμέρους προϊόντα και υποσυστήματα της Hotelgenius πλατφόρμας, διαθέτουν ξεκάθαρα συγκριτικά πλεονεκτήματα και πως το μεγαλύτερο όφελος είναι ότι παρέχεται μια συνολική λύση στον ξενοδόχο, είτε αυτός είναι ένας μικρός επιχειρηματίας που θέλει να χτίσει μια σωστή online παρουσία και προσπαθεί μόνος του στο λιγοστό του χρόνο και με τις περιορισμένες γνώσεις του, είτε αφορά σε ένα οργανωμένο τμήμα marketing και πωλήσεων ενός ξενοδοχείου. «Από εκεί και πέρα υπάρχει σαφώς ένας διεθνής ανταγωνισμός κι ένα γενικότερο trend για ολιστικές λύσεις και τεχνολογικά οικοσυστήματα. Εκεί, η ίδια η φύση της αρχιτεκτονικής του συστήματος μας δίνει το προβάδισμα μιας κι εμείς δεν μετατραπήκαμε σε ένα τέτοιο οικοσύστημα για ξενοδοχεία, αλλά γεννηθήκαμε έτσι. Βλέπετε, οι περισσότερες εταιρείες του εξωτερικού είχαν αναπτύξει παλαιότερα ένα προϊόν, π.χ. μια μηχανή κρατήσεων, και γύρω από αυτό προσπαθούν να χτίσουν κι άλλα προϊόντα έτσι ώστε να δώσουν μια συνολική λύση. Εμείς όμως σχεδιαστήκαμε κι αναπτυχθήκαμε έτσι!».

(*) Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: fortunegreece.com