Σύμφωνα με έρευνα της Αμερικανικής Ένωσης Ξενοδοχείων και Φιλοξενίας (American Hotel & Lodging Association – AH&LA), 1 στους 3 Αμερικανούς ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην κράτηση ξενοδοχείου από online τουριστικό πρακτορείο. Η έρευνα έγινε σε 1,017 Αμερικανούς (από 18 χρονών και πάνω), κατά την περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2015.

6% των καταναλωτών, έκαναν την κράτησή τους σε ιστοσελίδα κράτησης ξενοδοχείων, η οποία παρίστανε ότι είναι η επίσημη ιστοσελίδα του ξενοδοχείου. Σύμφωνα με την AH&LA, οι απάτες έφτασαν τις 15 εκ., που θα πει ότι δαπανήθηκαν πάνω από 1,3 δισ. δολάρια σε πρακτορεία απάτες. Επίσης, το 20% των ερωτηθέντων της έρευνας, που έκαναν κράτηση ξενοδοχείου στο διαδίκτυο, είπε ότι δεν είναι σίγουρο, εάν είχε πέσει θύμα απάτης.

Τέτοιες παραπλανητικές τακτικές βλάπτουν τους καταναλωτές, οι οποίοι δεν παίρνουν αυτό που θέλουν (ακόμη και αν το πλήρωσαν), βλάπτουν τη φήμη των ξενοδοχείων, ενώ πλήττεται και η εμπιστοσύνη του καταναλωτή απέναντι στη διαδικτυακή κράτηση.

Σχεδόν το 1/3 των καταναλωτών, που έχει κάνει κράτηση στο διαδίκτυο μέσω online τουριστικού πρακτορείου, έχει υποστεί αρνητικές συνέπειες:

  • το 32% πήρε δωμάτιο, που δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες του
  • το 17% χρεώθηκε μη προβλεπόμενες χρεώσεις
  • το 15% δεν πήρε πόντους ανταμοιβής
  • το 14% χρεώθηκε επιπλέον χρέωση κράτησης
  • το 14% δεν μπορούσε να έχει επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης
  • το 9% έχασε την κράτησή του ή η κράτησή του ακυρώθηκε
  • το 3% έπεσε θύμα κλοπής προσωπικών δεδομένων.

Η έρευνα επιβεβαίωσε ότι το 56% των Αμερικανών, που έκαναν την κράτησή τους διαδικτυακά, πιστεύουν ότι θα έπρεπε να κάνουν την κράτησή τους απευθείας από το ξενοδοχείο, για να είναι σίγουροι για τις υπηρεσίες που θα τους παρέχει το ξενοδοχείο.

 

Consumer_Deception_Infographic, απάτες από online τουριστικά πρακτορεία