Ξενοδοχεία: Το πωλητήριο στο Hilton και η… επανεκκίνηση της Αθήνας
του Παναγιώτη Δ. Υφαντή, euro2day.gr*
Τα δεδομένα στην πώληση του Hilton και οι πιθανοί «μνηστήρες». Τα κλειδιά που οδηγούν στο ξενοδοχειακό «μπουμ» στην πρωτεύουσα και το νέο τοπίο. Τα μικρά «μπουτίκ» ξενοδοχεία και η τουριστική επανεκκίνηση στην περιοχή της Ομόνοιας.
Την υψηλή ζήτηση που καταγράφεται διεθνώς για ταξίδια προς την Αθήνα αποτυπώνει η κινητικότητα που καταγράφεται στην ξενοδοχειακή αγορά της ελληνικής πρωτεύουσας.
Οι μονάδες που άνοιξαν εντός του 2015 ή έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους στο α’ εξάμηνο του 2016 ξεπερνούν ήδη τις δεκαπέντε. Την ίδια στιγμή, γνωστές μονάδες συζητούν την ένταξή τους σε μεγάλες αλυσίδες, ενώ στην τελική ευθεία μπαίνει η επαναλειτουργία ξενοδοχείων στην Ομόνοια και στην Πλατεία Καραϊσκάκη.
Στο επίκεντρο από χθες βρίσκεται και επίσημα η πώληση του Athens Hilton από την ιδιοκτήτρια «Ιονική Ξενοδοχεια καί Επιχειρήσεις Α.Ε.» του ομίλου Alpha Bank ΑΛΦΑ 0,00%.
Με το εμβληματικό για την Αθήνα ξενοδοχείο να ολοκληρώνει με θετικά αποτελέσματα τις χρήσεις της τελευταίας τριετίας και με τις πληρότητες να διαμορφώνονται στα επίπεδα του 70%, η Alpha Βank θεωρεί πως είναι η κατάλληλη στιγμή να πουλήσει ένα από τα θεωρούμενα «φιλέτα» της αθηναϊκής ξενοδοχειακής αγοράς. Ανεπίσημες πληροφορίες φέρουν την Alpha Βank να θεωρεί ως «εύλογο» τίμημα τα 170 εκατ. ευρώ.
Το εναρκτήριο λάκτισμα της διαδικασίας πώλησης του Hilton πυροδοτεί ήδη τα σενάρια για τους πιθανούς ενδιαφερόμενους αγοραστές. Παράγοντες της αθηναϊκής ξενοδοχειακής αγοράς σημείωναν στο Euro2day.gr πως η συγκεκριμένη μονάδα θα μπορούσε κάλλιστα να ενταχθεί στις αλυσίδες Sheraton και Westin τηςStarwood, W της Marriott ή Intercontinental (IHG).
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν, ωστόσο, πως οι αλυσίδες Sheraton, Westin και W που βρίσκονται πλέον κάτω από την ομπρέλα της Marriott (ύστερα από την εξαγορά της Starwood έναντι 12,2 δισ. δολαρίων) είναι εταιρείες διαχείρισης και δεν ασχολούνται με την ιδιοκτησία ξενοδοχείων. Χωρίς, ωστόσο, να μπορεί να αποκλειστεί η συνεργασία τους με τον νέο ιδιοκτήτη.
Στελέχη διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά απαριθμούν μια σειρά από επιπλέον «κωλύματα» για τις προαναφερθείσες αλυσίδες.
Αρχικά, εξηγούν, η Intercontinental θεωρείται πολύ δύσκολο να διεκδικήσει μια δεύτερη μεγάλη μονάδα στο κέντρο της Αθήνας, η οποία, μάλιστα, θα λειτουργεί ανταγωνιστικά σε σχέση με το γνωστό ξενοδοχείο της Λεωφ. Συγγρού.
Η πλευρά της Starwood παρακολουθεί τις εξελίξεις, αλλά πληροφορίες του Euro2day.gr, τη φέρουν να μη συγκαταλέγεται στους ενδιαφερόμενους στην παρούσα φάση. Η αλυσίδα βρίσκεται σε αναζήτηση μονάδας στην Αθήνα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr. Όμως, το Hilton δεν περιλαμβανόταν στις περιπτώσεις που εξετάζονταν.
Έμπειρη ξενοδοχειακή πηγή που διατηρεί άριστες σχέσεις με την αμερικανική αγορά σημείωνε την ίδια στιγμή πως το αναμενόμενο τίμημα, αν επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο, των 170 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύει περίπου το 20πλάσιο του EBITDA του Hilton. Το τίμημα κρίνεται μάλλον «αλμυρό», όπως υποστηρίζουν. Την ίδια στιγμή, επισημαίνουν, δεν έχει γίνει γνωστό αν στο τίμημα συνυπολογίζονται οι υποχρεώσεις του ξενοδοχείου.
Τέλος, λένε, η μονάδα θα χρειαστεί οπωσδήποτε «φρεσκάρισμα» (soft lift). Όμως, εξηγούν, για ξενοδοχεία αυτού του επιπέδου ακόμα κι ένα soft lift θα κοστίσει περί τις 25.000 ευρώ ανά δωμάτιο, γεγονός που ανεβάζει το κόστος στα επίπεδα των 15 εκατ. ευρώ για το σύνολο της μονάδας.
(*) Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: euro2day.gr