του Λάμπρου Καραγεώργου, naftemporiki.gr*

Mία νέα εικόνα θα εμφανίζει η τουριστική αγορά της Αθήνας και της χώρας συνολικά από τον επόμενο χρόνο, καθώς νέες διεθνείς αλυσίδες αναμένεται να κάνουν την είσοδό τους στον εγχώριο ξενοδοχειακό κλάδο. Η ταυτόχρονη σχεδόν πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης και του Hilton, τα σχέδια για το Ελληνικό και οι σημαντικές προοπτικές του ελληνικού τουρισμού αποτελούν πόλο έλξης και άλλων ξένων μεγάλων αλυσίδων διαχείρισης υπερπολυτελών ξενοδοχείων.

ksenodoxeio-pisina-kriti-tourismos-diakopes

Εκτός από την Four Seasons, που λέγεται ότι θα αναλάβει τον Αστέρα, και τη Mandarin Oriental Hotel, που συζητά για το νυν Hilton με την κοινοπραξία ΤΕΜΕΣ- D-Marine Investments Holding B.V. (τούρκικος όμιλος Dogus), στην οποία αναμένεται να μεταβιβάσει η Alpha Bank ΑΛΦΑ-2,72% το ξενοδοχείο, πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι μία ακόμη αλυσίδα υπερπολυτελών ξενοδοχείων, που τώρα σχεδιάζει την είσοδό της στην Ευρώπη, συζητά με Έλληνα επιχειρηματία για συνεργασία επί ελληνικού εδάφους. Πρόκειται για την One and Only Resorts, του Ομίλου Kerzner, η οποία έχει ήδη παρουσία στις Μαλδίβες, στον Μαυρίκιο, στο Ντουμπάι, στις Μπαχάμες, στο Μεξικό, στη Νότιο Αφρική, στη νήσο Χίμαν, στην Αυστραλία και σχεδιάζει την ανάπτυξη πέντε ακόμη μονάδων στη Σανιά της επαρχίας Χαϊνά της Κίνας, στο Μαυροβούνιο -το πρώτο που δημιουργεί στην Ευρώπη- και δύο ακόμη στο Μεξικό.

Όπως αναφέρουν άνθρωποι του ξενοδοχειακού κλάδου, γνώστες των εξελίξεων, μια συμφωνία της Four Seasons για την ανάληψη του management του Αστέρα όταν αυτός περάσει, περί τα τέλη Οκτωβρίου όπως σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ, στον έλεγχο της τουρκοαραβικής κοινοπραξίας Jermyn Street Real Estate (στην οποία 33% έχει ο τουρκικός όμιλος Dogus, ενώ συμμετέχουν το Kuwait Investment Fund και το Abu Dhabi Investment Fund), θα ανεβάσει σε υψηλότερα επίπεδα τη μέση τιμή δωματίου του συγκροτήματος, η οποία υπολογίζεται σήμερα στα 280 ευρώ. Με τις επενδύσεις που θα γίνουν στα δύο ξενοδοχεία και συνολικά στο συγκρότημα, η μέση τιμή θα φθάσει σε πρώτη φάση στα 400 ευρώ το δωμάτιο. Άλλωστε, η περιοχή και η δομή του συγκροτήματος μπορεί να δικαιολογήσει με τις κατάλληλες αναβαθμισμένες υποδομές και πολύ υψηλότερες τιμές.

Μια τέτοια εξέλιξη δημιουργεί νέα «αγορά». Επίσης και σήμερα μετά τον Αστέρα και τη Μεγάλη Βρετανία παρατηρείται ένα «γκαπ» στη μέση τιμή δωματίου στα πεντάστερα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχουν τα περιθώρια επενδύσεων προκειμένου να αυξηθεί η μέση τιμή. Επισημαίνεται ότι η Μεγάλη Βρετανία εμφανίζει μέση τιμή δωματίου στα 268 ευρώ το 2015 και 256 ευρώ το 2014. Αντιθέτως, το Hilton είχε μέση τιμή δωματίου το 2015 στα 146,17 ευρώ, έναντι 141,42 ευρώ το 2014, σημειώνοντας αύξηση 3,36%.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι παράγοντες, είναι λογικό το νέο σχήμα που θα αναλάβει το νυν Hilton να επιδιώξει να καλύψει αυτό το «κενό» σε συνεργασία με μία αλυσίδα όπως η Mandarin ή και κάποια άλλη, που μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες υψηλού επιπέδου και να αυξήσει σημαντικά τα έσοδα του ξενοδοχείου.

Υπάρχει αρκετό έδαφος με τις κατάλληλες επενδύσεις να ανεβάσει σημαντικά ψηλότερα τη μέση τιμή, γεγονός που θα ανεβάσει τον μέσο όρο όλης της κατηγορίας, τονίζουν οι ίδιοι παράγοντες.

Πέραν των προαναφερόμενων, και άλλες μεγάλες αλυσίδες μπήκαν η σχεδιάζουν να μπουν και πάλι στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μεγαλύτερη αλυσίδα στον κόσμο, η Marriott, εξετάζει την είσοδό της στην αγορά της Αθήνας και φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με τον Όμιλο Χανδρή για συνεργασία που θα αφορά το Metropolitan Hotel στη λεωφόρο Συγγρού. Ήδη έκανε απόβαση στην Κρήτη μέσω της Autograph Collection Hotels που ανήκει στον Όμιλο σε συνεργασία με τα ξενοδοχεία της οικογένειας Σπανού, Domes of Elounda στο Λασίθι και το Domes Noruz, που άνοιξε το καλοκαίρι στα Χανιά.

(*) Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: naftemporiki.gr