Σαφή ένδειξη της ισχυροποίησης του ελληνικού τουρισμού, και της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν, αποτελεί η εντυπωσιακή άνοδος του δείκτη κύκλου εργασιών στα ταξιδιωτικά γραφεία της χώρας που καταγράφηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο μέσος ετήσιος δείκτης στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφών δραστηριοτήτων, παρουσίασε αύξηση 28,4% το 2018 σε σύγκριση με το 2017, ανεβάζοντας σημαντικά τις επιδόσεις των τουριστικών γραφείων στο σύνολο της περυσινής χρονιάς.

Επιπλέον, ο δείκτης του Δ΄ τριμήνου του 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δ΄ τριμήνου 2017, παρουσίασε αύξηση 31,7%, έναντι αύξησης 5,9% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2017 προς το 2016, υποδηλώνοντας σημαντική πρόοδο του ελληνικού τουρισμού σε επίπεδο επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν.

Πιο συγκεκριμένα ο ετήσιος δείκτης του 2018 (133,2 μονάδες) είναι ο υψηλότερος της τελευταίας τετραετίας.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, σχολιάζοντας τα παραπάνω στοιχεία, δήλωσε: «Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αποτελούν μόνο την ελάχιστη απόδειξη ότι η σοβαρή δουλειά και οι συνέργειες στον τουρισμό αποδίδουν μόνο εφόσον συνειδητοποιήσουν όλοι ότι οι επαγγελματίες και η Πολιτεία μπορούν από κοινού να συνεχίσουν τη θετική πορεία των τουριστικών μας μεγεθών, με πλεονεκτήματα που διαχέονται σε όλους τους προορισμούς της χώρας, τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του τουρισμού, το σύνολο των Ελλήνων πολιτών και συνολικά την εθνική οικονομία.

Από τα στοιχεία προκύπτει μάλιστα αδιάσειστη ένδειξη ότι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα, ζητούμενο ετών για τον τουριστικό κλάδο και αντικείμενο συστηματικών προσπαθειών από πλευράς της FedHATTA, γίνεται πραγματικότητα.

Ήδη η πλατφόρμα της Ομοσπονδίας για την προώθηση του δωδεκάμηνου τουρισμού στην Ελλάδα, ΔΩΔΕΚΑ, σημειώνει μεγάλη αύξηση επισκεψιμότητας, ενδεικτικό του ενδιαφέροντος από επαγγελματίες και επισκέπτες για ειδικές μορφές τουρισμού και “ψαγμένους” ελληνικούς προορισμούς με έντονο τοπικό χαρακτήρα.

Ωστόσο, πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους ότι εάν δεν εξακολουθήσουμε να διεκδικούμε και να υποστηρίζουμε από κοινού τις προσπάθειες αυτές, η Ελλάδα θα κινδυνεύσει να βγει εκτός ανταγωνισμού.

Ήδη οι ανταγωνίστριες χώρες της Μεσογείου προωθούν το χειμερινό τουρισμό θεωρώντας ότι διαθέτουν προνόμια όπως το κλίμα. Ωστόσο, η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει, με ποιοτικότερα χαρακτηριστικά, τους χειμερινούς μήνες για προσέλκυση τουριστών, καθώς συνδυάζει στοιχεία που αποτελούν ισχυρά ζητούμενα των σύγχρονων ταξιδιωτών όπως ο πολιτισμός, η ανθρώπινη επαφή και οι μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες, προάγοντας περαιτέρω το concept της ελληνικής φιλοξενίας».