της Χριστίνας Πουτέτση, Tο Βήμα

Athens_Acropolis_510_255Ποσοστό 96% των επισκεπτών της θα σύστηνε τον προορισμό σε φίλους και συγγενείς.

Διατηρεί τη δυναμική της και το 2015 η Αθήνα, συνεχίζοντας τη θετική πορεία της περσινής χρονιάς. Την ίδια ώρα, ο προορισμός, παρά ορισμένες αδυναμίες, φαίνεται να ξεπερνά τις προσδοκίες σημαντικής μερίδας των επισκεπτών του, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους θα σύστηναν την ελληνική πρωτεύουσα σε φίλους και συγγενείς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της 45ης Γενικής Συνέλευσης της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ)την Πέμπτη, τα επίπεδα πληρότητας στα αθηναϊκά ξενοδοχεία αυξήθηκαν κατά 21% το 2014 σε σχέση με το 2013, φθάνοντας στα επίπεδα του 2008. Ωστόσο, η αύξηση στις τιμές των δωματίων ήταν μόλις 5,6% και εξακολουθεί να είναι κατά 17% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2008. Αντίστοιχα, το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου  η πληρότητα (Occ) έχει ενισχυθεί κατά 14,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2014, η τιμή δωματίου (ARR) είναι οριακά αυξημένη κατά 2,4% και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) κατά 17,2%.

Παρά την αναστροφή του κλίματος, την αύξηση των πληροτήτων του 2014 και τα θετικά μηνύματα για το 2015, «θα ήταν λάθος να πιστέψει κανείς ότι τα πράγματα είναι «ρόδινα» για την αθηναϊκή ξενοδοχία, καθώς θα χρειαστούν αρκετές καλές χρονιές για να αποκατασταθούν οι συσσωρευμένες απώλειες των περασμένων ετών, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός. Προϋποθέσεις για την ανάκαμψη της Αθήνας – Αττικής είναι, όπως σημείωσε, το ξεκάθαρο και σταθερό φορολογικό τοπίο, η ρευστότητα, η αντιμετώπιση της παράνομης ενοικίασης διαμερισμάτων και της παραξενοδοχίας, η ειδική υποδομή, οι νέες επενδύσεις με όραμα για τον προορισμό και οι μεγάλες εκδηλώσεις στην Αθήνα, στον αντίποδα όσων δημιουργεί και προσελκύει ο ανταγωνισμός, των άλλων διεθνών προορισμών.

Συνέχεια:  www.tovima.gr/finance/article/?aid=691591