Στην υψηλότερη θέση, του Γενικού Δείκτη Ικανοποίησης πελατών ξενοδοχείων, βρίσκονται τα ξενοδοχεία 5*, οι Κυκλάδες και η Ήπειρος
Ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI®) πελατών ξενοδοχείων αποτυπώνει το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών όπως το αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες των διαφόρων περιοχών. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει η υψηλή βαθμολόγηση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος τόσο αυτοτελώς, όσο και σε σύγκριση με ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Στο παραπάνω γράφημα αποτυπώνεται η διαχρονική εξέλιξη (μετά τον Ιανουάριο 2014) του Δείκτη GRI στην Ελλάδα και στους ανταγωνιστικούς προορισμούς. Παρατηρούμε μια σταθερή διαφορά υπέρ των ξενοδοχείων της Ελλάδας, με τάσεις διεύρυνσής της τους τελευταίους μήνες. Επίσης, παρατηρείται μια ελαφρά ανοδική τάση τόσο στην Ελλάδα, όσο και στους ανταγωνιστικούς προορισμούς καθώς και μια κυκλική πτώση των δεικτών τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής. Τον Μάιο του 2016 ο δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα βρίσκεται στο 85,7%, σημαντικά υψηλότερος από τον δείκτη των ανταγωνιστών (82,4%). Επίσης, είναι σημαντικό ότι και οι επιμέρους δείκτες όπως η σχέση ποιότητας τιμής, εξυπηρέτηση, δωμάτιο, φαγητό ποτό και καθαριότητα, κινούνται σε υψηλότερα ποσοστά στην Ελλάδα σε σχέση με τους ανταγωνιστές.
Τα ξενοδοχεία 5* έχουν – με διαφορά – την υψηλότερη βαθμολογία. Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία 3* σε αρκετές περιόδους παρουσιάζουν υψηλότερη βαθμολογία από αυτά των 4*, τα οποία – κατά περιόδους – έχουν την ίδια αξιολόγηση με τα ξενοδοχεία 1*-2*. Για τον Μάιο 2016 ο δείκτης GRI ήταν 88,6% για τα ξενοδοχείων 5*, 85% και 85,9% για τα ξενοδοχεία 4* και 3* αντίστοιχα, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 1* και 2* με 84,2%.
Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα βρίσκονται οι Κυκλάδες (με GRI 89,2%) και ακολουθούν η Κρήτη (85,9%), τα Δωδεκάνησα (85,7%), το Ιόνιο (85,2%) και το Β. Αιγαίο (84,6%) . Η ιεράρχηση αυτή έχει παραμείνει σταθερή τον τελευταίο χρόνο με εξαίρεση το Β. Αιγαίο που από την 2η θέση στον Ιούλιο 2015 βρέθηκε στην τελευταία τον Σεπτ. 2015, πιθανόν ως επακόλουθο της προσφυγικής κρίσης στα νησιά αυτά. Επίσης, σε όλους τους προορισμούς παρατηρείται έντονο το φαινόμενο της εποχικότητας με επιδείνωση των δεικτών τους καλοκαιρινούς μήνες. Τα Δωδεκάνησα πέρασαν το Ιόνιο το μήνα Μάιο.
Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος με το εντυπωσιακό ποσοστό 89,8% και ακολουθούν η Θεσσαλία με ποσοστό 85,6% και η Στερεά με 85,4%.Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Θράκη με 81,7% η οποία παρουσίασε σημαντική επιδείνωση τους τελευταίους μήνες και δείχνει να ανακάμπτει. Η Αττική το τελευταίο δίμηνο παρουσιάζει πτωτική τάση με GRI για τον μήνα Μάιο 82,9%.
Η Αθήνα, τον τελευταίο χρόνο, υστερεί μόνο έναντι της Κωνσταντινούπολης, ενώ υπερτερεί της Ρώμης και –τους περισσότερους μήνες – και της Βαρκελώνης. Τον Μάιο του 2016 η Αθήνα με ποσοστό 82% υστερεί μόνο έναντι της Κωνσταντινούπολης (85,2%). Η Θεσσαλονίκη, τον τελευταίο χρόνο, υπερτερεί έναντι της Μασσαλίας και υστερεί έναντι της Μπολόνιας, ενώ άλλοτε υπερτερεί και άλλοτε υστερεί έναντι της Σμύρνης. Τον Μάιο του 2016 η Θεσσαλονίκη με ποσοστό 80,5% υστερεί μόνο έναντι της Μπολόνιας (81,2%).
Όλοι οι ελληνικοί παραθεριστικοί προορισμοί υπερτερούν σταθερά έναντι των ανταγωνιστικών τους προορισμών, με τις Κυκλάδες να συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία, με διαφορά. Επίσης, η Κύπρος υπερτερεί έναντι όλων των ανταγωνιστικών προορισμών εκτός Ελλάδος.
Η Μύκονος (88,9% τον Μάιο του 2016) και η Σαντορίνη (87,7%) υπερτερούν έναντι των ανταγωνιστικών προορισμών υψηλής δαπάνης. Ο δείκτης ικανοποίησης για το Σαίντ Τροπέ είναι 84,5%, για τη Σαρδηνία 83,6% και για την Ίμπιζα 82,6%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πολύ μικρότερη εποχικότητα του δείκτη GRI® στην Σαντορίνη και στην Σαρδηνία, καθώς και η πολύ μεγάλη πτώση του στην Μύκονο και στην Ίμπιζα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στα παραπάνω γραφήματα αποτυπώνεται ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI®) πελατών ξενοδοχείων, που υπολογίζεται από την ReviewPro®, εταιρεία που ειδικεύεται στην μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων. Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται, για κάθε ξενοδοχείο, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Επίσης, λαμβάνει υπόψιν όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές. Δείκτες άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία. Για τον υπολογισμό έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της χώρας, και 2.504 ξενοδοχείων, επίσης διαφόρων κατηγοριών, από 16 ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία την Κροατία την Κύπρο και την Τουρκία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι τα στοιχεία που παρουσιάζονται για το 2015 βασίζονται σε αξιολογήσεις από 280.291 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 1.094.807 πελάτες ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς, ενώ τον Μάιο του 2016 έγιναν αξιολογήσεις από 27.513 και 111.322 πελάτες αντίστοιχα.
Για περισσότερες Πληροφορίες: