«Βλέπουν» Αθήνα οι διεθνείς αλυσίδες
του Δημήτρη Μαλλά, imerisia.gr*
Στο «στόχαστρο» των μεγάλων διεθνών αλυσίδων δείχνει να βρίσκεται πλέον η εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά και ιδίως αυτή της Αθήνας.
Η έλλειψη πολλών γνωστών διεθνών ξενοδοχειακών brands θεωρείται ως μία από τις βασικές ελλείψεις που παρατηρείται στην τουριστική αγορά της Αθήνας, καθώς πολλοί επισκέπτες, που έρχονται τόσο για επαγγελματικούς λόγους όσο και για τουρισμό, προτιμούν να διαμένουν σε ξενοδοχεία αλυσίδων που γνωρίζουν το επίπεδο της ποιότητας που προσφέρουν.
Για τις διεθνείς αλυσίδες, η Αθήνα αποτελεί έναν πολύ ενδιαφέροντα προορισμό, καθώς η ελληνική πρωτεύουσα παρουσιάζει σημαντική άνοδο τα τελευταία τρία χρόνια όσον αφορά τον αριθμό των επισκεπτών της, ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί ιδιαίτερα ο αριθμός των απευθείας πτήσεων.
Ένας άλλος λόγος είναι το γεγονός είναι η επικείμενη αλλαγή στο καθεστώς ιδιοκτησίας δύο εκ των σημαντικότερων και πιο γνωστών ξενοδοχειακών καταλυμάτων της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής που δεν είναι άλλα από το Hilton Athens και το Astir Pallas Βουλιαγμένης, ενώ και οι εξελίξεις στο Athens Ledra παρακολουθούνται στενά από τις διεθνείς αλυσίδες που διαβλέπουν ευκαιρίες.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η κοινοπραξία της Jermyn Street Real Estate που πρόκειται να αναλάβει τον Αστέρα βρίσκεται σε επαφές με τη Four Seasons, ώστε να δημιουργηθεί το πρώτο ξενοδοχείο της διάσημης αλυσίδας πολυτελών ξενοδοχείων στη χώρα μας.
Παράλληλα, η κοινοπραξία της ΤΕΜΕΣ (όμιλος Κωνσταντακόπουλου) και της τουρκικής Dogus, στην οποία πρόκειται να περάσει ο έλεγχος του Hilton, φέρεται να είναι σε επαφές με την Mandarin Oriental Hotel, προκειμένου η τελευταία να αναλάβει τη διαχείριση ενός από τα πιο εμβληματικά ξενοδοχεία της Αθήνας μόλις ολοκληρωθεί, φυσικά, η υπάρχουσα σύμβαση με τη Hilton.
Την περίπτωση του Athens Ledra και το μέλλον του συγκεκριμένου ξενοδοχείου, το οποίο διαχειριζόταν μέχρι πριν κάποια χρόνια η Marriott, φέρεται να παρακολουθούν αρκετοί ξένοι «παίκτες». Η Marriott, επίσης δείχνει να επιστρέφει δυναμικά στην Ελλάδα.
Η αρχή έγινε με τη συνεργασία με τον όμιλο Σπανού και την ένταξη δύο ξενοδοχείων του τελευταίου σε Ελούντα και Χανιά στην αλυσίδα Autograph Collection Hotels της Marriott. Η τελευταία πάντως φέρεται να είναι σε επαφές για επιστροφή και στην Αθήνα, αναλαμβάνοντας γνωστό ξενοδοχείο στα νότια προάστια της πρωτεύουσας.
Ο διεθνής όμιλος που έχει ανοίξει -σε κάποιο βαθμό- τα χαρτιά του δεν είναι άλλος από τη Wyndham Hotel Group, τη μεγαλύτερη, ως προς τον αριθμό των ξενοδοχείων της, εταιρεία ξενοδοχείων στον κόσμο. Η Wyndham, η οποία μέσω των 16 brands που χρησιμοποιεί έχει περισσότερα από 8.000 ξενοδοχεία σε 73 χώρες, ανακοίνωσε στο τέλος Ιουνίου ότι ανοίγει, μέσα στο α’ τρίμηνο του 2017, το πρώτο της ξενοδοχείο στην Ελλάδα, το Wyndham Grand Athens στο κέντρο της Αθήνας.
Το Wyndham Grand Athens βρίσκεται στην Πλατεία Καραϊσκάκη (Μεγάλου Αλεξάνδρου 2), όπου η Zeus International, υπεύθυνη για τη λειτουργία εννέα ξενοδοχείων στην ανατολική Ευρώπη, έχει ήδη ξεκινήσει τη μεταμόρφωση του κτιρίου, ιδιοκτησίας Βιοχάλκο, που στέγαζε μέχρι τις αρχές του 2012 το Athens Imperial.
Ο αμερικανικός όμιλος είχε μεν παρουσία στην Ελλάδα μέσω brands όπως η Novocel και η RCI αλλά το Wyndham Grand αποτελεί τη «ναυαρχίδα» του και το γεγονός ότι αυτό επελέγη για το πρώτο ξενοδοχείο της στην Αθήνα, δείχνει ότι τα σχέδια είναι αρκετά πιο φιλόδοξα. Και αντίστοιχα φιλόδοξα δείχνουν να είναι τα σχέδια και άλλων μεγάλων αλυσίδων.
(*) Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: imerisia.gr