Εταιρείες όπως οι Ryanair, Easyjet, British Airways αλλά και γερμανικές όπως η Tuifly και η Condor ετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο και είναι προετοιμασμένες ακόμη και για το “σενάριο no-deal“.

Από τη δεκαετία του ’90 υπάρχει ειδική ρύθμιση για τις αεροπορικές συγκοινωνίες εντός της ΕΕ. Έτσι οι εταιρίες μπορούν να εκτελούν εσωτερικές πτήσεις σε άλλες χώρες – και όχι μόνο στην έδρα της εταιρίας – ή δρομολόγια μεταξύ τρίτων χωρών.

Εάν υπάρξει Brexit, χωρίς συμφωνία μεταξύ Μ. Βρετανίας και ΕΕ, ενδέχεται οι βρετανικές αεροπορικές εταιρείες να χάσουν το δικαίωμα να πραγματοποιούν πτήσεις εσωτερικού σε χώρες της ΕΕ.

Σημαντικό ρόλο, σημειώνει η Deutsche Welle, δεν παίζει μόνο σε ποια χώρα βρίσκεται η έδρα της εταιρείας αλλά και σε ποιον ανήκει. Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ανήκουν κατά 50% σε ιδιοκτήτες από την ΕΕ. Ένα σκληρό Brexit θα μπορούσε να χτυπήσει επομένως και γερμανικούς εταιρείες, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί να πουλήσει κάποιος όμιλος το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών του σε θυγατρικές εταιρείες. π.χ. Η εταιρεία χαμηλού κόστους Easyjet ίδρυσε θυγατρική στη Βιέννη προκειμένου να διατηρήσει τα ευρωπαϊκά της δικαιώματα.

Την ίδια ώρα οι εταιρείες προσπαθούν να καθησυχάσουν τους πελάτες ότι οι πτήσεις θα συνεχίσουν κανονικά και του χρόνου, για να μη σταματήσουν οι κρατήσεις των εισιτηρίων.

Πάντως δεν αποκλείεται να σταματήσουν πτήσεις για λίγες ημέρες στα τέλη Μαρτίου.

 

Άρθρο από το Online Magazine:

Travel Agent