Στο δημοσίευμα του National Geographic διαβάζουμε τις 7 τάσεις στον τουρισμό πολυτελείας για το 2017. Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνες με κορυφαίους επαγγελματίες της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, κατά τη συμμετοχή τους στην ετήσια έκθεση International Luxury Travel Market (ILTM) στις Κάννες.

Η Annie Fitzsimmons βρέθηκε στην έκθεση στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από κορυφαία ξενοδοχεία, εταιρίες κρουαζιέρας, ταξιδιωτικοί πράκτορες, τουριστικά γραφεία και μέλη των μέσων ενημέρωσης και μας μεταφέρει τις κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια πολυτελείας.

1. Απομακρυνόμαστε από την πολυτέλεια

Αν και η υλική πολυτέλεια πολλές φορές χρησιμοποιείται ως δέλεαρ, το 2017 δεν θα επικρατήσουν οι μαρμάρινες σουίτες ή οι χρυσοί εσωτερικοί χώρο,  καθώς αλλάζει ο ορισμός της πολυτέλειας, επιστρέφει στις ρίζες του, αντιπροσωπεύοντας πλέον κάτι πολύτιμο, σπάνιο και με συναισθηματική αξία.

“Για τον καθένα η πολυτέλεια ορίζεται διαφορετικά”, δηλώνει ο Gary Murphy του AmaWaterways. “Για παράδειγμα για κάποιον θα μπορούσε να είναι το κάμπινγκ χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα ή μια πεντάστερη κρουαζιέρα σε ποτάμι με ποδήλατα για εξερευνήσεις στην ξηρά. Σε άλλα ξενοδοχεία οι επισκέπτες μπορούν να έχουν εξατομικευμένα δωμάτια, με τη μυρωδιά που θέλουν”.

2. Εμπειρία και όχι ιδιοκτησία

“Οι ταξιδιώτες που επιλέγουν τα ταξίδια πολυτελείας δεν θέλουν πια να αποκτήσουν σουβενίρ και υλικά αγαθά αλλά ψάχνουν εμπειρίες. Η αγορά ακριβών επώνυμων προϊόντων, όπως είναι για παράδειγμα οι τσάντες, μπορεί να μην σημαίνει πια ο,τι σήμαινε και στο παρελθόν κι αυτό είναι”, όπως χαρακτηριστικά λέει ο Chris Sanderson, συνιδρυτής του Future Laboratory, “Καλά νέα για τον τουριστικό κλάδο, κακά νέα για το εμπόριο”.

Πλέον περισσότερο μετρούν οι ταξιδιωτικές εμπειρίες και η δημοσιοποίησή τους. Γι’ αυτό η προώθηση προορισμών πια βασίζεται στο storytelling, όπως μας λέει και η Anne Scully, πρόεδρος της McCabe World Travel. «Όλοι λέμε ιστορίες και εμπιστευόμαστε άλλους ταξιδιώτες. Φέτος λέω να πω την ιστορία της Κωνσταντινούπολης. Θα ταξιδέψω εκεί και θα μιλήσω για αυτή την πόλη που τόσο μου αρέσει», δηλώνει.

3. Απλότητα, η νέα must λέξη στα ταξίδια

Ανάμεσα σε άλλες πολυχρησιμοποιημένες λέξεις, όπως «προσωπικό» και «αυθεντικό», η «απλότητα» επικρατεί. Η πραγματική πολυτέλεια αφορά στην πραγματική αποσυμπίεση που νιώθει ο ταξιδιώτης όταν αντικρίζει μια εντυπωσιακή θέα, και στο αίσθημα της ξεγνοιασιάς στο ταξίδι.

«Υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές», λέει ο Jack Ezon, πρόεδρος της Ovation Vacations «Ο κόσμος έχει γεμίσει apps, blogs, online κριτικές, media.»

Σε μια εποχή όπου υπάρχουν πολλές επιλογές, από ψηφιακές εφαρμογές μέχρι πηγές ενημέρωσης, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν γίνει πια καθοδηγητές πληροφόρησης, συνδέοντας ταξιδιώτες με εμπειρίες. Οι περισσότεροι δίνουν βάρος στις αυθεντικές, καθημερινές εμπειρίες του πολιτισμού κάθε προορισμού, μιας και αυτό ζητάνε οι ταξιδιώτες.

4. Μία εφαρμογή για τα πάντα

Οι εφαρμογές είναι σαν τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής, κάνουν καλό αλλά δεν σου αλλάζουν τη ζωή. Η τεχνολογία κάνει εύκολες πολλές λειτουργίες, όμως δε μπορεί να αντικαταστήσει τις προσωπικές υπηρεσίες. Κάποιες όμως διευκολύνουν πραγματικά. Η εφαρμογή των Four Seasons Hotels διαφέρει, καθώς οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν τσεκιν ενώ κατευθύνονται προς το ξενοδοχείο και να παραγγείλουν room service ανά πάσα στιγμή και για ό,τι χρειαστούν.

Η εφαρμογή TripIt, επίσης, προσφέρει δυνατότητα της πλήρους διαχείρισης των ταξιδίων, προορισμών και κρατήσεων με εύκολο τρόπο. Όμως πολλές εφαρμογές ταξιδίων και ξενοδοχείων εξακολουθούν να χρειάζονται βελτίωση.

5. Τα μικρά ξενοδοχεία είναι της μόδας

Με πρωτοπόρο την Small Luxury Hotels of the World, τα μικρά ξενοδοχεία αντεπιτίθενται στις μεγάλες αλυσίδες. Το μέσο μέγεθος των Small Luxury Hotels of the World είναι 48 δωμάτια, ενώ αναμένεται να ανοίξει ένα ξενοδοχείο στη Βενετία το 2018 με μόλις 55 δωμάτια, κάτι ασύνηθες για μεγάλη αλυσίδα ξενοδοχείων.

Οι επισκέπτες των μικρών ξενοδοχείων τείνουν να προτιμούν δυνατές εμπειρίες και ένα resort στην παραλία δεν είναι πια ένας τρόπος για τη φροντίδα του εαυτού αλλά για τη διασύνδεση και την επικοινωνία. «Οι πελάτες μας μας ζητούν να δημιουργήσουμε ένα πακέτο εμπειριών γι αυτούς, που θα τους βοηθήσουν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους αλλά και να αναπτυχθούν προσωπικά», δηλώνει ο Ezon της Ovation Vacations.

6. Οικογενειακές μονάδες

Τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε οικογένειες, ικανοποιούν την επιθυμία των ταξιδιωτών να αποκτήσουν βαθιά σύνδεση με τον κάθε τόπο, και αυτή θα είναι μία από τις κυρίαρχες τάσεις το 2017. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ξενοδοχείο Grand Excelsior Vittoria, στο Sorrento της Ιταλίας, που ανήκει στην οικογένεια Fiorentino από το 1834.

7. Οι ανερχόμενοι προορισμοί του 17

Η Κούβα εξακολουθεί να είναι καυτός προορισμός και η Ρουάντα αναδύεται ως ο πιο ανερχόμενος  προορισμός της Αφρικής. Η InterContinental Hotels ανακοίνωσε το άνοιγμα ξενοδοχείων της το 2017 σε Σόφια, Λιουμπλιάνα, Τιφλίδα, που μπαίνουν στο προσκήνιο έτσι. Και η ανατολική Ευρώπη, με υποτιμημένες πόλεις και καλές τιμές, πρόκειται να αυξήσει τη δημοφιλία της.