Η Deloitte, μέσω της εταιρείας Doblin, πραγματοποίησε πρόσφατα μία έρευνα, για να μπορέσει να φτιάξει το προφίλ των μελλοντικών ξενοδοχείων. Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε ήταν πως τα ξενοδοχεία δεν θα παρέχουν απλά διαμονή, αλλά θα μετατραπούν σε έναν “πάροχο” ενός ολοκληρωμένου συνόλου εμπειριών, ανθρώπων, κουλτούρας, χώρων και διαδικασιών, έχοντας στο κέντρο τον άνθρωπο – πελάτη – ταξιδιώτη.

Συνολικά 19 διαφορετικές συνεντεύξεις  έγιναν στα πλαίσια της έρευνας αυτής σε μια γκάμα ταξιδευτών, από φανατικούς ταξιδιώτες, ενοικιαστές καταλύματος μέσω Airbnb και business ταξιδιώτες, έως και επαγγελματίες του χώρου με συμμετέχοντες και ιδιοκτήτες ξενοδοχείου, διαχειριστές ξενοδοχείου και ειδικούς της τουριστικής βιομηχανίας, με σκοπό την όσο το δυνατό καλύτερη κατανόηση και σφαιρική άποψη για τους τύπους  των ταξιδιωτών, τι αναμένουν από τις εμπειρίες διαμονής τους και ποια θα είναι τα μελλοντικά «θέλω» τους.

Οι  Deloitte και Doblin κατέληξαν, λοιπόν, σε πέντε διαφορετικούς τύπους ξενοδόχου: τον «curator», τον «matchmaker», τον «neighbor», τον «architect» και τον «choreographer». Πιο αναλυτικά:

Ο ξενοδόχος Curator: Ο  ξενοδόχος curator φροντίζει να οργανώνει τις δραστηριότητες των πελατών και με εξωτερικές συνεργασίες, να προτείνει προγράμματα γεμάτα νέες εμπειρίες.

Ο ξενοδόχος Matchmaker: Ο ξενοδόχος matchmaker θέλει να δημιουργήσει πελάτες – θαμώνες και είναι αυτός, που χτίζει προσωπικές σχέσεις με τους ταξιδιώτες. Βασιζόμενοι στο brand του ξενοδοχείου, οι matchmakers προσφέρουν  εξατομικευμένα πακέτα και, βασιζόμενοι στις σημερινές δυναμικές των ξενοδοχειακών χώρων, έχουν στόχο να οικοδομήσουν ένα ισχυρό δίκτυο επισκεπτών, που θα προσελκύσει περισσότερη πελατεία.

Ο ξενοδόχος Neighbor: Ο  ξενοδόχος neighbor διευρύνει το ξενοδοχείο μέσα στην κοινότητα στην οποία βρίσκεται και εμπλέκει τους ντόπιους. Προσφέρει την ευκαιρία στους πελάτες να βιώσουν την τοπική κουλτούρα, όντας και ο ίδιος ένα ενεργό μέλος της κοινότητας, ένας γείτονας που ταιριάζει στο γύρω περιβάλλον και ένας επαγγελματίας που προσφέρει στην περιοχή. Είναι αυτός που ταιριάζει ακόμα και μεγάλα ξενοδοχειακά Brands με την τοπική παράδοση , διατηρώντας παράλληλα μια συνολική επώνυμη εμπειρία και εξυπηρέτηση.

Ο ξενοδόχος Architect: Ο ξενοδόχος architect εκμεταλλεύεται όλους τους χώρους και τα στοιχεία του ξενοδοχείου. Αντιλαμβάνεται τους χώρους, ως χώρους πολλαπλών χρήσεων, εντός και εκτός του ενιαίου ξενοδοχείου, και προσφέρει ένα εντελώς νέο επίπεδο ευελιξίας για τους επισκέπτες, με χώρους διασκέδασης, χαλάρωσης, ψυχαγωγίας και λειτουργικότητας. Το ξενοδοχείο αυτό δεν είναι μόνο για διαμονή, αλλά δέχεται από επισκέπτες της μίας ώρας, μέχρι οικογένειες για πολυήμερες διακοπές.

Ο ξενοδόχος Choreographer: Ο ξενοδόχος choreographer  δεν εστιάζει στον φυσικό χώρο και τα στοιχεία του κτηρίου, αλλά το δυνατό του σημείο είναι η παροχή υπηρεσιών. Ενσωματώνει συμβουλές και υπηρεσίες στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, με σκοπό την μια απρόσκοπτη και άνετη εμπειρία για τον ταξιδιώτη.

Δείτε την έρευνα εδώ: www2.deloitte.com/us/en/pages/consumer-business/articles/hotel-of-the-future.html