Είτε 1 μπουτίκ ξενοδοχείο 30 δωματίων, είτε μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα 300 δωματίων, είναι χώροι στους οποίους μαζεύονται πολλοί άνθρωποι. Τέτοιοι χώροι συνάθροισης αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση για ένα σχεδιαστή εσωτερικών χώρων στη εποχή του κορωνοϊού, καθώς πρέπει να βρει λύσεις για τις
επιφάνειες, που αποτελούν εστίες μικροβίων, κάτι που πιθανότατα θα συνεχίσει να μας απασχολεί και μετά από την πανδημία…

Η μείωση αυτών των σημείων επαφής και ο περιορισμός της έκθεσης των επισκεπτών σε μικρόβια θα είναι πρωταρχικός τομέας εστίασης, τόσο για τους managers των ξενοδοχείων, όσο και για τους επισκέπτες!

Αφαίρεση και αλλαγή σημείων επαφής

Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τους χώρους τους.

Για παράδειγμα, νέα προϊόντα όπως ψύκτες νερού με αισθητήρες στο λόμπι ή αυτόματα συστήματα check-in μέσω κινητών συσκευών, καθώς και ψηφιακά κλειδιά που δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να ανοίγει την πόρτα του ξενοδοχείου μέσω του κινητού του, παρέχουν πρόσβαση σε ανέσεις και καλύτερες εμπειρίες πελατών, χωρίς να εκθέτουν τους επισκέπτες ή το προσωπικό σε μικρόβια.

Οι διάδρομοι και οι ανελκυστήρες, θα βιώσουν επίσης εξελίξεις, όπως χειριστήρια ανελκυστήρων, που ενεργοποιούνται με φωνή, παράδοση υπηρεσίας
δωματίου με ρομπότ, και άλλες καινοτομίες, που βελτιστοποιούν την εμπειρία χρήστη.

Εντός των δωματίων του ξενοδοχείου, οι πιο πιθανές αλλαγές, που θα επικεντρώνονται στην αφή, περιλαμβάνουν τη δημιουργία εφαρμογών κινητών τηλεφώνων, μέσω των οποίων ο κάθε επισκέπτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό του ως ένα πολυλειτουργικό τηλεχειριστήριο, που ελέγχει τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό, μετακινώντας ακόμη και τα ρολά των παραθύρων ή αλλάζοντας τα κανάλια της τηλεόρασης.

Αναθεώρηση πρωτοκόλλων υγιεινής και καθαριότητας

Το καθήκον της επαρκούς καθαριότητας, το οποίο για τα ξενοδοχεία αποτελεί και νομική υποχρέωση με στόχο τη διασφάλιση και την ευημερία των επισκεπτών τους, ήταν πάντα μια σημαντική πτυχή για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Ειδικά στην εποχή της πανδημίας, τα ξενοδοχεία μεριμνούν ιδαίτερα για την καθαριότητα και ανανεώνουν τα πρωτόκολλα υγιεινής τους, όπως την καλύτερη
εκπαίδευση των εργαζομένων σε θέματα υγιεινής και καθαριότητας, την αύξηση της συχνότητας καθαρισμού με απολυμαντικά σε όλες τις επιφάνειες αφής, τα
δωμάτια και τους κοινόχρηστους χώρους, και την τοποθέτηση σταθμών απολυμαντικών για χέρια σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου.

Αυτή η τάση αναμένεται ότι θα επηρεάσει τα ξενοδοχεία και μετά την πανδημία, και ότι θα εισαχθούν στην αγορά νέες τεχνολογίες, που θα εξελίσσουν την καθαριότητα, όπως για παράδειγμα, ρομπότ με υπεριώδη ακτινοβολία UV, καθαριστές αέρα κλπ., καθώς και gadgets, που δεν κάνουν άμεσα καθαριότητα, αλλά σχεδιάζονται για να καθαρίζονται πιο γρήγορα, όπως θήκες τηλεφώνων και οθόνες αφής κατασκευασμένες από αντιμικροβιακό υλικό, που διευκολύνει τη γρήγορη και πλήρη απολύμανση.

Άρθρο από το Περιοδικό Hotel Design Magazine  No.29./ Τεύχος Spring – Summer 2021 / Μπορείτε να διαβάσετε εδώ το τεύχος:

www.hoteldesign.gr/hotel-design-news/hotel-design-magazine-and-guide-spring-summer-2021