Οι φήμες για τον σταδιακό θάνατο των ταξιδιωτικών πρακτορείων κυριαρχούν παντού – Τι συνεχίζει, όμως, να τους κρατά στη ζωή;

Δέκα χρόνια πριν, πολλοί ήταν οι ειδικοί που προέβλεπαν ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι επιχειρήσεις τους σιγά σιγά θα εξαφανίζονταν από την τουριστική βιομηχανία και αγορά. Οι φήμες, όμως όπως αποδείχθηκε, ήταν ψευδείς, αφού στην πραγματικότητα, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες συνεχίζουν να έχουν καίρια θέση στην οικονομία του τουρισμού διεθνώς.

Αδιαμφισβήτητα, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες σε όλα τα κράτη κατά καιρούς, όχι μόνο την απειλή της αποδιαμεσολάβησης αλλά και του έντονου ανταγωνισμού με τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία. Αν κάποιος μπορεί να αγοράσει το ίδιο πακέτο από κάποιον άλλον πιο φθηνά γιατί να προτιμήσει εσένα; Και σαν να μην έφτανε αυτό, πλέον και ο ρόλος των παραδοσιακών ταξιδιωτικών πρακτόρων ως ειδικοί, έχει αρχίσει να παραγκωνίζεται λόγω των πολύ δημοφιλών εφαρμογών εύκολων στη χρήση για τα κινητά τηλέφωνα, όπως τα TripAdvisor, Google Trips, Uber, AirBnB ή Scyscanner.

Και όμως, με κάποιον ανεξήγητο τρόπο, η γειτονιά σου έχει ακόμα ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο, αν όχι περισσότερα από ένα. Όπως ακριβώς πολλές άλλες επιχειρήσεις εκσυγχρονίστηκαν για να επιβιώσουν, έτσι και πολλά ταξιδιωτικά πρακτορεία συνειδητοποίησαν ότι δεν θα μπορούσαν να αντέξουν και αποφάσισαν να προσεγγίσουν τους πελάτες τους με κάθε δυνατό τρόπο. Στην πραγματικότητα, πρόσφατη έρευνα των Ηνωμένων Πολιτειών έδειξε ότι 1 στους 3 Millenials προτιμά τους ταξιδιωτικούς πράκτορες για το πακέτο των διακοπών τους.

Κι αυτό συμβαίνει γιατί οι ταξιδιωτικοί πράκτορες βρήκαν τον τρόπο για να προσθέσουν αξία, περισσότερη από όση οι online, στην ταξιδιωτική εμπειρία. Τι δίνουν, λοιπόν, σήμερα, εν έτη 2018, στον πελάτη τους, σύμφωνα με το group.hotelbeds.com ;

1. Ακόμη και σήμερα, προσφέρουν τον “καλύτερο σύμβουλο” για το ταξίδι. Οι πράκτορες έμαθαν να ειδικεύονται καθώς οι νέοι ταξιδιώτες επιθυμούν προτάσεις και συμβουλές, που να ταιριάζουν στα δικά τους ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, γούστα αλλά και τις συνήθειές τους. Αυτό είναι κάτι το οποίο οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν υιοθετήσει, προσφέροντας νέες εμπειρίες, περιπέτειες κλπ.

2. Η τεχνολογία της προσφοράς που έρχεται σε συνδυασμό με τις σωστές συμβουλές. Οι πράκτορες είναι πλέον, και αυτοί, πιο συνδεδεμένοι από ποτέ και έχουν εξαιρετική γνώση του τι πωλούν. Έχουν, πλέον, αναβαθμιστεί τόσο στην προσφορά προϊόντων όσο και στα εργαλεία που χρησιμοποιούν, και είναι καλά ενημερωμένοι. Οι ταξιδιώτες, άλλωστε, δεν ζητούν την πληροφορία από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες -έχουν πληθώρα από αυτήν- αλλά αποζητούν την ασφάλεια, την συμβουλή, την οργάνωση.

3. Η ασφαλέστερη επιλογή για αποφυγή (δυσάρεστων) εκπλήξεων. Αν και ποτέ ο ταξιδιώτης δεν περιμένει ότι θα συμβεί σε αυτόν, πολλά πράγματα μπορούν να καταστρέψουν τις διακοπές του: άσχημες καιρικές συνθήκες, ακυρώσεις πτήσεων, μέχρι και επαναστάσεις που λέει ο λόγος. Πολλές φορές οι πράκτορες έχουν σώσει σε επεισόδια κρίσης, και χάρη στην δύναμή τους για διαπραγμάτευση και στο εκτεταμένο δίκτυο τους, έχουν καταφέρει να τοποθετήσουν τους πελάτες τους σε άλλο ξενοδοχείο ή να τους προσφέρουν την τελευταία θέση σε μια άλλη πτήση κλπ.

4. Εύκολη λύση για πολύπλοκα ταξίδια. Οι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν τις διαδικτυακές εναλλακτικές, αν και είναι υπέρ-συνδεδεμένοι και συνεχώς ενημερωμένοι με τις σύγχρονες ταξιδιωτικές εφαρμογές και σελίδες, τείνουν να έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη και θέληση για πιο περίπλοκα ταξίδια. Αυτοί συνειδητοποιούν ότι το να απευθυνθούν σε έναν επαγγελματία ταξιδιωτικό πράκτορα είναι μια κίνηση που θα βελτιώσει πολύ ολόκληρη την ταξιδιωτική εμπειρία και θα διευκολύνει όλες τις διαδικασίες για τη διαμονή, τα εισιτήρια κλπ, την ίδια στιγμή. Ο ταξιδιώτης μπορεί να αφήσει τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να κάνουν τα πάντα εκτός από την βαλίτσα του.

5. Οι χαμηλότερες δυνατές τιμές. Είτε το πιστεύει κανείς, είτε όχι, οι ταξιδιωτικές πράκτορες έχουν πολλούς κρυμμένους άσους στο μανίκι τους που οι online, δεν μπορούν ούτε καν να φανταστούν. Γνωρίζουν “πότε” οι τιμές είναι πραγματικά οι χαμηλότερες δυνατές. Επιπλέον, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να κρατήσουν μια συγκεκριμένη προσφορά για 24 ώρες, ώστε ο πελάτης να έχει αρκετό χρόνο για να αποφασίσει, κάτι που στην ιστοσελίδα δεν μπορεί κανείς να έχει, αφού στο διαδίκτυο οι τιμές μπορεί να αλλάξουν μόλις σε εάν λεπτό πριν προλάβεις καν να κλείσεις το πακέτο.

Άρθρο από το Online Magazine:

Travel Agent