Η Covid-19 δημιούργησε την ανάγκη για διαφορετικές ξενοδοχειακές εμπειρίες. Με βάση τη νέα κανονικότητα, ο ορισμός της φιλοξενίας έχει αποκτήσει ένα νέο νόημα, αυτό της άνεσης, της ασφάλειας και της απόδρασης.

Η νέα εποχή του κωρονοϊού έχει αλλάξει τα ταξίδια και ιδιαίτερα το χώρο της φιλοξενίας. Το ξενοδοχείο design αναζητά συνδυασμένες λύσεις σχεδιασμού, ωστόσο είναι σημαντικό οι σχεδιαστές να βρουν τρόπους να πληρούν τα νέα πρότυπα υγιεινής και καθαριότητας, καθώς και να καλύπτονται οι ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη. Αυτό απαιτεί δημιουργική σκέψη για το πώς η “διάταξη” και η “επιφάνεια” μπορούν να συνεργαστούν, για μια βέλτιστη εμπειρία επισκέπτη, που να διατηρεί τη φιλοξενία πραγματικά “φιλόξενη”. Είτε πρόκειται για ένα μπουτίκ ξενοδοχείο 30 δωματίων, είτε για μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα 300 δωματίων, η σχεδίαση των εσωτερικών χώρων -ιδίως στη εποχή του κορωνοϊού- αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση για ένα σχεδιαστή!

ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

Το καθήκον της επαρκούς καθαριότητας, το οποίο για τα ξενοδοχεία αποτελεί και νομική υποχρέωση, με στόχο την ασφάλεια των επισκεπτών, πάντα ήταν (και θα είναι) μια σημαντική πτυχή για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Ειδικά στην εποχή της πανδημίας, τα ξενοδοχεία μεριμνούν ιδαίτερα για την καθαριότητα και ανανεώνουν τα πρωτόκολλα υγιεινής τους. Δίνεται ακόμα μεγαλύτερη σημασία στην εκπαίδευση των εργαζομένων σε θέματα υγιεινής και καθαριότητας, ενώ έχει αυξηθεί η συχνότητα καθαρισμού με απολυμαντικά σε όλες τις επιφάνειες αφής, στα δωμάτια και στους κοινόχρηστους χώρους.

Ταυτόχρονα, τοποθετούνται σταθμοί απολυμαντικών για χέρια σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου.
Ο περιορισμός της έκθεσης των επισκεπτών σε μικρόβια θα είναι πρωταρχικός τομέας εστίασης, τόσο για τους managers των ξενοδοχείων, όσο και για τους επισκέπτες. Αυτή η τάση μάλιστα αναμένεται ότι θα επηρεάσει τα ξενοδοχεία και μετά την πανδημία. Συνεπώς, περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία να κάνουν ενδελεχή έρευνα αγοράς επαγγελματικών καθαριστικών, ώστε να βρουν εκείνα που καλύπτουν τις ανάγκες της επιχείρησης, τόσο ως προς την αποδοτικότητα, όσο και ως προς τις σύγχρονες απαιτήσεις ασφάλειας και υγιεινής.

 

Άρθρο από το Περιοδικό Hotel Design Άνοιξη – Καλοκαίρι 2022, Τεύχος No.30
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ το τεύχος:
www.hoteldesign.gr/hotel-design-trends/hotel-design-magazine-and-guide-spring-summer-2022