Η τεχνολογία προχωράει ασταμάτητα και προσπαθεί να εισχωρήσει σε κάθε τομέα της καθημερινότητας των ανθρώπων, οι οποίοι συχνά δεν είναι σε θέση να τις υιοθετήσουν, γιατί νιώθουν ανασφάλεια. Οι καταναλωτές φαίνεται πως δεν είναι ακόμη έτοιμοι, να δεχθούν τις νέες τάσεις στην ταξιδιωτική τους εμπειρία, όπως για παράδειγμα τα είδη αυτονομίας κατά το ταξίδι, δηλαδή το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, το αεροπλάνο χωρίς πιλότο και πολλά ακόμη.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Travelzoo, οι καταναλωτές ρωτήθηκαν τι περιμένουν να συμβεί στον τουριστικό κλάδο τα επόμενα χρόνια, και πως η τεχνολογία θα εισχωρήσει στις διαδικασίες μεταφοράς. Σε αυτήν την ερώτηση, οι περισσότεροι ερωτηθέντες απάντησαν πως το πρώτο, που περιμένουν να δουν, είναι τα αυτόνομα αυτοκίνητα, δηλαδή αυτά τα οποία δεν χρειάζονται οδηγό, ενώ ακολουθούσε το ενδεχόμενο χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στα αεροσκάφη. Οι απαντήσεις αυτές δεν ήταν καθόλου εκτός της πραγματικότητας, αν λάβουμε υπόψιν ότι ήδη δοκιμάζονται σε εργαστηριακές συνθήκες τα πρώτα αυτοκίνητα τέτοιου είδους, αλλά και τις διάφορες τεχνολογίες που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται με σκοπό, να περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Την ίδια πεποίθηση, όπως φάνηκε, έχει το 74% που υποστηρίζει τα εναλλακτικά καύσιμα, προσδοκώντας ένα καλύτερο μέλλον για το φυσικό περιβάλλον, ωστόσο, οι περισσότεροι δείχνουν να μην εμπιστεύονται τόσο τα νέα αυτά μεταφορικά μέσα χωρίς πλήρωμα,  αν και κατανοούν ότι θα είναι λιγότερο κουραστικά για τους ίδιους.

Γιατί, όμως, υπάρχει αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης στα καινοτόμα αυτά μέσα μεταφοράς;

Παρόλο τον ενθουσιασμό για αυτές τις καινοτόμες ιδέες, που φαίνεται να υλοποιούνται σιγά σιγά, οι καταναλωτές είναι πολύ επιφυλακτικοί απέναντί τους, αφού μόλις το 5% πιστεύει ότι αυτές οι πρακτικές θα κυριαρχούν στον τρόπο ταξιδιού μέχρι το 2030. Η εμπιστοσύνη, λοιπόν, για τα μη επανδρωμένα μεταφορικά μέσα φαίνεται να είναι ελάχιστη, αφού μόλις το 7% φαίνεται να θέλει να δοκιμάσει να ταξιδέψει με τέτοιον τρόπο. Το 76% από την άλλη πλευρά, δεν θέλει να μπει σε καμία περίπτωση σε αυτήν την διαδικασία, γιατί δεν εμπιστεύονται τέτοιου είδους εγχειρήματα, και έχει περισσότερη εμπιστοσύνη στον ανθρώπινο παράγοντα.

Ένας ακόμη παράγοντας, λόγω του οποίου οι καταναλωτές φαίνεται να μην επιθυμούν τέτοιες καινοτομίες, είναι το κόστος. Οι καταναλωτές δεν επιθυμούν να πληρώσουν το κάτι παραπάνω για να μεταφερθούν από το Α μέρος στο Β, γιατί θεωρούν ότι αυτό το κάτι θα μεταφράζεται σε υπέρογκο ποσό, που ελάχιστοι μπορούν να διαθέσουν. Το γεγονός αυτό, δείχνει ότι υπάρχει η ανάγκη το κόστος αυτών των υπηρεσιών, και το ποσό που μπορούν οι καταναλωτές να διαθέσουν, να συναντηθούν κάπου στη μέση, ώστε να υπάρχει εν τέλει η ανταπόκριση που θα ήθελαν οι παραγωγοί.

Ωστόσο, το γεγονός ότι αυτά τα νέα μεταφορικά μέσα δεν χρειάζονται τον ανθρώπινο παράγοντα και τις δεξιότητες αυτού για να λειτουργήσει, κάνει τους ταξιδιώτες να θεωρούν ότι δεν χρειάζεται να πληρώσουν κάτι περισσότερο, αλλά αντίθετα λιγότερο, αφού η αεροπορική εταιρία για παράδειγμα θα έχει μειώσει τα λειτουργικά της έξοδα, μειώνοντας το προσωπικό της.

Με λίγα λόγια, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε έδειξε ότι το 90% των ερωτηθέντων δεν είναι έτοιμοι να δεχθούν αυτές τις αλλαγές στην ταξιδιωτική τους εμπειρία, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους ο καθένας.