της Νενέλα Γεωργελέ, athensvoice.gr*

Τα σύγχρονα ξενοδοχεία, πολύ περισσότερο αυτά που καταλαμβάνουν στρατηγική θέση μέσα στον ιστό μιας πόλης, είναι, σε συμπύκνωση, η ιστορία, ο πολιτισμός, η λάμψη στην καθημερινή ζωή. Συνδυάζουν αισθητική, design αιχμής, πρωτοποριακές εγκαταστάσεις και όλες τις τεχνολογίες που μπορούν να κάνουν τη ζωή όμορφη.

Στην αρχή ήταν κάποιοι ελπιδοφόροι ψίθυροι, μια αίσθηση πως η Αθήνα ξεπερνάει τα «μαύρα» χρόνια της κρίσης και μπορεί να κοιτάει το μέλλον με, έστω ελεγχόμενη, αισιοδοξία. Μετά ήρθαν τα… ροδάκια. Πολλά ροδάκια για την ακρίβεια, αυτά της τροχήλατης άνετης βαλίτσας που σέρνει μαζί του κάθε σύγχρονος ταξιδιώτης, ακόμη και στις ημερήσιες διαδρομές του. Η Αθήνα επιδιώκει όχι απλά να είναι το «μεταβατικό» στάδιο κάθε τουρίστα που έρχεται στην Ελλάδα, μένει αναγκαστικά στην πόλη για λίγες ώρες κι ύστερα φεύγει τρέχοντας για τα πολυθρύλητα ελληνικά νησιά. Η πρωτεύουσα φιλοδοξεί να αποκτήσει τον δικό της τουρισμό, με ταξιδιώτες που την επιλέγουν όχι μόνο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού αλλά όλο τον χρόνο. Και η αλήθεια είναι πως στις μέρες μας διανύει την καλύτερή της περίοδο και αυτό δεν είναι πια ψίθυροι ούτε ευσεβείς πόθοι αλλά ντε φάκτο γεγονός που αποδεικνύεται περίτρανα μέσα και από τους αριθμούς: οι αφίξεις των ξένων τουριστών στην Αθήνα κατά το 2017 ξεπέρασαν τα 5.000.000! Αυτό από μόνο του την κατατάσσει στην ίδια γραμμή με όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και ταυτόχρονα ανοίγει την όρεξη διεθνών μεγαλοεπενδυτών, οι οποίοι έρχονται στη χώρα μας φέρνοντας μαζί τους αμερικάνικα, γαλλικά ή αραβικά κεφάλαια. Όλοι τους καλοβλέπουν το άνοιγμα μιας δικής τους ξενοδοχειακής μονάδας στον ραγδαία ανερχόμενο πια τουριστικό προορισμό, την ωραία μας Αθήνα! Και είναι και μια αφορμή για όλα τα ήδη υπάρχοντα ξενοδοχεία να ανακαινισθούν, να αναβαθμίσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους, να μετατραπούν στα νέα meeting points  της πόλης, συγκεντρώνοντας στα δωμάτιά τους ταξιδιώτες και στους φιλόξενους κοινόχρηστους χώρους τους το αθηναϊκό κοινό.

Ιστορικό κέντρο: ένας μαγνήτης για τουρίστες αλλά και επενδυτές

Η αρχή έγινε στην καρδιά της πόλης. Εκεί που ο τουρίστας οπωσδήποτε θα κυκλοφορήσει είτε για να ζήσει τον παλμό της πρωτεύουσας και της καθημερινότητας των ντόπιων, είτε για σόπινγκ είτε για να κατευθυνθεί στα μεγάλα μνημεία-τοπόσημα του ιστορικού κέντρου.

Κάπου εκεί γύρω θα θελήσει και να διανυκτερεύσει. Στα μεγάλα και εμβληματικά ξενοδοχεία του Συντάγματος πριν λίγο καιρό προστέθηκε το Electra Metropolis συμπληρώνοντας τους δικούς του «πόντους» στις μονάδες πολυτελούς διαμονής. Αλλά είναι και το υπέροχο The Zillers το οποίο ανακαίνισε το πανέμορφο νεοκλασικό επί της Μητροπόλεως δημιουργώντας πολυτελή δωμάτια, όλα τους με θέα στην Ακρόπολη και τη Μητρόπολη. Ο όμιλος Λασκαρίδη, που έχει στην ιδιοκτησία του τη Μεγάλη Βρετανία, αγόρασε το πεντάστερο και… μεσοτοιχία King George, εκμίσθωσε μακροχρόνια και το πρώην King’s Palace της Πανεπιστημίου, οπότε αναγορεύεται σε leader των κεντρικών, πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων του κέντρου. Λίγο πιο κάτω, στη γωνία Βουλής και Κολοκοτρώνη, ο όμιλος ΙΝΤΡΑΚΑΤ της οικογενείας Κόκκαλη, εκμίσθωσε και ετοιμάζει να μετατρέψει σε πολυτελές boutique hotel 45 δωματίων το κτίριο γραφείων που ανήκει στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού.

Ο Χυτήρογλου μετατρέπεται γοργά και αυτός σε ξενοδοχείο, όπως άλλωστε και το ιστορικό κτίριο του ΟΤΕ επί της οδού Σταδίου. Στην Ομόνοια ετοιμάζεται να ξανανοίξει το La Mirage, που είχε βάλει λουκέτο από τα πρώτα χρόνια της κρίσης, ενώ τα Athens Tiare, Wyndham Grand Athens και Kubik Athens Hotel,  ήδη συμβάλλουν στην αναζωογόνηση της περιοχής. Στην Πατησίων, την Κάνιγγος, γαλλικές εταιρείες μεταμορφώνουν παλιά και εγκαταλειμμένα κτίρια σε νέα ξενοδοχεία, ο όμιλος Cocomat έχει εδώ και λίγο καιρό ανοίξει boutique hotel στο Κολωνάκι ενώ πυρετωδώς ετοιμάζεται να ανοίξει μέσα στο 2019 ένα ακόμη στην περιοχή του Μακρυγιάννη, πολύ κοντά στο Μουσείο της Ακρόπολης. Τέλος, και κατεβαίνοντας προς το παραθαλάσσιο μέτωπο της Αθήνας, το επί της Συγγρού ξενοδοχείο Metropolitan της οικογενείας Χανδρή ανακαινίζεται και θα γίνει Athens Marriott, ενώ και στον Αστέρα Βουλιαγμένης γίνονται μεγάλες αλλαγές μια και τη διαχείρισή του ανέλαβε η Four Seasons Hotels & Resorts, ίσως το μεγαλύτερο όνομα παγκοσμίως σε μονάδες πολυτελούς τουρισμού.

Τουρίστας στην πόλη μου

Πάει καιρός από τότε που το ξενοδοχείο ήταν ένα κτίριο με δωμάτια όπου μπορούσε να διανυκτερεύσει ο «ξένος» στον τόπο. Τα σύγχρονα ξενοδοχεία, πολύ περισσότερο αυτά που καταλαμβάνουν στρατηγική θέση μέσα στον ιστό μιας πόλης, είναι, σε συμπύκνωση, η ιστορία, ο πολιτισμός, η λάμψη στην καθημερινή ζωή. Συνδυάζουν αισθητική, design αιχμής, πρωτοποριακές εγκαταστάσεις και όλες τις τεχνολογίες που μπορούν να κάνουν τη ζωή όμορφη. Είναι το σημείο του ραντεβού, ένα ποτό με θέα που σε ταξιδεύει, γαστρονομία υψηλών προδιαγραφών, κοινωνική συναναστροφή ή/και απομόνωση σε ειδυλλιακό περιβάλλον, ο χώρος για ένα break από το γραφείο ή και το…γραφείο σου το ίδιο.

Πολυπρόσωπα, ευέλικτα, πάντα με «πακέτο» προσφερόμενων υπηρεσιών, με υποδειγματικό σέρβις και αξεπέραστη φινέτσα, τα αθηναϊκά ξενοδοχεία αξιοποιούν στο έπακρο τα «φιλέτα» του χώρου τους, που μπορεί να είναι από μια δροσερή και καταπράσινη βεράντα μέχρι και μια πισίνα στον… ουρανό. Εκεί, σε αυτά τα προνομιακά σημεία, διαμορφώνουν εστιατόρια, όπου τα της κουζίνας συντονίζει ένας συνήθως διάσημος σεφ, ή bars με βραβευμένους bartenders που παίζουν στα δάκτυλα τις επιταγές του σύγχρονου fine drinking χαρίζοντας κοσμοπολίτικες στιγμές και μαζεύοντας φυσικά γύρω τους το αθηναϊκό crowd.

Ακόμη, προγραμματίζουν ενδιαφέρουσες διαλέξεις, συχνά γίνονται μικρά μουσεία με μόνιμες εκθέσεις ή ανακαλύπτουν νέους καλλιτέχνες και τους προωθούν, διοργανώνουν συνέδρια ή μπορούν να σου παρέχουν το ιδανικό γραφείο, με ευκολίες στην τεχνολογία που απλά εσύ μπορεί να μην διαθέτεις στο δικό σου. Με όλα αυτά τα ωραία σε προσκαλούν, εσένα τον Αθηναίο, να αποκτήσεις ένα ακόμη σπίτι μέσα στην πόλη, ένα σπίτι «των ονείρων» έστω κι αν είναι για λίγες μόνο ώρες…

Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: athensvoice.gr