Ο ταξιδιωτικός πράκτορας του μέλλοντος.
Με την αλλαγή του αιώνα, η τουριστική βιομηχανία προέβλεπε τη σταδιακή εξαφάνιση των των ταξιδιωτικών πρακτόρων με σάρκα και οστά. Το διαδίκτυο, λένε οι ειδικοί, και επαναλαμβάνει το travelmole.com, θα αντικαταστήσει τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά πρακτορεία καθώς οι πελάτες θα αναζητούν τις εναλλακτικές επιλογές στην μεγάλη ποικιλία των online ταξιδιωτικών πρακτόρων, τα γνωστά σε όλους μας κανάλια ΟΤΑ (online travel agency), ώστε να καταλήξουν στην επιλογή του πακέτου που τους ταιριάζει.
Δεκαοχτώ χρόνια τώρα, τα OTA αναπτύσσονται ταχύτατα, αλλά το ίδιο συμβαίνει και με την συντριπτική πλειοψηφία των μη διαδικτυακά συνδεδεμένων πρακτορείων. Αυτά κατάφεραν να επιβιώσουν επειδή αναδιαμόρφωσαν το αρχικό μοντέλο λειτουργίας τους και αντί να αντιταχθούν στην τεχνολογία την αγκάλιασαν και την ενσωμάτωσαν.
Κάτι το οποίο οι ειδικοί δεν είχαν λάβει υπόψιν ήταν ότι τα OTA υπολείπονται του ανθρώπινου στοιχείου και της ανθρώπινης επαφής, το οποίο στην ψηφιακή εποχή, είναι αυτό που επιζητούν περισσότερο από ποτέ οι πελάτες. Οι επιτυχημένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες εστίασαν τις προσπάθειές τους στην εμπειρία του πελάτη προσπαθώντας να χτίσουν μια μακροχρόνια σχέση με αυτούς- και χρησιμοποίησαν την τεχνολογία ως το μέσο για αυτόν τον σκοπό.
Ο ταξιδιωτικός πράκτορας του 21ου αιώνα, λοιπόν, είναι, και θα συνεχίσει να είναι, πρωταρχικός σύμβουλος και έμπιστος φίλος, χρησιμοποιώντας μια πληθώρα εργαλείων, από τα social media μέχρι τις διαδικτυακές υπηρεσίες μηνυμάτων, με στόχο την άμεση, γρήγορη και εύκολη επικοινωνία με τους πελάτες του. Μέσω αυτών των μέσων, οι ταξιδιώτες μπορούν να καλέσουν και να στείλουν μηνύματα στον σύμβουλο του ταξιδιού τους, ώστε να βρεθεί η λύση σε κάθε πιθανό πρόβλημα, και να πάρουν επιπλέον πληροφορίες προτού οργανώσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Το αποτέλεσμα αυτών είναι οι πράκτορες να ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στην καθημερινή ζωή των πελατών τους, προσφέροντάς τους πληροφορίες για το ταξίδι τους παντού και πάντα- την σύγχρονη προσέγγιση της ανθρώπινης επαφής, που αποζητούν. Οι επιτυχημένοι πράκτορες, ακόμα, συνειδητοποιούν πόσο μεγάλη είναι η ανάγκη για εξατομίκευση και κατανοούν ότι η τεχνολογία είναι αυτή, που θα βοηθήσει για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Οι ταξιδιωτικού πράκτορες του μέλλοντος θα εστιάζουν από την αρχή μέχρι το τέλος στην εμπειρία του πελάτη, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, ώστε να ενδυναμώνουν τις σχέσεις τους με του ταξιδιώτες. Αυτή η επιτυχία θα βασίζεται πάνω στη συνεχή εκμάθηση του πελάτη και των αναγκών του, κάτι το οποίο απαιτεί από τους ίδιους να αναλύουν συνεχώς δεδομένα με έναν ολοκληρωμένο τρόπο, ώστε να μπορούν να σκιαγραφήσουν, εν τέλει, τις ταξιδιωτικές συνήθειες των πελατών τους. Οι διευθυντές των πρακτορείων θα χρειάζονται, επίσης, μια ταξιδιωτική τεχνολογία νέας γενιάς, ώστε να διαχειρίζονται καλύτερα, και να αυτοματοποιήσουν την επιχείρησή τους, δίνοντας στους επαγγελματίες το χρόνο να εστιάσουν στις υπηρεσίες, που θα προσφέρουν στους πελάτες τους. Η υιοθέτηση μια πολυκαναλικής προσέγγισης θα είναι εξίσου σημαντική καθώς θα δίνει στον πελάτη τη δυνατότητα να επιλέγει τον τρόπο με τον οποίο θα κλείνει το πακέτο των διακοπών του, είτε διαδικτυακά είτε δια ζώσης κλπ, και θα του εξασφαλίζει μια εμπειρία ασφαλή και εύκολη σε κάθε συσκευή που έχει επιλεχθεί.
Έχοντας στο νου το μοντέλο του ταξιδιωτικού πράκτορα του μέλλοντος, καταλήγουμε στο εξής συμπέρασμα: το παν είναι να χτιστεί μια διαπροσωπική σχέση ανάμεσα στον πελάτη και τον πράκτορα, μια σχέση εμπιστοσύνης , χωρίς απαραίτητη επικοινωνία δια ζώσης. Το σημαντικό, με λίγα λόγια είναι, ο συνδυασμός της τεχνολογίας και του παραδοσιακού ταξιδιωτικού πρακτορείου με σκοπό τη δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας για τον πελάτη-ταξιδιώτη.