Η Covid-19 δημιούργησε την ανάγκη για διαφορετικές ξενοδοχειακές εμπειρίες. Με βάση τη νέα κανονικότητα, ο ορισμός της φιλοξενίας έχει αποκτήσει ένα νέο νόημα, αυτό της άνεσης, της ασφάλειας και της απόδρασης. Ποιες είναι οι βασικές τάσεις στα ξενοδοχεία που διαμορφώνουν το ξενοδοχειακό design από το 2022 και μετά;

Η νέα εποχή του κωρονοϊού έχει αλλάξει τα ταξίδια και ιδιαίτερα το χώρο της φιλοξενίας. Το ξενοδοχείο design αναζητά συνδυασμένες λύσεις σχεδιασμού, ωστόσο είναι σημαντικό οι σχεδιαστές να βρουν τρόπους να πληρούν τα νέα πρότυπα υγιεινής και καθαριότητας, καθώς και να καλύπτονται οι ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη. Αυτό απαιτεί δημιουργική σκέψη για το πώς η “διάταξη” και η “επιφάνεια” μπορούν να συνεργαστούν, για μια βέλτιστη εμπειρία επισκέπτη, που να διατηρεί τη φιλοξενία πραγματικά “φιλόξενη”. Είτε πρόκειται για ένα μπουτίκ ξενοδοχείο 30 δωματίων, είτε για μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα 300 δωματίων, η σχεδίαση των εσωτερικών χώρων -ιδίως στη εποχή του κορωνοϊού- αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση για ένα σχεδιαστή!

Ακολουθούν οιΤάσεις που αναμένονται να κυριαρχήσουν στο Ξενοδοχειακό Design του 2022.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ & ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Το 2022 αναμένεται να δούμε μια ώθηση προς τους εσωτερικούς χώρους που «ανοίγουν» προς τα έξω,
δηλαδή στους υπαίθριους χώρους. Πολλοί interior designers δηλώνουν ότι οι μάρκες φιλοξενίας θα πρέπει να επικεντρωθούν λιγότερο στην εσωτερική τους εικόνα και περισσότερο στους εξωτερικούς χώρους. Αυτό, συμβαίνει λόγω των πολλαπλών lockdown, όπου οι επισκέπτες επιζητούν σε μεγάλο βαθμό το φως του ήλιου, τον καθαρό αέρα και τη φύση, και ειδικά όσοι είχαν απομονωθεί σε μεγάλες πόλεις.

Συγκεκριμένα, οι συναντήσεις και οι εκδηλώσεις προτιμώνται σε συνεδριακούς χώρους πολλαπλών
χρήσεων που επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να μετακινούνται ελεύθερα μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος.

Αυτή είναι μια ακόμη τάση που πρέπει να προσέξουν οι αρχιτέκτονες ξενοδοχείων, καθώς αναμένεται ότι ο σχεδιασμός ξενοδοχείων στο μέλλον θα απαιτεί πολύ μεγαλύτερη προσοχή στη ροή εσωτερικού / εξωτερικού χώρου.

ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ, ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ

Η πανδημία και το φαινόμενο της τηλεργασίας πυροδότησε νέες ανάγκες για ένα design πιο «σπιτικό». Τα γραφεία, ενός ξενοδοχειακού δωματίου ή οι χώροι εργασίας δεν πρέπει πλέον να υποβιβάζονται στο πίσω μέρος των χώρων με μικρή ή καθόλου πρόσβαση στο φυσικό φως. Αντίθετα, οι επισκέπτες θέλουν αυτοί οι χώροι να συνδέονται με χώρους ανοιχτούς και να λειτουργούν ως ολοκληρωμένα γραφεία ή ευέλικτοι χώροι.

Η εργασία από το σπίτι οδηγεί στον σχεδιασμό ενός νέου είδους δωματίων με περισσότερες οικιακές ανέσεις. Πολύ απλά, δημιουργείται ένα νέο ξενοδοχειακό μοντέλο, πιο ευέλικτο και ελκυστικό. Ο κλάδος της φιλοξενίας βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να ανταποκριθεί σε αυτήν την αυξανόμενη ανάγκη. Οι εγκαταστάσεις υπάρχουν ήδη και οι ξενοδόχοι μπορούν να δημιουργήσουν χώρους εργασίας/μελέτης, να παρέχουν πρόσβαση σε εκτυπωτές και σαρωτές, Internet υψηλής ταχύτητας, φαγητό και ποτό, ακόμη και εγκαταστάσεις γυμναστικής.

Επίσης, η βιομηχανία διαθέτει και το κατάλληλο προσωπικό. Διαθέτει εκπαιδευμένους επαγγελματίες φιλοξενίας, έτοιμους να βοηθήσουν (από ασφαλή απόσταση) και να προσφέρουν ένα φιλόξενο περιβάλλον. Αυτό θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για γονείς με παιδιά που κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πολλά ξενοδοχεία και θέρετρα καλύπτουν ήδη τις συγκεκριμένες ανάγκες των οικογενειών, με παιδικά κλαμπ ή άλλες μορφές καθημερινής φροντίδας παιδιών.

ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

Το καθήκον της επαρκούς καθαριότητας, το οποίο για τα ξενοδοχεία αποτελεί και νομική υποχρέωση, με στόχο την ασφάλεια των επισκεπτών, πάντα ήταν (και θα είναι) μια σημαντική πτυχή για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Ειδικά στην εποχή της πανδημίας, τα ξενοδοχεία μεριμνούν ιδαίτερα για την καθαριότητα και ανανεώνουν τα πρωτόκολλα υγιεινής τους. Δίνεται ακόμα μεγαλύτερη σημασία στην εκπαίδευση των εργαζομένων σε θέματα υγιεινής και καθαριότητας, ενώ έχει αυξηθεί η συχνότητα καθαρισμού με απολυμαντικά σε όλες τις επιφάνειες αφής, στα δωμάτια και στους κοινόχρηστους χώρους.

Ταυτόχρονα, τοποθετούνται σταθμοί απολυμαντικών για χέρια σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου.
Ο περιορισμός της έκθεσης των επισκεπτών σε μικρόβια θα είναι πρωταρχικός τομέας εστίασης, τόσο για τους managers των ξενοδοχείων, όσο και για τους επισκέπτες. Αυτή η τάση μάλιστα αναμένεται ότι θα επηρεάσει τα ξενοδοχεία και μετά την πανδημία. Συνεπώς, περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία να κάνουν ενδελεχή έρευνα αγοράς επαγγελματικών καθαριστικών, ώστε να βρουν εκείνα που καλύπτουν τις ανάγκες της επιχείρησης, τόσο ως προς την αποδοτικότητα, όσο και ως προς τις σύγχρονες απαιτήσεις ασφάλειας και υγιεινής.

ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες, το μέλλον των ξενοδοχείων και του σχεδιασμού των ξενοδοχείων έχει να
κάνει με «πολυλειτουργικούς χώρους». Εκτός από τον επανασχεδιασμό περιοχών με γνώμονα την ανέπαφη τεχνολογία, οι σχεδιαστές ξενοδοχείων λένε ότι η νέα προτεραιότητα είναι η δημιουργία ευέλικτων χώρων πολλαπλών χρήσεων. Αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες μπορούν να περιμένουν χώρους σχεδιασμένους έτσι ώστε να εξελίσσονται με βάση τις διαρκώς μεταβαλλόμενες πραγματικότητες της δημόσιας υγείας, ενώ ανταποκρίνονται στις τρέχουσες ανάγκες και προτιμήσεις.

Για παράδειγμα, οι κοινόχρηστοι χώροι θα πρέπει να σχεδιαστούν έτσι ώστε να αποτρέπουν τα σημεία
συμφόρησης και να ελαχιστοποιούν την επαφή, αλλά ταυτόχρονα να δίνουν στους επισκέπτες άφθονο χώρο για να μετακινούνται άνετα.

Πολύ απλά, φανταστείτε ένα ευέλικτο λόμπι ξενοδοχείου με ελαφριά, κινητά έπιπλα, που αναδιαμορφώνονται εύκολα με βάση τις ανάγκες των επισκεπτών. Δεδομένου, πάντως, ότι η κατασκευή και η ανακαίνιση ενός ξενοδοχείου απαιτεί χρόνο, η ευελιξία είναι μια από τις πιο σημαντικές τάσεις, που απασχολούν αυτή τη στιγμή τους σχεδιαστές ξενοδοχείων.

ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ

Πολλές ξενοδοχειακές εταιρείες κατέβαλλαν ήδη προσπάθειες για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα,
πριν ακόμα εμφανιστεί η πανδημία. Οι αρχιτέκτονες, μάλιστα, προβλέπουν με αισιοδοξία, ότι ο σχεδιασμός της φιλοξενίας γίνεται επιτέλους πιο περιβαλλοντικός.

Οι νεότερες γενιές εκτιμούν όλο και περισσότερο τη βιωσιμότητα, υποστηρίζοντας ανοιχτά επωνυμίες και εταιρείες που ακολουθούν το παράδειγμά τους. Πλέον, με τον όρο της βιωσιμότητας η ξενοδοχειακή εμπειρία μεταλλάσσεται, γεγονός που αφορά και το ξενοδοχειακό design. Τι σκέφτονται, λοιπόν, οι επισκέπτες όταν ακούν την λέξη «πολυτέλεια»; Ποια υλικά έρχονται στο νου τους;

Για τους Millennials και τη Gen Z, η πολυτέλεια αφορά λιγότερο τους επιχρυσωμένους πολυελαίους και
περισσότερο τις εμπειρίες, τον ελεύθερο χρόνο, την κοινότητα, την ασφάλεια και την αυτο-βελτίωση. Οι
ξενοδόχοι που θέλουν να προσελκύσουν την επόμενη γενιά ταξιδιωτών θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα τώρα.

ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΕΠΙΠΛΑ

Καθώς η βιωσιμότητα παραμένει στην πρώτη γραμμή του μυαλού όλων, τα τοπικά υλικά για φινιρίσματα και έπιπλα θα γίνουν προτεραιότητα. Αυτή η τάση δεν εστιάζει μόνο στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά και στην αυθεντική και ουσιαστική ενσωμάτωση του περιβάλλοντα
χώρου του ξενοδοχείου.

Ένα υλικό, που έρχεται στο προσκήνιο, με αφορμή αυτήν την αισθητική, είναι το ανοιχτόχρωμο ξύλο. Το
ανοιχτόχρωμο ξύλο επιστρέφει και εμφανίζεται σε όλα τα σημεία που μπορεί να ενσωματωθεί. Τοποθετείται από το δάπεδο έως τα έπιπλα και τις πιο κλασικές εφαρμογές του, μέχρι τους τοίχους και τα ντουλάπια.

Οι ξενοδόχοι μπορούν να επιλέξουν φυσικό, ρουστίκ ξύλο για μια διαχρονική, εκλεπτυσμένη λύση στο λόμπι και συμπληρωματικά laminate με όψη ξύλου για τα δωμάτια. Όχι μόνο το ξύλο, αλλά και το laminate με όψη ξύλου διατίθενται σε ποικιλία χρωμάτων για να ταιριάζουν με οποιαδήποτε αισθητική σχεδίασης, αλλά και τα δύο είναι εξαιρετικά ανθεκτικές επιλογές δαπέδων, ιδανικά για τα ξενοδοχεία.

[Δείτε εδώ: Οι Ξενοδοχειακές τάσεις που θα κυριαρχήσουν το 2022- Μέρος 2ο]

Άρθρο από το Περιοδικό Hotel Design Άνοιξη – Καλοκαίρι 2022, Τεύχος No.30 /
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ το τεύχος:  www.hoteldesign.gr/hotel-design-trends/hotel-design-magazine-and-guide-spring-summer-2022/