Ξέχνα το clubbing, το σερφάρισμα από τον καναπέ ή τα selfie sticks. Η πρόσφατη έρευνα ITB Berlin Youth Travel Hall (4.1) έδειξε ακριβώς ποια είναι τα ενδιαφέροντα των νέων- τα ταξίδια εμπειρίας και αναζήτησης αναδεικνύονται ως έννοιες κλειδιά για την τουριστική ανάπτυξη.

Στην έρευνα αυτή έλαβαν μέρος 57.000 ταξιδιώτες ηλικίας 18-35 ετών παγκοσμίως, κάτι που την καθιστά πολύπλευρη και βασικό εργαλείο για να κατανοήσεις σε βάθος τη δημογραφική αυτή ομάδα.

Οι νέοι, πλέον, καταλαμβάνουν το 23% από τις 1.3 δισεκατομμύρια αφίξεις διεθνώς κατά το 2017. Συγκριτικά, μάλιστα, με ανάλογη έρευνα του 2002, φαίνεται ότι ο μέσος όρος των χρημάτων που οι νέοι προσφέρουν σε αυτήν την αγορά έχει πολλαπλασιαστεί με συντελεστή άνω του δύο. Σύμφωνα με το wysetc.org, η νέα γενιά, δηλαδή οι Millenials και η Gen Z (η γενιά αμέσως μετά τους millenials- γεννήσεις μετά τα μέσα της δεκαετίας του’ 90 και μέχρι τα μέσα της ‘00), επένδυσε στον τουρισμό περίπου 280 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι νέοι αυτοί ταξιδιώτες τείνουν να μένουν περισσότερο στην τοποθεσία, και φυσικά να ξοδεύουν περισσότερο από τον τυπικό και παραδοσιακό τουρίστα. Κατά την παραμονή τους στην περιοχή, δείχνουν να προτιμούν να επισκέπτονται τις καφετέριες και τα εστιατόρια, τα ιστορικά μνημεία και φυσικά τα μαγαζιά για ψώνια. Η συμπεριφορά αυτή, που προσιδιάζει αυτήν των ντόπιων, άρχισε να εμφανίζεται το 2012, με περισσότερο του 51%, πλέον, να την υιοθετεί.

Ωστόσο, παρά αυτήν την αύξηση των χρημάτων που αυτές οι γενιές είναι διατεθειμένες να δώσουν, και το κάνουν, οι κορυφαίοι προορισμοί δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, οι Η.Π.Α., για παράδειγμα, βρίσκονται ακόμη στην κορυφή των επιλογών των νέων αυτών ταξιδιωτών, αλλά, αδιαμφισβήτητα, έχει αναγκαστεί να μοιραστεί την πίτα του τουρισμού με άλλους προορισμούς. Συγκεκριμένα, η Ισπανία βρίσκεται, πλέον, στην δεύτερη θέση και με την Αυστραλία να μπαίνει και πάλι μετά από πολλά χρόνια στο Top 10 των νέων ταξιδιωτών.

Οι δύο αυτές γενιές μένουν περισσότερο στην τοποθεσία, ξοδεύουν περισσότερο, και είναι περισσότερο πιθανό να επισκεφθούν ξανά την ίδια τοποθεσία στο μέλλον με φίλους και οικογένεια. Γνωρίζουμε πλέον, ότι οι νέοι δεν θέλουν απλώς να ταξιδέψουν και να δουν τα αξιοθέατα. Θέλουν πολλά περισσότερα από αυτό. Ο κύριος στόχος τους, πλέον, είναι η εμπειρία , και η προσπάθεια να ζήσουν όπως ακριβώς ζουν οι ντόπιοι, να μάθουν τις συνήθειές τους και να εισχωρήσουν πιο βαθιά στην κουλτούρα του προορισμού τους.

Με λίγα λόγια, οι βασικοί στόχοι αυτών των ηλικιακών ομάδων είναι η εξερεύνηση των άλλων πολιτισμών, η καινούρια εμπειρία κάθε μέρα στον προορισμό, και η απόκτηση περισσότερων γνώσεων. Οι Millenials και η Gen(-eration) Z δεν αποτελούν μόνο ένα προσοδοφόρο κοινό για την τουριστική βιομηχανία, αλλά αποτελούν, ταυτόχρονα, μια αγορά έτοιμη και πρόθυμη να αγκαλιάσει το αειφόρο ταξίδι.