Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της STR “Airbnb & Hotel Performance”, που εξετάζει τη διαθεσιμότητα καταλυμάτων Airbnb, αλλά και την απόδοση τόσο της Airbnb όσο και των ξενοδοχείων σε 13 αγορές σε όλο τον κόσμο για την περίοδο Δεκέμβριος 2013 – Ιούλιος 2016, τα ξενοδοχεία κατάφεραν να διατηρήσουν τους αριθμούς και την τιμολογιακή δυναμική τους όσον αφορά στις διανυκτερεύσεις, παρ’όλη τη μεγάλη διαθεσιμότητα της Airbnb.

Βασικά σημεία της έρευνας:

  • Η πληρότητα της Airbnb ήταν υψηλή στις αγορές, που παρουσίασαν υψηλή πληρότητα και τα ξενοδοχεία.
  • Η πληρότητα στα ξενοδοχεία ήταν σημαντικά υψηλότερη από την πληρότητα της Airbnb.
  • Η αύξηση των καταλυμάτων Airbnb, δεν αύξησε και τα έσοδα της Airbnb, τα οποία παρέμειναν κάτω από 3%-4%.
  • Οι επισκέπτες της Airbnb συνήθως μένουν περισσότερο από το μέσο επισκέπτη ενός ξενοδοχείου (7 ημέρες και παραπάνω).
  • Η Airbnb είχε χαμηλά ποσοστά ταξιδιωτών, που ταξίδεψαν για επαγγελματικούς λόγους.
  • Οι μέσες ημερήσιες τιμές των ξενοδοχείων ήταν υψηλότερες από της Airbnb.

Ο Jan Freitag, SVP of lodging insights στην STR, είπε ότι “το να πούμε ότι η Airbnb είναι εμπόδιο σε όσους προσφέρουν ξενοδοχειακά καταλύματα για επαγγελματικά ταξίδια, ειδικά σε ξενοδοχεία που απευθύνονται σε γκρουπ και επιχειρηματικές συναντήσεις, δε νομίζω ότι είναι δίκαιο, καθώς τα δεδομένα μας δείχνουν ότι τα μισά από τα δωμάτια της Airbnb πωλούνται για επτά ή και περισσότερες διανυκτερεύσεις. Συνεπώς, ανταγωνίζονται στα ίσα με τα μακράς διαμονής ξενοδοχεία. Ο αντίκτυπος αυτού του γεγονότος χρειάζεται περαιτέρω μελέτη”.


Οι αγορές που περιλαμβάνονται στην έρευνα ήταν η Βαρκελώνη, η Βοστώνη, το Λονδίνο, το Λος Άντζελες, η Πόλη του Μεξικού, το Μαϊάμι, η Νέα Ορλεάνη, το Παρίσι, το Σαν Φρανσίσκο, το Σιάτλ, το Σίδνεϊ, το Τόκιο και η Ουάσινγκτον.