Ξενοδοχεία και Airbnb μπορούν να συνυπάρξουν!
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Sean McCracken στο hotelnewsnow.com, – κατά τη διάρκεια του Hotel Data Conference – εκπρόσωποι μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων και εκπρόσωποι της Airbnb, υποστήριξαν ότι η Airbnb μπορεί να συνυπάρξει με τα ξενοδοχεία, χωρίς να καταπνίξει την ξενοδοχειακή βιομηχανία.
Ο εκπρόσωπος της Airbnb, Peter Coles, υποστήριξε ότι -παρά τα όσα λέγονται για την επίδραση της οικονομίας διαμοιρασμού στην ξενοδοχειακή βιομηχανία – η εταιρία αποτελεί απλώς ένα μικρό τμήμα της αγοράς και τόνισε ότι είναι βέβαιος, ότι η εταιρεία του μπορεί να συνυπάρχει ειρηνικά, διατηρώντας ανέπαφη την ξενοδοχειακή βιομηχανία. “Η Airbnb δεν ενδιαφέρεται για την καταστροφή της ξενοδοχειακής βιομηχανίας”, δηλώνει ο Coles και προσθέτει “Εμείς θεωρούμε τους εαυτούς μας ως συμπλήρωμα. Η Airbnb προσφέρει μια τοπική εμπειρία, αλλά υπάρχουν φορές, που είναι καλύτερα να μείνεις σε ένα ξενοδοχείο”.
Ο Coles απέρριψε συγκρίσεις με άλλες βιομηχανίες, όπως η Amazon και η Uber, οι οποίοι, όπως είπε η διευθύντρια ψηφιακών δεδομένων της Starwood, Jennifer Yacenda, παρουσιάζουν ομοιότητες με την Airbnb, λόγω μιας κοινής ικανότητας διαχείρισης μεγάλου όγκου δεδομένων. Αλλά ο Coles είπε, ότι αυτές οι δύο επιχειρήσεις είναι πιο επιθετικές από την Airbnb.
Αντίστοιχα, ο αντιπρόεδρος στρατηγικής της InterContinental, Isaac Collazo, ανέφερε ότι οι καλές ξενοδοχειακές επιδόσεις κατά τη διάρκεια της περιόδου ανάπτυξης της Airbnb, αποτελούν την απόδειξη ότι τα ξενοδοχεία και η Airbnb μπορούν να συνυπάρχουν. “Η βιομηχανία μας έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία επτά χρόνια, ακόμη και με την εμφάνιση της Airbnb” τόνισε ο Collazo.
Η Jennifer Yacenda της Starwood Hotels & Resorts Worldwide, αποκάλυψε τα αποτελέσματα μίας πρόχειρης έρευνας, που έκαναν στη διαδικτυακή κοινότητα της Starwood. Σύμφωνα με την έρευνα, το 1/3 των επισκεπτών είχε μείνει σε σπίτι της Airbnb, κατά τη διάρκεια διακοπών στις οποίες αναζητούσαν μια διαφορετική εμπειρία. Η Yacenda είπε ότι μερικοί ερωτηθέντες, που έχουν διαμείνει σε σπίτι της Airbnb, είπαν ότι έψαχναν μία πιο σπιτική εμπειρία, με εξοπλισμένη κουζίνα και θέση σε κάποια γειτονιά, μία εμπειρία -δηλαδή- που διαφέρει από εκείνη ενός παραδοσιακού ξενοδοχείου. Επίσης, η Yacenda ανέφερε ότι οι ερωτηθέντες, που ήταν πολύ πιο πιθανό να έχουν χρησιμοποιήσει την Airbnb, ήταν κυρίως άντρες και ήταν κάτω των 36 ετών, ενώ στον αντίποδα ήταν οι άνθρωποι ηλικίας 50 και άνω.
Ο Coles, είπε μάλιστα ότι τα ξενοδοχεία και η Airbnb μπορούν να συνυπάρξουν καθώς η Airbnb δημιουργεί πρόσθετη ζήτηση, αφού κάποιοι ταξιδιώτες δηλώνουν, ότι δεν θα έκαναν αυτό το ταξίδι, εάν δεν υπήρχε η Airbnb. Επίσης, το 17% των κρατήσεων της εταιρείας, προέρχονται από επισκέπτες, που θέλουν να μείνουν κάπου για πάνω από 30 ημέρες, συνεπώς δεν πρόκειται για τους συνήθεις πελάτες του ξενοδοχείου. Επίσης, προσθέτει ότι αν και οι ξενοδόχοι διαμαρτύρονται για την παρουσία της Airbnb και άλλων αντίστοιχων πλατφορμών, γιατί οι οικοδεσπότες δεν μπορούν να συμμορφωθούν με τους ίδιους κανόνες και τους κανονισμούς με τα ξενοδοχεία, είναι λάθος να πιστεύεται ότι η Airbnb είναι επιπόλαιη, αγνοώντας τους κανόνες, καθώς κάνει ό, τι μπορεί για να εξασφαλίσει, ότι οι φόροι πληρώνονται, όπως πρέπει. “Η αντιγραφή και επικόλληση των κανονιστικών απαιτήσεων για τα ξενοδοχεία και η εφαρμογή τους στην Airbnb είναι κάτι που δεν βγάζει νόημα” αναφέρει ο Coles “Ωστόσο, σαφείς μηχανισμοί πρέπει να είναι σε θέση να βεβαιώσουν, ότι οι οικοδεσπότες έχουν ελεγχθεί. Και το ίδιο ισχύει και για άλλα πράγματα, όπως πυροσβεστήρες, ανιχνευτές καπνού κλπ.”.