Πώς ξενοδοχεία, αεροδρόμια και εστιατόρια αγκαλιάζουν τη νέα κανονικότητα
Οι κάποτε εξοικειωμένοι χώροι έχουν δει μεγάλες αλλαγές τους τελευταίους μήνες. Ακόμα περισσότερες καινοτομίες έρχονται σύντομα – και αυτό δεν είναι παρά καλό, σύμφωνα με το travel+leisure.
Αν ταξιδέψατε πρόσφατα, γνωρίζετε ήδη την κατάσταση: μάσκες, γάντια και απολυμαντικά χεριών, καθώς και τοιχία πλεξιγκλάς και συχνότερος καθαρισμός σε αεροδρόμια, ξενοδοχεία και εστιατόρια. Ωστόσο, οι βαθύτερες αλλαγές θα συμπληρώσουν σύντομα τα γρήγορα εφαρμοσμένα πρωτόκολλα υγιεινής και τα hacks που παρουσιάστηκαν αυτή την άνοιξη και το καλοκαίρι.
Οι σχεδιαστές αναφέρουν ότι βρίσκονται σε εξέλιξη περισσότερες βελτιώσεις. Η πανδημία εμπνέει νέους τρόπους ώστε οι άνθρωποι να έρθουν κοντά και να έχουν αξέχαστες, συναρπαστικές εμπειρίες.
Ξενοδοχεία
Οι περισσότερες μονάδες παρουσίασαν γρήγορα αναβαθμισμένα συστήματα καθαρισμού.
Τι έχει σειρά για την νέα κανονικότητα;
Η επανεξέταση για τους δημόσιους χώρους.
Μέχρι τώρα υπήρχαν δυνατότητες για επιτραπέζια παιχνίδια, βάζα με καραμέλες που προσφέρονταν και βιβλία τραπεζιού. Τα ακίνητα πλέον προσθέτουν χώρο ανάμεσα σε ξαπλώστρες και τραπέζια. Αλλάζουν τα αξεσουάρ μπάνιου, ενώ υπάρχουν σκέψεις να προστεθούν συσκευές Mirror fitness σε κάθε δωμάτιο αντί να προσφέρεται ένα τυπικό κοινόχρηστο γυμναστήριο.
Γνωστή για τη δουλειά στο Raffles Singapore, η εταιρεία σχεδιασμού Champalimaud χειρίστηκε πρόσφατα μια ανακαίνιση του Mandarin Oriental στη Βοστώνη, όπου οι Premier σουίτες διαθέτουν τώρα προθάλαμο με νιπτήρες – ιδανικό για πλύσιμο στο χέρι κατά την άφιξη. «Πρέπει να μείνουμε ευκίνητοι και να αποφύγουμε υποθέσεις για το πού θα είμαστε σε τρία χρόνια», σημειώνει το Marriott Alexander, «ειδικά όταν τα πράγματα αλλάζουν τόσο γρήγορα».
Αεροδρόμια
Η νέα τεχνολογία συμβάλλει στη μείωση της επαφής πρόσωπο με πρόσωπο και τον εξορθολογισμό του check-in, της ασφάλειας και της επιβίβασης.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, για παράδειγμα, έχει δοκιμάσει καμπίνες που μπορούν να απολυμάνουν το δέρμα και τα ρούχα των επιβατών σε 40 δευτερόλεπτα. Το αεροδρόμιο του Αμπού Ντάμπι χρησιμοποιεί θερμικούς σαρωτές για να ελέγξει τη θερμοκρασία των επιβατών. Οι ταξιδιώτες στο Διεθνές αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο μπορούν να χρησιμοποιούν τις δικές τους κινητές συσκευές για να πραγματοποιούν check-in και drop-bag αντί να αγγίζουν τις κοινόχρηστες οθόνες.
Στο Άμστερνταμ και την Αρούμπα, τα αεροδρόμια είχαν ήδη εγκαταστήσει συστήματα που διαβάζουν βιομετρικά στοιχεία – πρόσωπο και δακτυλικά αποτυπώματα – αντί για κάρτες επιβίβασης. Η πανδημία θα μπορούσε να προσφέρει ένα λάκτισμα για να επιταχύνει τη μετάβαση σε ανέπαφο περιβάλλον, λέει ο Ty Osbaugh της αρχιτεκτονικής εταιρείας Gensler. «Δεν θα βλέπουμε για πολύ το παραδοσιακό μοντέλο των πρακτόρων πίσω από τους πάγκους», προβλέπει.
Εστιατόρια
Όπου είναι δυνατόν, οι εστιάτορες έχουν ανοίξει υπαίθριους χώρους για να αντισταθμίσουν τα χαμένα τραπέζια στις εσωτερικές τραπεζαρίες. Το Rockwell Group, για παράδειγμα, έχει επανεξετάσει σταθμούς λήψης και έχει επινοήσει εξωτερικούς χώρους, μερικοί από τους οποίους είναι κατασκευασμένοι από σκυρόδεμα Jersey. Το Think Food Group του Chef José Andrés ανταλλάσσει παραδοσιακές λαβές πορτών με νέα πόμολα επικαλυμμένα με αντιμικροβιακό χαλκό και στις 29 μονάδες της εταιρείας.
Η Tihany Design δημιούργησε πρωτότυπα διαχωριστικά τραπεζιών που καθαρίζονται εύκολα και μπορούν να προσαρμοστούν στην αισθητική ενός συγκεκριμένου εστιατορίου. Ενώ η αλλαγή έχει έρθει γρήγορα σε κάποια σημεία, οι χώροι εστίασης μετακινούνται προσεκτικά, λέει η διαχειριστής της Tihany, Alessia Genova. «Κανείς δεν θέλει να μείνει σε απόσταση 2 μέτρων μακροπρόθεσμα», λέει.