Νέους προορισμούς, αυθορμητισμό και εξατομίκευση φέρνει το νέο τοπίο στα ταξίδια
Στο ταξιδιωτικό site Eyefortravel διαβάζουμε τα 7 travel trends, που καθορίζει η σύγχρονη πραγματικότητα. Εμείς θα σας παρουσιάσουμε τα 5 πιο σημαντικά από αυτά, που αφορούν και στην ελληνική ταξιδιωτική αγορά.
Τι φέρνει, λοιπόν, το νέο έτος στον τομέα των ταξιδιών;
- Ποια στατιστικά θα επικρατήσουν με Brexit και εκλογή Trump;
Η ανάλυση δεδομένων φαίνεται να δείχνει ότι το επικείμενο (;) Brexit σε συνδυασμό με την προεδρία του Trump δημιουργούν συζητήσεις και διαμάχες στον ταξιδιωτικό χώρο.
Η Kelly McGuire, αντιπρόεδρος και στατιστική αναλύτρια της εταιρίας Wyndham Destination Network, παραδέχεται πως οι πολιτικές αυτές εξελίξεις για μερικούς στατιστικούς επιστήμονες αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα, ενώ μερικά από τα στοιχεία, που συλλέγονται δεν είναι καν ενδεικτικά, καθώς πολλοί επηρεάζονται από το φόβο.
Ιδιαίτερο και το θέμα της παραβίασης της ιδιωτικότητας, γι αυτό πλέον πολλοί κάνουν τις αναζητήσεις και τις κρατήσεις τους από ιδιωτικούς browsers αποφεύγοντας να αφήσουν ψηφιακά στίγματα.
- Η Κίνα γίνεται παγκόσμιος προορισμός
Με τη γεωπολιτική αστάθεια που προκαλούν οι πολιτικές εξελίξεις σε Ευρώπη και Αμερική, νέοι απομακρυσμένοι προορισμοί προκύπτουν. Ο Gerrit Goedkoop, υπεύθυνος του ευρωπαϊκού online travel group eDreams ODIGEO μιλά για νέες και απροσδόκητες περιοχές.
Ήδη από το 2016 η Κίνα αποτέλεσε μία από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες τουριστικές περιοχές, με όλο και περισσότερους Ευρωπαίους να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους εκεί. Και η Κούβα ανέβηκε κατά 54% στις κρατήσεις της για το περσινό έτος.
- Ο 21ος αιώνας φέρνει ένα νέο τοπίο στα ξενοδοχεία και τη διαμονή
Με έντονες επεκτατικές πολιτικές στο χώρος της φιλοξενίας, πλέον κάνουμε λόγο για υπερ – αλυσίδες ξενοδοχείων. Η Kelly McGuire (Wyndham) δηλώνει «θα δημιουργηθούν νέες ανταγωνιστικές αγορές και οι ξενοδόχοι θα αλλάξουν τον τρόπο που σκέπτονται».
Η Wyndham για παράδειγμα, στρέφεται πλέον και εκτός Ευρώπης και προσπαθεί να χτυπήσει την Airbnb στην αμερικανική αγορά, όπου οι πελάτες παραδοσιακά προτιμούν τα ξενοδοχεία, προβάλλοντας τις υπηρεσίες, που παρέχουν, όπως το καθάρισμα, τις μεταφορές και το πρωινό.
Επίσης, ένα βήμα παραπέρα από την Airbnb προχωρά η εταιρία Bemate, η οποία προσφέρει κατάλυμα σε διαμερίσματα και στούντιο, παρέχοντας μάλιστα τις παραπάνω κλασσικές υπηρεσίες, που διαθέτουν τα περισσότερα ξενοδοχεία. Άλλωστε, πλέον, η Airbnb αποτελεί μία mainstream επιλογή και δεν ταράζει πια τόσο τα νερά της βιομηχανίας.
- Εμπειρίες, αναμνήσεις και ένα νέο είδος αυθορμητισμού
Πλέον και κυρίως λόγω της ευκολίας του digital, οι ταξιδιώτες κάνουν όλο και λιγότερα αυθόρμητα ταξίδια της τελευταίας στιγμής, καθώς πια θέλουν να έχουν προγραμματίσει τα πάντα.
Η άνεση και η αξία παίζουν σημαντικότερο ρόλο από την εμπιστοσύνη, και ειδικά στις μετακινήσεις είναι πολύ σύνηθες να πετάς με άλλη εταιρία στο «πήγαινε», και με άλλη στο «έλα». Η απάντηση σύμφωνα με τη βρετανική εταιρία Secret Escapes είναι τα πακέτα προσφορών, με τους πελάτες να θέλουν να κλείσουν το καλύτερο δυνατό μέσα σε ένα πλαίσιο λογικών τιμών.
- Συνεργασίες, εξατομίκευση και το τέλος των self-serve OTA
Οι ταξιδιώτες ζητούν μία εμπειρία που υποστηρίζεται απόλυτα από τις νέες τεχνολογίες και τις Mobile συσκευές τους. Ο στόχος είναι -μέσα από συνεργασίες- να αναβαθμιστούν και οι πιο μεσαίες ή μικρές τουριστικές επιχειρήσεις, με παράδειγμα την Expedia, που θέλει να στηρίξει τεχνολογικά την αναζήτηση και τη διαμονή των πελατών, μέσω συνεργασίας με οικογενειακά και μικρότερα ξενοδοχεία.
Η εξατομίκευση μέσω της τεχνολογίας είναι ζητούμενο για το 2017, αλλά είναι και ρίσκο, γι’αυτό και ο Pia Vemmelund, διευθυντής της Momondo, δηλώνει ότι πρέπει να γίνει έξυπνα. Η εξατομίκευση πρέπει να βοηθήσει τον πελάτη, σαν οδηγός μέσα στις άπειρες πληροφορίες και επιλογές, που προσφέρει το ίντερνετ.
Ωστόσο, υπάρχει ακόμα χώρος για τους ταξιδιωτικούς οδηγούς, με τους OTA να χάνουν έδαφος.