Ας ρίξουμε μια ματιά σε 5 τάσεις της φιλοξενίας, που σύμφωνα με την Trivago, κάνουν την εμφάνισή τους και μεταβάλλουν την εμπειρία των πελατών.

Η απρόσκοπτη εμπειρία πελατών

Αν και αυτή η τάση των ξενοδοχείων δεν είναι αυτή που τραβάει την προσοχή περισσότερο σήμερα, είναι μια τάση που αναφέρεται συνεχώς στα νέα της βιομηχανίας, καθώς είναι πολύ σημαντική. Διότι, παρόλο που η εμπειρία πελατών μπορεί όντως να είναι διαχωρισμένη σε ευδιάκριτα στάδια, με τα μεγαλύτερα τρία στάδια να είναι η αναζήτηση, η κράτηση και η διαμονή, αν οι ταξιδιώτες την αισθάνονται ως διασπασμένη, τότε θα χαθούν ευκαιρίες κρατήσεων και οι προσδοκίες των πελατών δεν θα καλύπτονται. Στο ίδιο πνεύμα, αν το κλείσιμο ενός δωματίου online είναι παιχνιδάκι, αλλά το check-in καταλήγει να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία συμπλήρωσης φορμών με το χέρι, αυτό θα απογοητεύσει τους επισκέπτες. Τα ξενοδοχεία εφαρμόζουν τεχνολογίες, για να αυτοματοποιήσουν και να ομαλοποιήσουν ολόκληρη την εμπειρία πελατών από την αρχή ως το τέλος, από ελκυστικά προφίλ ξενοδοχείων έως βελτιστοποιημένες μηχανές απευθείας κρατήσεων και δυνατότητες check-in με ένα κλικ. 

Η εξατομικευμένη εμπειρία πελατών

Η βιομηχανία μπαίνει σε μια χρυσή εποχή εξατομίκευσης των αναγκών ως απάντηση στις συνεχώς εξελισσόμενες προσδοκίες των πελατών. Ο μεμονωμένος πελάτης καλωσορίζει τη μοναδικότητά του. Η βιομηχανία ξενοδοχείων πρέπει και αυτή με τη σειρά της να την καλωσορίσει, όπως της αξίζει. Τα ξενοδοχεία ανταποκρίνονται σε αυτή την τάση και επικεντρώνονται στο να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους νιώθουν ως πελάτες, δηλαδή ως ξεχωριστά άτομα και όχι απλώς ως καταχωρίσεις σε ένα βιβλίο κρατήσεων. Αναγνωρίζοντας και φροντίζοντας για τις μεμονωμένες προτιμήσεις και γούστα των πελατών τους, καθώς και μέσω των προσωπικών επαφών με το προσωπικό, τα ξενοδοχεία δεν φροντίζουν μόνο για μία εμπειρία πελατών, αλλά για τόσες εμπειρίες πελατών όσα είναι και τα άτομα που κάνουν check-in.

Η μεταμορφωτική εμπειρία πελατών στα ταξίδια

Αυτή η τάση των ξενοδοχείων αντανακλά μια νέα φιλοσοφία ταξιδιών και αποτελεί το επόμενο στάδιο στην εξέλιξη των βιωματικών ταξιδιών που ονομάζονται «μεταμορφωτικά ταξίδια». Με αυτή την τάση οι ταξιδιώτες αναζητούν επισκόπηση και εξέλιξη του εαυτού τους στα ταξίδια τους, ώστε να συνδεθούν με την ανθρωπότητα και το φυσικό βασίλειο και να επιστρέψουν σπίτι τους αλλαγμένοι, με νέες προοπτικές και μια βαθύτερη κατανόηση του κόσμου, στον οποίο ζουν. Σχεδιάζουν εμπειρίες πελατών που επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να προκαλέσουν τον εαυτό τους και να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινότητα. Αυτό μπορεί να σημαίνει από την προσφορά ενός καταφυγίου για διαλογισμό έως την παροχή βοήθειας για μια πλήρη ενασχόληση με την τοπική κουλτούρα.

Η εμπειρία πελατών που επικεντρώνεται στο φαγητό

Νέοι και διαφορετικοί τρόποι υιοθετούνται από τα ξενοδοχεία για να ενσωματώσουν το φαγητό στην εμπειρία πελατών. Παρατηρούμε την τάση των πελατών να γευματίζουν μέσα στο δωμάτιό τους τα ξημερώματα και μαθήματα μαγειρικής που διεξάγονται στο εστιατόριο του ξενοδοχείου και για ενήλικες και για οικογένειες. Βλέπουμε επίσης τη χρήση φρέσκων, βιολογικών υλικών που προέρχονται από τοπικές φάρμες, καθώς και πρωινό σε μπουφέ που είναι τέτοιας υψηλής ποιότητας που θα έπρεπε να μη χαρακτηρίζεται ως «μπουφές», αλλά ως ένα «εορταστικό φαγοπότι».

Η οικολογική εμπειρία πελατών

Οι ταξιδιώτες συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο το «αποτύπωμα άνθρακά» τους και προσπαθούν να το ελαχιστοποιήσουν όπως μπορούν, όπου και αν είναι, ξεκινώντας από την κράτηση δωματίων σε ξενοδοχεία που ενστερνίζονται τις ίδιες αξίες. Τα ξενοδοχεία που υιοθετούν αυτές τις αξίας και προσαρμόζουν την εμπειρία πελατών σε αυτές όχι μόνο υποδέχονται περισσότερους πελάτες, αλλά επίσηςεξοικονομούν ενέργεια και χρήματα. Από ενέργειες που είναι άμεσα ορατές στους πελάτες (π.χ. βιολογικά καλλυντικά, φώτα και κλιματισμός που σβήνουν όταν δεν είναι κανείς στο δωμάτιο και πολιτικές πολλαπλής χρήσης μίας πετσέτας) έως προσπάθειες που λαμβάνουν χώρα στο παρασκήνιο (χρήση λογισμικών για την αποφυγή χρήσης χαρτιού), τα ξενοδοχεία προβαίνουν σε διάφορες οικολογικές ενέργειες.

Άρθρο του businessblog.trivago.com