Η δημιουργία ενός Boutique Hotel
Κάθε δωμάτιο ενός Boutique Hotel έχει την δική του ιδιαίτερη ταυτότητα, και διαφέρει αισθητά από τα υπόλοιπα. Πολλά, ξενοδοχεία αυτής της κατηγορίας, προσπαθούν να μένουν στην κλασική κουλτούρα του design και να μην καινοτομούν, κάτι που τα κάνει να ξεχωρίζουν, αφού στην πραγματικότητα αποτελούν ένα ταξίδι προς το παρελθόν. Όλα, όμως τα boutique hotels έχουν ως πρωταρχικό στόχο την δημιουργία μιας ατμόσφαιρας με αφηγηματικό περιεχόμενο στο κέντρο του οποίου πάντα βρίσκεται ο επισκέπτης.
Μαζί λοιπόν με την δημιουργία τέτοιων ξενοδοχείων δημιουργήθηκε και ένα νέο ταξιδιωτικό κοινό, για το οποίο βασικό μέλημα και βασική προϋπόθεση είναι η αισθητική του χώρου. Η μετατροπή ενός συμβατικού ξενοδοχείου σε boutique hotel αποτελεί, ίσως, έναν από τους κύριους τρόπους, με τους οποίους οι ξενοδοχειακές μονάδες μπορούν να καταστούν βιώσιμες και επιτυχείς στο πέρασμα του χρόνου. Ο μόνος τρόπος, για να επιτευχθεί αυτή η αλλαγή, είναι η εξ’ ορισμού αναβάθμιση του ξενοδοχείου και όχι η ανακύκλωση της παλιάς συνταγής.
The Wick Hotel, New York
Ένα χαρακτηριστικό και επιτυχές παράδειγμα της κατηγορίας Boutique Hotel αποτελεί το ξενοδοχείο The Wick Hotel. Το συγκεκριμένο ξενοδοχείο προσφέρει 55 δωμάτια και 7 σουίτες και συνδυάζει την ιστορικότητα των εγκαταστάσεών του, με το σύγχρονο και το βιομηχανικό στοιχείο, ενώ έργα τέχνης από το Hudson River School, διακοσμούν τους χώρους του. Κυρίαρχα στοιχεία του design είναι το αναπαλαιωμένο ξύλινο δάπεδο, οι ταπετσαρίες των τοίχων και τα μοναδικά
– και αποκλειστικά για το ξενοδοχείο κατασκευασμένα – κηροπήγια και ιδιαίτερα φωτιστικά. Σε κάθε δωμάτιο βρίσκεται, ένα έργο τέχνης του Thomas Cole, ενώ στην υποδοχή είναι τοποθετημένο ένα έργο της ζωγράφου Jane Bloodgood-Abrams.
Ο τρόπος εφαρμογής, λοιπόν, του κύριου οράματος του design, είναι και αυτό που κάνει το ξενοδοχείο να ξεχωρίζει.
Προφανώς τα βασικά στοιχεία, που πρέπει να υπάρχουν, για να μπορεί ένα ξενοδοχείο, να ενταχθεί στην κατηγορία “boutique hotel”, είναι η πολυτέλεια και η ιδιαίτερη προσωπικότητα. Αυτά επιτυγχάνονται μέσω του στυλ, της πρακτικότητας και της προσοχής στη παραμικρή λεπτομέρεια. Και όταν γίνεται αναφορά σε στυλ, δεν εννοείται σε καμία περίπτωση ένα οποιοδήποτε. Το στυλ που θα επιλεχθεί πρέπει να λέει μια ιστορία στον επισκέπτη, μια ιστορία για το κτίριο, για τον ιδιοκτήτη, ή έστω για την τοποθεσία. Αυτός που επιθυμεί να σχεδιάσει ένα τέτοιο ξενοδοχείο, πρέπει να λαμβάνει υπόψιν κάποια βασικά στοιχεία. Ο επισκέπτης από τη στιγμή, που θα μπει στο χώρο του ξενοδοχείου, πρέπει να νιώσει ευπρόσδεκτος, και σε αυτό συνεισφέρει μια πολύ σωστά διακοσμημένη υποδοχή.
Η reception πρέπει να είναι ένα ζεστό και οικείο περιβάλλον, ώστε να νιώσει βολικά ο επισκέπτης και να του δημιουργηθεί μια καλή πρώτη, αλλά και τελευταία, εντύπωση. Αυτή η εμπειρία, φυσικά, πρέπει να συνεχιστεί και στους υπόλοιπους χώρους του ξενοδοχείου.
Για παράδειγμα, ένας χώρος, που καλό θα ήταν να διακοσμηθεί πολύ προσεκτικά, είναι ο χώρος αναμονής για τους ανελκυστήρες. Ο χώρος αυτός είναι συχνά εκείνος με τον μεγαλύτερο συνωστισμό και την μεγαλύτερη αναμονή, πράγμα που σημαίνει ότι ο επισκέπτης θα περάσει κάποιες στιγμές εκεί και αναπόφευκτα θα παρατηρήσει και την πιο μικρή διακοσμητική λεπτομέρεια, και μάλιστα, από πολύ κοντά.
Επομένως, αφού αυτός ο χώρος στην πραγματικότητα αποτελεί βιτρίνα, την οποία ο επισκέπτης κοιτάζει κάθε φορά, το ιδανικό είναι να τοποθετηθεί ένα σημαντικό έργο τέχνης ή κάποιο διακοσμητικό στοιχείο ή έπιπλο, που αντιπροσωπεύει πλήρως την ιδιαίτερη ταυτότητα του ξενοδοχείου.
Όλα αυτά, με λίγα λόγια, κάνει και το Wick Hotel, δηλαδή δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία στον επισκέπτη από την πρώτη στιγμή, που θα εισέλθει σε αυτό. Το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, λοιπόν, δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εμπειρία ξεκινώντας από την reception και συνεχίζοντας στους διαδρόμους και τους υπόλοιπους κοινόχρηστους χώρους, όπως το εστιατόριο και το γυμναστήριο.
Φυσικά, δεν θα γινόταν να μην δοθεί ιδιαίτερη σημασία στους διαδρόμους, αφού αποτελούν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του στυλ και της πρακτικότητας, μεταξύ της εισόδου και, τελικά, της ηρεμίας. Για παράδειγμα, μπορούν να κρυφτούν οι πόρτες, που δεν αντιστοιχούν σε δωμάτια, πίσω από μεγάλα και εκκεντρικά έργα τέχνης. Ακόμη, μπορεί να εξαφανιστεί ο ενοχλητικός ήχος από τις αποσκευές, που σέρνονται στον διάδρομο, μέσω υφασμάτων, τα οποία ενισχύουν την μοναδική προσωπικότητα του ξενοδοχείου.
Τη στιγμή που θα φτάσει ο επισκέπτης στο δωμάτιό του, κρίνονται όλα. Το Boutique hotel πρέπει να προσφέρει ένα δωμάτιο που θα κάνει τον επισκέπτη, να νιώσει σαν στο σπίτι του. Το δωμάτιο δεν πρέπει να θεωρηθεί ως ένας χώρος μόνο για ξεκούραση.
Το δωμάτιο πρέπει να αποτελεί χώρο ευχάριστο, ώστε ο επισκέπτης να θέλει να δουλέψει μέσα σε αυτό, να γευματίσει, να περάσει δημιουργικά το χρόνο του και τέλος να ξεκουραστεί και να κοιμηθεί.
Ο επισκέπτης προσδοκά στην πολυτέλεια, στην άνεση και σε ένα ξεχωριστό design, που κανείς άλλος δεν μπορεί να του προσφέρει. Αν ο επιχειρηματίας καταφέρει να προσφέρει αυτό, τότε επάξια ανήκει σε αυτήν την κατηγορία ξενοδοχείων. Ανάλογη εικόνα έχουν, λοιπόν, και τα δωμάτια που προσφέρει το Wick Hotel, τα οποία πράγματι, αγκαλιάζουν τον επισκέπτη και δίνουν την αίσθηση της ζεστασιάς του σπιτιού.
Με λίγα λόγια όπου κι αν βρίσκεται ένα ξενοδοχείο, είτε στην πόλη, είτε στη φύση, αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα – και να θεωρείται “Boutique Hotel” – είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια, στη ποιότητα, και στη διαφορετικότητα του design. Η ιδιαίτερη ταυτότητα είναι και αυτό που κάνει την διαφορά, κάτι που αδιαμφισβήτητα γνωρίζει καλά το Wick Hotel και εφαρμόζει, όπως είδαμε, με τον καλύτερο τρόπο!
Άρθρο από το Hotel Design Magazine and Guide Winter 2019!
Διαβάστε εδώ το τεύχος:
https://www.hoteldesign.gr/hotel-design-news/hotel-design-magazine-and-guide-no-24/