Ακολουθεί η σύνοψη της μελέτης του SETE Intelligence με τίτλο “Προφίλ εισερχόμενου Τουρισμού Πολυτελείας για Διακοπές στην Μεσόγειο, 2016”.

Ως “Μεσόγειος” νοούνται οι ακόλουθοι Προορισμοί: Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Νότια Γαλλία, Πορτογαλία, Τουρκία, Κύπρος, Κροατία, Μάλτα, Βουλγαρία, Σλοβενία, Μαυροβούνιο, Αλβανία.

Ως “Διακοπές Πολυτελείας” χαρακτηρίζονται οι διακοπές με δαπάνες > € 750 ανά διανυκτέρευση και ανά άτομο για διάρκεια παραμονής 1-3 νύχτες, ή > € 500 ανά διανυκτέρευση και ανά άτομο για διάρκεια παραμονής > 4  νύχτες.

Τα στοιχεία παρουσιάζονται για:

–   το σύνολο του εισερχόμενου τουρισμού στην Μεσόγειο (‘Κόσμος’),

–   το σύνολο της Ευρώπης, με αναλυτική παρουσίαση για τις 5 κύριες αγορές βάσει διανυκτερεύσεων (Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ρωσία), καθώς και για τις Λοιπές Ευρωπαϊκές χώρες (‘Λοιπές Ευρώπης’) συνολικά,

–   το σύνολο των Μη Ευρωπαϊκών χωρών, με περαιτέρω ανάλυση για τις κύριες αγορές (ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία, Βραζιλία) και Λοιπές μη Ευρωπαϊκές χώρες.

Η μελέτη βασίζεται σε στοιχεία της IPK International, εταιρίας με εξειδίκευση στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών και στα ενδιαφέροντα κύρια σημεία της ανάλυσης συγκαταλέγονται τα εξής:

  • Η αγορά για Διακοπές Πολυτελείας στην Μεσόγειο αριθμεί συνολικά περίπου 4,4 εκ., από τα οποία σχεδόν 2 εκ. είναι από Ευρώπη και τα υπόλοιπα 2,4 εκ. από χώρες εκτός Ευρώπης. Η Ιταλία και η Ισπανία είναι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί.
  • Η Ελλάδα υποδέχθηκε περίπου 400 χιλ. τουρίστες, περιλαμβανομένης της κρουαζιέρας και αποτελεί τον τρίτο δημοφιλέστερο προορισμό στην Μεσόγειο για Διακοπές Πολυτελείας.
  • Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι / ημέρα ανήλθε σε € 4.498 / € 833 στο σύνολο, € 3.242 / € 772 από Ευρώπη και € 5.518 / € 866 από χώρες εκτός Ευρώπης. Σημειώνουμε ότι στα ποσά αυτά συμπεριλαμβάνεται η αξία του αεροπορικού εισιτηρίου ή άλλου μεταφορικού μέσου.
  • Η σημαντικότερη ηλικιακή ομάδα ήταν 35-44 ετών και η πλειοψηφία ήταν άνδρες.
  • Σχεδόν 4 στους 5 ταξιδιώτες είχαν ανώτερο οικογενειακό εισόδημα και ανώτερη επίπεδο εκπαίδευσης.
  • Σχεδόν 1 στους 2 έμεινε σε ξενοδοχείο 4* ενώ ήταν αμελητέο το % των ταξιδιωτών που έκαναν κράτηση διαμονής μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού.
  • Η προτιμώμενη μέση διάρκεια παραμονής των περισσότερων Ευρωπαίων ταξιδιωτών ήταν 1-3 νύχτες ενώ των ταξιδιωτών εκτός Ευρώπης 4-7 νύχτες.
  • Ο συχνότερος τύπος διακοπών των Ευρωπαίων ήταν για ‘Ήλιος & Θάλασσα’ ενώ των μη Ευρωπαίων για ‘Περιηγητικό Τουρισμό’.

Αναλυτικότερα:

Κόσμος
Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές Πολυτελείας στην Μεσόγειο το 2016 ανήλθαν σε 4,4 εκατ., με 23,8 εκατ. Διανυκτερεύσεις και σχεδόν € 20 δισ. Δαπάνη. Η μέση Δαπάνη ανά ταξίδι/ημέρα ανήλθε σε € 4.498/ € 833. Η πλειοψηφία των τουριστών ήταν άνδρες (50,6%) που ταξίδεψαν με τον/την σύντροφό τους (72,5%). Η ηλικία με την μεγαλύτερη συχνότητα (30,9%) ήταν 35- 44 ετών. Κατέλυσαν κυρίως σε ξενοδοχεία με επικρατέστερη κατηγορία τα 4* (44,9%), είχαν ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης (78,6%) και ανήκαν στην ανώτερη εισοδηματική τάξη (77,7%). Η Μέση Διάρκεια Παραμονής τους ήταν, ως επί το πλείστον (51,8%), οι 4-7 νύχτες, με την Ιταλία (35,6%) και την Ισπανία (31,0%) να αποτέλεσαν τους δημοφιλέστερους προορισμούς για διακοπές City Break (27,1%) και Ήλιος & Θάλασσα (26,2%). Η πλειοψηφία των τουριστών είχε προχωρήσει σε προκράτηση (96,6%) του ταξιδίου τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού (48,6%) και καταλύματος (46,4%) ενώ η κράτηση σχεδόν στο 98,7% έγινε μέσω προσωπικού υπολογιστή / Notebook / Tablet. Τέλος, το ποσοστό των τουριστών που επέλεξε να κάνει κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν αμελητέο.

Ευρώπη
Οι Ευρωπαίοι τουρίστες που έκαναν διακοπές Πολυτελείας στην Μεσόγειο το 2016 ανήλθαν σε 2,0 εκ., με 8,3 εκ. Διανυκτερεύσεις και € 6,4 δισ. Δαπάνη. Η Μέση Δαπάνη ανά Tαξίδι / Hμέρα των Ευρωπαίων τουριστών ανήλθε στα € 3.242 / € 772. Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων τουριστών ήταν γυναίκες (50,5%) που ταξίδεψαν με τον/την σύντροφό τους (69,1%). Η ηλικία με την μεγαλύτερη συχνότητα (27,0%) ήταν 35-44 ετών. Κατέλυσαν κυρίως σε ξενοδοχεία με κυριότερη κατηγορία τα 4* (42,5%), είχαν ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης (72,5%) και ανήκαν στην ανώτερη εισοδηματική τάξη (76,4%). Η Μέση Διάρκεια Παραμονής τους ήταν, ως επί το πλείστον (52,4%), οι 1-3 νύχτες με την Ισπανία (42,0%) και την Ιταλία (23,0%) να αποτέλεσαν τους δημοφιλέστερους προορισμούς για διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (45,9%) και City Break (20,6%). Οι Ευρωπαίοι τουρίστες είχαν προχωρήσει σε προκράτηση του ταξιδίου τους (92,3%) με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού (46,2%) και καταλύματος (45,3%) ενώ η κράτηση σε ποσοστό 97,7% έγινε μέσω προσωπικού υπολογιστή / Notebook / Tablet. Τέλος, το ποσοστό των τουριστών που επέλεξε να κάνει κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν μόλις 0,5%.

Μη Ευρωπαίοι
Οι Μη Ευρωπαίοι τουρίστες που έκαναν διακοπές Πολυτελείας στην Μεσόγειο το 2016 ανήλθαν στα 2,4 εκ., με 15,5 εκ. Διανυκτερεύσεις και € 13,4 δισ. Δαπάνη. Η Μέση Δαπάνη ανά ταξίδι/ημέρα των Μη Ευρωπαίων τουριστών ανήλθε στα € 5.518/ € 866. Η πλειοψηφία των Μη ευρωπαίων ήταν άνδρες (51,4%) που ταξίδεψαν με τον/την σύντροφο τους (75,3%). Η ηλικία με την μεγαλύτερη συχνότητα (33,9%) ήταν 35-44 ετών. Κατέλυσαν κυρίως σε ξενοδοχεία με κυριότερη κατηγορία τα 4* (46,9%), είχαν ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης (83,5%) και ανήκαν στην ανώτερη εισοδηματική τάξη (78,7%). Η Μέση Διάρκεια Παραμονής τους ήταν, ως επί το πλείστον (62,9%), οι 4-7 νύχτες με την Ιταλία (45,0%) και την Ισπανία (22,8%) να αποτέλεσαν τους δημοφιλέστερους προορισμούς για διακοπές Περιηγητικού τουρισμού (34,7%) και City Break (32,4%). Οι Μη Ευρωπαίοι τουρίστες είχαν προχωρήσει στο σύνολο τους (100%) σε προκράτηση του ταξιδίου τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού (50,5%) και καταλύματος (47,4%) ενώ η κράτηση έγινε στο 100% μέσω προσωπικού υπολογιστή/Notebook/Tablet. Το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν μηδενικό.

Σύγκριση Ευρωπαίοι – Μη Ευρωπαίοι
Συμπερασματικά, οι Ευρωπαίοι και οι Μη Ευρωπαίοι εμφανίζουν διαφοροποιήσεις στα επιμέρους ποιοτικά χαρακτηριστικά τους που σε μεγάλο βαθμό απορρέουν από το ότι η Ευρώπη αποτελεί προορισμό long haul για τους Μη Ευρωπαίους. Συγκεκριμένα:
• Αν και οι Μη Ευρωπαίοι αντιπροσωπεύουν το 55,2% των ταξιδίων, οι Διανυκτερεύσεις τους ανέρχονται στο 67,7% του συνόλου ενώ η συνολική Δαπάνη τους ανέρχεται στο 65,2% της συνολικής, απόρροια της υψηλής Μέσης Δαπάνης ανά ταξίδι/ημέρα (€ 5.518/ € 866) σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (€ 3.242/ € 772).
• Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων ήταν γυναίκες (50,5%) ενώ των Μη Ευρωπαίων άνδρες (51,5%).
• Οι Μη Ευρωπαίοι εμφάνισαν υψηλότερο επίπεδο εισοδηματικής τάξης (84%) σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (73%).
• Οι Μη Ευρωπαίοι προτίμησαν για τις διακοπές τους στην Ευρώπη τον Περιηγητικό τουρισμό (35%) και το City Break (32%) σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους που προτίμησαν τις διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (46%) και City Break (21%).
• Η Μέση Διάρκεια Παραμονής των Μη Ευρωπαίων ήταν 4-7 νύχτες (63%) ενώ των Ευρωπαίων 1-3 νύχτες (52%).
• Οι Μη Ευρωπαίοι κατέλυσαν σε μεγαλύτερο ποσοστό από τους Ευρωπαίους σε ξενοδοχεία (87% έναντι 75%) ενώ
παρόμοια ήταν και η εικόνα των 4* ξενοδοχείων που αποτέλεσαν την σημαντικότερη κατηγορία (47% έναντι 42%
αντίστοιχα).
• Οι Μη Ευρωπαίοι τουρίστες στο σύνολο τους (100% έναντι 92%) είχαν προχωρήσει σε προκράτηση του ταξιδίου τους ενώ αναφορικά με την πηγή ενημέρωσης και τα κανάλια κράτησης αξιοσημείωτη είναι η μεγάλη σημασία του ταξιδιωτικού πρακτορείου (68% έναντι 47% και 52% έναντι 43% αντίστοιχα) για τους Μη Ευρωπαίους. Επίσης, οι Μη Ευρωπαίοι έλαβαν ενημέρωση από περισσότερες πηγές για την επιλογή του προορισμού τους σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους.

Προφίλ Ευρωπαίων τουριστών για διακοπές Πολυτελείας
Οι αγορές του Ην. Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας εμφάνισαν τα μεγαλύτερα μερίδια, αντιπροσωπεύοντας το 52,9% των ταξιδίων (σχεδόν 1,0 εκατ.), το 50,6% των Διανυκτερεύσεων (4,2 εκατ.) και το 51,6% της συνολικής Ευρωπαϊκής Δαπάνης (€ 3,3 δισ.). Αναφορικά με τα υπόλοιπα ποιοτικά χαρακτηριστικά, δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφορoποιήσεις στις επιμέρους αγορές. Συγκεκριμένα, οι τουρίστες από τις εξεταζόμενες αγορές στην πλειοψηφία τους ήταν άνδρες (με εξαίρεση τους τουρίστες από την Γαλλία και την Γερμανία), ταξίδεψαν με τον/την σύντροφό τους και κατέλυσαν κυρίως σε 4* ξενοδοχεία (με εξαίρεση την αγορά του Ην. Βασιλείου που προτίμησαν σε υψηλότερο βαθμό τα 5*), είχαν ανώτερο μορφωτικό και εισοδηματικό επίπεδο. Η Μέση Διάρκεια Παραμονής τους ήταν 1-3 νύχτες (με εξαίρεση την αγορά της Ρωσίας που διέμειναν 4-7 νύχτες), με την Ισπανία και την Ιταλία να αποτέλεσαν τους δημοφιλέστερους προορισμούς για διακοπές Ήλιος & Θάλασσα και City Break. Την υψηλότερη Δαπάνη/Ταξίδι κατέγραψε η αγορά της Ρωσίας (€ 4.345) ακολουθούμενη από τις αγορές του Ην. Βασιλείου
(€ 3.586), της Ελβετίας (€ 3.564), των Λοιπών Ευρωπαϊκών Χωρών (€ 3.122), της Γερμανίας (€ 3.079) ενώ την χαμηλότερη κατέγραψε η αγορά της Γαλλίας (€ 2.730). Όσον αφορά την Δαπάνη/Ημέρα την υψηλότερη κατέγραψε η αγορά του Ην. Βασιλείου (€ 834) ακολουθούμενη από τις αγορές της Ελβετίας (€ 810), της Ρωσίας (€ 790), της Γαλλίας (€ 780), των Λοιπών (€ 738) και της Γερμανίας (€ 733). Οι τουρίστες από τις εξεταζόμενες αγορές στην πλειοψηφία τους είχαν προχωρήσει σε προκράτηση του ταξιδίου τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού και καταλύματος ενώ η κράτηση έγινε στο 100% μέσω προσωπικού υπολογιστή/Notebook/Tablet. Το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν αμελητέο.

Μεταξύ των Μη Ευρωπαϊκών αγορών, αυτές των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ιαπωνίας εμφάνισαν τα μεγαλύτερα μερίδια, αντιπροσωπεύοντας το 66,3% των ταξιδίων (σχεδόν 1,6 εκατ.), το 65,5% των Διανυκτερεύσεων (10,1 εκατ.) και το 66,8% της συνολικής Δαπάνης (€ 9,0 δισ.). Αναφορικά με τα υπόλοιπα ποιοτικά χαρακτηριστικά, δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφορποιήσεις στις επιμέρους αγορές. Συγκεκριμένα, οι τουρίστες από τις εξεταζόμενες αγορές στην πλειοψηφία τους ήταν άνδρες (με εξαίρεση τους τουρίστες από την Βραζιλία), ταξίδεψαν με τον/την σύντροφό τους και κατέλυσαν κυρίως σε 4* ξενοδοχεία (με εξαίρεση την αγορά των ΗΠΑ που προτιμούν σε υψηλότερο βαθμό τα 5*), είχαν ανώτερο μορφωτικό και εισοδηματικό επίπεδο. Η Μέση Διάρκεια Παραμονής
τους ήταν 4-7 νύχτες με την Ιταλία και την Ισπανία να αποτέλεσαν τους δημοφιλέστερους προορισμούς για Περιηγητικό τουρισμό και City Break. Την υψηλότερη Δαπάνη/Ταξίδι κατέγραψε η αγορά της Κίνας (€ 5.679) ακολουθούμενη από τις αγορές των ΗΠΑ (€ 5.590), των Λοιπών Μη Ευρωπαϊκών (€ 5.467), της Ιαπωνίας (€ 5.270) ενώ την χαμηλότερη κατέγραψε η αγορά της Βραζιλίας (€ 5.268). Όσον αφορά την Δαπάνη/Ημέρα την υψηλότερη κατέγραψε η αγορά της Κίνας (€ 931) ακολουθούμενη από τις αγορές της Βραζιλίας (€ 878), των ΗΠΑ (€ 860), της Ιαπωνίας (€ 850) και των Λοιπών Μη Ευρωπαϊκών (€ 826). Οι τουρίστες από τις εξεταζόμενες αγορές στην πλειοψηφία τους είχαν προχωρήσει σε προκράτηση του ταξιδίου τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού και καταλύματος ενώ η κράτηση έγινε στο 100% μέσω προσωπικού υπολογιστή/Notebook/Tablet. Το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν αμελητέο.

Η Ελλάδα ως προορισμός
Οι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα για διακοπές Πολυτελείας το 2016 έφτασαν τις 402 χιλ. (1,4% του συνόλου των ταξιδίων σε Ελλάδα συμπεριλαμβανομένης της Κρουαζιέρας), με 2,2 εκ. Διανυκτερεύσεις (1,1% του συνόλου των Διανυκτερεύσεων σε Ελλάδα συμπεριλαμβανομένης της Κρουαζιέρας) και € 1,8 δισ. Δαπάνη (13,7% του συνόλου της Δαπάνης συμπεριλαμβανομένης της Κρουαζιέρας). Το 44% των ταξιδίων, το 34% των Διανυκτερεύσεων και το 32% της Δαπάνης προέρχονταν από Ευρωπαϊκές αγορές ενώ το 56% των ταξιδίων, το 66% των Διανυκτερεύσεων και το 68% της Δαπάνης από Μη Ευρωπαϊκές αγορές. Η Ελλάδα για το 2016 αποτελεί τον 3ο δημοφιλέστερο προορισμό για τις Ευρωπαϊκές αγορές και τον 4ο για τις Μη Ευρωπαϊκές με μερίδια αγοράς 8,3% και 7,9% αντίστοιχα. Οι κυριότερες Ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας για διακοπές Πολυτελείας το 2016 ήταν η Γερμανία (39 χιλ., 22% των Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 22% των Διανυκτερεύσεων και 21% της Δαπάνης), η Γαλλία (37 χιλ., 21% των Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 17% των Διανυκτερεύσεων και 18% της Δαπάνης) και το Ην. Βασίλειο (26 χιλ., 15% των Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 15% των Διανυκτερεύσεων και 16% της Δαπάνης). Ενώ οι σημαντικότερες Μη Ευρωπαϊκές, ήταν οι αγορές των ΗΠΑ (88 χιλ., 39% των Μη Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 40% των Διανυκτερεύσεων και 40% της Δαπάνης), της Κίνας (54 χιλ., 24% των Μη Ευρωπαϊκών ταξιδίων, το 23% των Διανυκτερεύσεων και το 25% της Δαπάνης) και της Ιαπωνίας (8%των Μη Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 7% των Διανυκτερεύσεων και 7% της Δαπάνης).

Διαβάστε ολόκληρη της έκθεση εδώ:

http://www.insete.gr/Portals/0/meletes-INSETE/02/2018_Profile_Diakopwn_Polyteleias_2016-Summary.pdf