Αδιαμφισβήτητα, ορισμένα ξενοδοχεία καταφέρνουν να γίνουν μοναδικά και να αντέξουν την φθορά του χρόνου, χωρίς να αλλοιωθούν, προσφέροντας πάντα μια μοναδική εμπειρία στον επισκέπτη. Τι είναι, ωστόσο, αυτό που τα κάνει διαχρονικά και, ίσως ακόμη και, πρότυπα προς μίμηση;

Όλη η εμπειρία ενός ξενοδοχείου ξεκινά πριν από την άφιξη του επισκέπτη στο χώρο. Ένα διαχρονικό ξενοδοχείο έχει επιτύχει να δημιουργήσει μια μοναδική εμπειρία σε κάθε επισκέπτη ξεχωριστά από τη στιγμή, που θα κλείσει ένα δωμάτιο. Μια εμπειρία που συνεχίζεται εις αεί. Το ξενοδοχείο έχει τη δυνατότητα να κρατήσει επικοινωνία με τον επισκέπτη, ώστε να δημιουργήσει σε εκείνον την αίσθηση του ενδιαφέροντος. Κάθε άνθρωπος αποζητά την προσοχή και το ενδιαφέρον. Ο επισκέπτης και το ξενοδοχείο σε αυτήν την περίπτωση, συνδέονται στενά σαν να επρόκειτο για δύο φυσικά πρόσωπα, με ειλικρινείς και στέρεες διαπροσωπικές σχέσεις. Αυτός είναι φυσικά και ο τρόπος, για να καταστεί ένα ξενοδοχείο βιώσιμο και αναλλοίωτο στο χρόνο.

Σε συνδυασμό με την άμεση επικοινωνία, το στοιχείο που κάνει το ξενοδοχείο ορόσημο είναι η πλήρης και, φυσικά, η σωστή εξατομίκευση των υπηρεσιών. Ο κάθε επισκέπτης – όντας και διαφορετικός άνθρωπος – έχει διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικές απαιτήσεις, γεγονός που πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν. Ένα ξενοδοχείο αν θέλει να χτίσει μια καλή φήμη στον κλάδο πρέπει να μπει σε αυτή τη διαδικασία. Για παράδειγμα, ένας επιχειρηματίας σε καμία περίπτωση δεν θα έχει τις ίδιες προσδοκίες με έναν οικογενειάρχη, ούτε τις ίδιες απαιτήσεις, ούτε καν θα είναι σε θέση να κάνει τους ίδιους συμβιβασμούς. Συμβιβασμοί, μια λέξη που από μόνη της καταδικάζει το ξενοδοχείο σε αποτυχία. Κανείς επισκέπτης δεν επιλέγει ένα ξενοδοχείο, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού του, ότι ενδεχομένως να συμβιβαστεί, κανείς δεν το θέλει, και όλοι το κατακρίνουν. Με λίγα λόγια, το κλειδί για την επιτυχία είναι η κατηγοριοποίηση των επισκεπτών ανά ομάδες κοινών χαρακτηριστικών. Φυσικά, αυτό δεν αρκεί, αφού σίγουρα θα υπάρχουν ορισμένες διαφοροποιήσεις, όπως για παράδειγμα οι business ταξιδιώτες.

Πέραν της εξατομίκευσης, κρίνεται απαραίτητη και η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Σε καμία των περιπτώσεων, μια υπηρεσία μετρίου επιπέδου και χαμηλής ποιότητας, όσο σπάνια κι αν είναι, μπορεί να ικανοποιήσει τον επισκέπτη. Το σημαντικό δεν είναι η ποσότητα, αλλά η ποιότητα, και τα διαχρονικά ξενοδοχεία το γνωρίζουν καλά. Ο επισκέπτης όταν ενημερώνεται, ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη υπηρεσία, θα την χρησιμοποιήσει στο έπακρο και δεν θα δικαιολογήσει καμία ατέλεια. Το εκάστοτε ξενοδοχείο θα πρέπει να γνωρίζει την ταυτότητά του, τι το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα και τι είναι σε θέση να προσφέρει. Υπάρχουν, σίγουρα βασικές υπηρεσίες, που στο βωμό της ποικιλίας και της διαφοροποίησης θυσιάζονται.

Περνώντας από το άυλο στο υλικό μέρος της ξενοδοχειακής εμπειρίας, αυτό που σε κάθε περίπτωση μετατρέπει ένα ξενοδοχείο σε σύμβολο, είναι η αρχιτεκτονική εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, η διακόσμηση, η αισθητική που αποπνέει, αλλά ακόμα και η τοποθεσία στην οποία βρίσκεται. Κάθε ξενοδοχείο έχει μια προσωπικότητα η οποία αντανακλάται σε όλους τους χώρους του. Ένα ξενοδοχείο πρέπει να είναι πολλά περισσότερα από “απλώς όμορφο”. Η υψηλή ξενοδοχειακή αισθητική αποτελεί μια βασική στρατηγική που αποφέρει κέρδη, τόσο σε οικονομικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο εικόνας. Ο όρος αισθητική παράγεται από την λέξη αίσθηση, δηλαδή την εμπειρία που προσλαμβάνει το άτομο μέσω των αισθήσεων. Επομένως, οι χώροι θα πρέπει να ερεθίζουν όλες τις αισθήσεις του επισκέπτη, και όχι μόνο την όραση. Σε αυτό το μήκος κύματος λειτουργεί και η αρχιτεκτονική και η διακόσμηση. Αυτές καινοτομούν, τολμούν το κάτι διαφορετικό, δεν βαλτώνουν με τα χρόνια, είναι ταυτόχρονα κλασικές, διαχρονικές και σύγχρονες. Ξενοδοχεία που σημειώνουν πορεία έως και 13 αιώνων, έχουν καταφέρει να επιβιώσουν συνδυάζοντας την ιδιαίτερη ταυτότητά τους με νέες πρακτικές που αφορούν το design. Η αρχιτεκτονική, βέβαια, του εξωτερικού χώρου σχετίζεται περισσότερο με την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται η ξενοδοχειακή μονάδα. Η τοποθεσία, λοιπόν, τίθεται ως βασικός παράγοντας, όχι  μόνο σε σχέση με τον τομέα της ομορφιάς, αλλά και με αυτόν της λειτουργικότητας. Δύσκολα θα επέλεγε κανείς ένα ξενοδοχείο στη μέση του πουθενά. Ένας business ταξιδιώτης χρειάζεται να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής το κέντρο μια πόλης, ή το αεροδρόμιο για παράδειγμα.

Όλα τα παραπάνω αναλύουν στην πραγματικότητα το προφίλ των διαχρονικών ξενοδοχείων ανά τον κόσμο, που κατάφεραν, να επιβιώσουν σε έναν κλάδο με τεράστιο ανταγωνισμό. Και όχι απλά να επιβιώσουν, σύμφωνα με τον ορισμό της λέξης, αλλά ταυτόχρονα και να δημιουργήσουν έναν μύθο, μια ιστορία, γύρω από το όνομά τους και να αποτελούν πλέον πρότυπα προς μίμηση. Αυτό που διδάσκουν τέτοια ξενοδοχεία είναι η τόλμη και το θάρρος για την αλλαγή, η ευελιξία, η σωστή αντίδραση και δράση ανάλογα με τις εξελίξεις και τις συγκυρίες. Έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την ιστορικότητα τους αλλά και να ενσωματώσουν την συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία σε ένα συνεχώς ευμετάβλητο και ασταθές οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον. Ξενοδοχεία που επάξια αξίζει να λέγονται διαχρονικά και μοναδικά του είδους τους.