Ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης (CCI, Consumer Confidence Index) -του ΟΟΣΑ (ΟΕCD)- μετρά το επίπεδο εμπιστοσύνης των καταναλωτών κάθε χώρας. Δεδομένου ότι οι διακοπές είναι άμεσα συνυφασμένες με την καταναλωτική εμπιστοσύνη, ο δείκτης αυτός είναι μια πολύ καλή ένδειξη για την προβλεπόμενη ζήτηση από την κάθε αγορά. Οι υψηλότερες/χαμηλότερες τιμές δείχνουν μεγαλύτερα επίπεδα καταναλωτικής εμπιστοσύνης και άρα αυξημένη/ μειωμένη διάθεση για διακοπές.

Τον Αύγουστο του 2017, τον υψηλότερο δείκτη CCI κατέχει η Φινλανδία με δείκτη 103,8. Την ίδια περίοδο ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι στο 100,9 παρουσιάζοντας αύξηση +0,6% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2016. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τον Αύγουστο παρουσιάζει η Φιλανδία +1,9%. Τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζει η Τουρκία με -0,5% και CCI 98,4. Οι δείκτες Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Τουρκίας (98,4) και της Ελλάδας (98,0) είναι οι χαμηλότεροι από τις χώρες που αναλύονται και οι μοναδικοί κάτω από το 100.

Ωστόσο, ο δείκτης CCI της Ελλάδας είναι ο υψηλότερος για το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση +1,2%. Στα διαγράμματα που ακολουθούν παρουσιάζεται η εξέλιξη των τελευταίων 24 μηνών του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της κάθε χώρας σε σύγκριση με τον μέσο όρο των χωρών ΟΟΣΑ (μαύρη γραμμή).

ΠΗΓΗ: Μηνιαίο Στατιστικό Δελτίο Σεπτεμβρίου 2017 του SETE Intelligence