ΓυμναστήριοΗ υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής με τη βελτίωση της διατροφής και ενσωμάτωση της σωματικής άσκησης στην καθημερινότητα οδήγησε την παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία σε μία ισχυρή αντίληψη για ύπαρξη οργανωμένων Fitness Centers στα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα.

Σήμερα, ακολουθώντας αυτή την ολοένα αυξανόμενη τάση για πιο υγιεινό τρόπο ζωής και άσκηση του σώματος, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις στο χώρο της φιλοξενίας αναπτύσσουν νέες δραστηριότητες, βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους, ανακαινίζουν τις εγκαταστάσεις των γυμναστηρίων τους και εγκαινιάζουν νέα προγράμματα fitness προκειμένου αφενός ν’ αντεπεξέλθουν στο διεθνή ανταγωνισμό και αφετέρου να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών -αυτής της κατηγορίας- που στο εξωτερικό αποκαλούνται «The Fitness Guest».

Στην Ελλάδα, οι μεγάλες και σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες αναπτύσσουν όλο και περισσότερο τις υπηρεσίες τους σε αυτόν τον τομέα με σκοπό να προσελκύσουν επισκέπτες υψηλότερης εισοδηματικής κατηγορίας. Η γυμναστική για τον Κεντρο-Ευρωπαίο πολίτη – όπως και για τον Αμερικανό – είναι πλέον τρόπος ζωής, είναι τρόπος πρόληψης από τα προβλήματα υγείας που δημιουργεί η καθιστική ζωή. Είναι εκτόνωση από την καθημερινότητα που δεν θέλει να την αποχωρίζεται ούτε τις λίγες ημέρες που βρίσκεται σε ένα επαγγελματικό ταξίδι, αλλά πολύ περισσότερο όταν είναι σε άδεια και κάνει τις διακοπές του. Στη χώρα μας οι επενδύσεις στα γυμναστήρια των ξενοδοχείων δεν ακολουθούν βέβαια τα οικονομικά μεγέθη της Αμερικής, γίνονται ωστόσο σοβαρές προσπάθειες, ειδικά μετά τη νομοθετική ρύθμιση που κρίνει απαραίτητη τη λειτουργία του γυμναστηρίου, εντός όλων των ξενοδοχειακών μονάδων 5 αστέρων, καθώς και των ξενοδοχειακών μονάδων 4 αστέρων άνω των 300 κλινών. Αυτό συνεπάγεται ότι τα γυμναστήρια στα ξενοδοχεία θα πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον 6 όργανα, όπως step machine, διάδρομο, ποδήλατα, κωπηλατοεργατόμετρο, πάγκους και αλτήρες. Στις υπόλοιπες κατηγορίες ξενοδοχειακών μονάδων το γυμναστήριο δεν είναι υποχρεωτικό, αποτελεί όμως βαθμολογούμενο κριτήριο κατάταξης στις κατηγορίες αστέρων.

Οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ξενοδοχειακής βιομηχανίας αντιλαμβάνονται  ότι η ύπαρξη γυμναστηρίου σε ένα σύγχρονο ξενοδοχείο δεν αποτελεί πλέον «υποχρεωτική» πολυτέλεια αλλά δίνει στην επιχείρηση την «προστιθέμενη αξία» στις υπηρεσίες που προσφέρει στον πελάτη.

Τα κριτήρια για την επιλογή κατάλληλου και αξιόπιστου εξοπλισμού
Το σύγχρονο γυμναστήριο ενός ξενοδοχείου πρέπει να περιλαμβάνει μηχανήματα μυϊκής ενδυνάμωσης, καρδιο-αναπνευστικά όργανα εκγύμνασης, καθώς και χώρους χαλάρωσης όπως sauna και υδρομασάζ. Υπάρχει η σαφής κατεύθυνση από τους ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων ο εξοπλισμός να είναι όσο το δυνατόν πιο επαγγελματικός και όχι απλά να υπάρχει για να υπάρχει. Επιπλέον, η εμφάνιση του χώρου του γυμναστηρίου πρέπει να συνάδει απαραίτητα με την εικόνα και το προφίλ του ξενοδοχείου και να ενδυναμώνει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παράλληλα, η επιλογή προμηθευτή θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική, να διαθέτει πιστοποιητικό διασφάλισης ποιότητας λειτουργίας, ώστε να προσφέρεται η αναμενόμενη ποιότητα στον χρήστη-αθλούμενο, προστιθέμενη αξία στον ξενοδόχο, εγγύηση καλής λειτουργίας, αλλά και after sales service.

Το κόστος του εξοπλισμού
Το κόστος εξοπλισμού του γυμναστηρίου εξαρτάται από την ποιότητα των μηχανημάτων, που θα τοποθετηθούν στο χώρο. Η σημασία της καλής ποιότητας είναι πολύ σημαντική, διότι όσο καλύτερη είναι η ποιότητα των οργάνων τόσο πιο καλή είναι η απόδοσή τους αλλά και τόσο πιο πολύ μειώνονται τα έξοδα συντήρησής τους. Δεν πρέπει ωστόσο να διαφεύγει το γεγονός ότι όλα τα ηλεκτρονικά μηχανήματα πωλούνται με τις ανάλογες εγγυήσεις. Οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά διαθέτουν ποικιλία ηλεκτρονικών μηχανημάτων και οργάνων, ικανά να ανταποκριθούν σε όλα τα βαλάντια. Ακριβό ή φθηνό, το κόστος εξοπλισμού του γυμναστηρίου ίσως αρχικά φανεί ιδιαίτερα μεγάλο για τον επιχειρηματία, ωστόσο εάν ο ξενοδόχος κοιτάξει τo αποτελέσματα μακροπρόθεσμα, θα καταλάβει ότι η επένδυση είναι μεγάλη, αφού θα έχει την απόλυτη ικανοποίηση των πελατών του.

Πηγή: Supply.gr, o 1ος Online Οδηγός Προμηθευτών για την αγορά της Μαζικής Εστίασης και της Φιλοξενίας.