Σύμφωνα με τον William Cotter (Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Net Affinity) στο hospitalitynet.org, η ανεξάρτητη ξενοδοχειακή αγορά στην Ευρώπη είναι μια μεγάλη βιομηχανία, με σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση, στον τουρισμό και στην τοπική οικονομία. Η ανεξάρτητη ξενοδοχειακή αγορά διαθέτει τα 2/3 των δωματίων, που προσφέρονται στην Ευρώπη, και αποτελεί μία αρκετά ελκυστική αγορά για τους ΟΤΑ (online travel agents), όπως Booking.com και Expedia.

%ce%be%ce%b5%ce%bd%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%b1

Σύμφωνα με το δημοσίευμα τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία έχουν 10 ισχυρά πλεονεκτήματα έναντι τα αλυσίδων:

  1. Έχουν μεγαλύτερα περιθώρια για δημιουργικότητα και διαμόρφωση δικής τους ταυτότητας, έναντι της εμμονής στις τυποποιημένες οδηγίες μίας αλυσίδας ξενοδοχείων, που ίσως να μην έχουν τόση σημασία για την τοπική αγορά
  2. Έχουν δικό τους κομμάτι από την πίτα, καθώς υπάρχει ένας μικρότερος αριθμός ενδιαφερομένων
  3. Ασχοληθούνται με λιγότερη γραφειοκρατία και είναι ελεύθερα από περιοριστικές συμφωνίες
  4. Έχουν τη δυνατότητα να είναι πολύ πιο δυναμικά από την άποψη της διαχείρισης των εσόδων, και σίγουρα μπορούν να είναι πιο δημιουργικά, όσον αφορά στις στρατηγικές άμεσων κρατήσεων
  5. Δεν χρειάζεται να γεμίζουν το ξενοδοχείο τους κάθε βράδυ, καθώς μπορούν να επιβιώσουν και με χαμηλότερα ποσοστά πληρότητας, έχοντας έτσι μεγαλύτερη ελευθερία, για να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους και την κατανομή του προϋπολογισμού τους
  6. Ο προϋπολογισμό ενός ανεξάρτητου ξενοδοχείου είναι στοχευμένος προς την κάλυψη ενός ξενοδοχείου και δεν υπάρχει μία μεγάλη αλυσίδα, που πρέπει να καλυφθεί
  7. Κάνουν μόνο ό,τι χρειάζεται για να επιβιώσουν
  8. Δεν χρειάζονται ένα κεντρικό τηλεφωνικό κέντρο και γλυτώνουν το κόστος του
  9. Μπορούν να επικεντρωθούν ελεύθερα στην εμπειρία των επισκεπτών τους, για να δώσουν μια πιο εξατομικευμένη εξυπηρέτηση
  10. Είναι πρωτότυπα, κάτι που τα καθιστά πιο ελκυστικά από ποτέ, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν το μοναδικό και το αυθεντικό

Μπορεί οι επώνυμες ξενοδοχειακές αλυσίδες να έχουν μία μεγαλύτερη εμβέλεια διανομής, όμως τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία, δεν χρειάζεται να έχουν τόσο μεγάλη εμβέλεια. Επίσης, αν και οι επώνυμες ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν επιτυχή προγράμματα πιστότητας, τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία, είναι ελεύθερα να επιλέξουν μια πιο σύγχρονη προσέγγιση και αντί για ένα παλιομοδίτικο σύστημα, που βασίζεται σε πόντους, έχουν την ευελιξία να δημιουργήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης μέσω της αμεσότητας και των εκπτώσεων, που προσφέρουν.

Κλείνοντας, ενώ -λοιπόν- στα επώνυμα ξενοδοχεία αλυσίδων έχουν οριστεί αυστηρά κανόνες, κανονισμοί, διαδικασίες και έξοδα, τα ανεξάρτητα έχουν μεγαλύτερη ευελιξία, παρέχοντας μεγαλύτερη ελευθερία για εξερεύνηση και καινοτομία.