SOCIAL MEDIA & ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ

Εν έτη 2020 είναι πλέον γνωστό και αποδεκτό, πως τα social media είναι μια βασική πηγή στην οποία ο ταξιδιώτης, θα ψάξει πληροφορίες για τον προορισμό ενός ξενοδοχείου ή και το ίδιο το ξενοδοχείο, άρα μια συγκροτημένη και συνεκτική online εικόνα είναι απαραίτητη.

Πώς επιτυγχάνεται αυτό;

To υλικό που δημιουργείται στη βασική φωτογράφιση ενός ξενοδοχείου δεν αρκεί πολλές φορές, καθώς τα social media απαιτούν ένα πιο διαδραστικό φωτογραφικό υλικό από αυτό που συνήθως απαιτείται για το website ή το booking.com.

Το περιβάλλον των social media απαρτίζεται κυρίως από φωτογραφίες, οι οποίες αποσκοπούν στο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του χρήστη και πιθανού πελάτη. Μια ομοιόμορφη εικόνα σε όλες τις online πλατφόρμες θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο μέσω επαγγελματικής φωτογράφισης, προσανατολισμένης στη δημιουργία υλικού για τα social media, καθώς οι χρήστες αυτών δημιουργούν θετική εικόνα για μια επιχείρηση που έχει υψηλού επιπέδου και όμορφες φωτογραφίες. 

Πρέπει οι φωτογραφίες να ειναι storytelling και να δημιουργούνται με γνώμονα τον ταξιδιώτη και τι αυτός θέλει να δει στην online εικόνα ενός ξενοδοχείου.

Για να είναι μία φωτογράφιση ξενοδοχείου (προσανατολισμένη στα social media) επιτυχημένη πρέπει οι εικόνες να τραβούν την προσοχή του χρήστη, να εντυπωσιάζουν γρήγορα και να δημιουργούν συναισθήματα.

Tip: Είναι σημαντικό να υιοθετηθεί μια συνεπής ανάρτηση περιεχομένου, αντί να περνάνε ημέρες χωρίς δημοσιεύσεις και στη συνέχεια μέσα σε μια μέρα να γίνονται αρκετές. Αυτό σημαίνει, πως η βασική φωτογράφιση των δωματιών και λοιπών εγκαταστάσεων δεν αρκεί και θα πρέπει να δημιουργείται φρέσκο και στοχευμένο στα social media φωτογραφικό υλικό συχνά. Ιδανικά κάθε αρχή της σεζόν για θερινά καταλύματα και κάθε χρόνο για καταλύματα που είναι ανοιχτά όλο το χρόνο.

Tι είναι καλό να δείχνουμε στα social media ενός ξενοδοχείου;

Η απάντηση για εμένα είναι πως μπορούμε εν δυνάμει να δείξουμε τα πάντα που αφορούν το ξενοδοχείο μας και τον προορισμό στον οποίο αυτό ανήκει. Το σημαντικό είναι να ξέρουμε τι θέλουμε να πούμε και πώς αυτό το οπτικοποιούμε αναλογιζόμενοι πάντα τον ταξιδιώτη. Φροντίζουμε ώστε το τελικό αποτέλεσμα να έχει ομοιομορφία και να είναι διαδραστικό και όχι μια απλή παρουσίαση των χώρων μας.

Οι βασικοί άξονες μιας social media φωτογράφισης είναι οι εξής: 

  1. PROMOTE YOUR DESTINATION

Ο προορισμός είναι ο κύριος λόγος που μας επισκέπτεται ένας ταξιδιώτης, άρα για ένα ξενοδοχείο είναι σημαντικό να δημιουργήσει φωτογραφικό υλικό από την περιοχή και να είναι στις βασικές επιλογές των post του σε instagram & facebook.

  1. LIFESTYLE PHOTOGRAPHY IS ESSENTIAL

Oι άνθρωποι αρέσκονται στο να ακολουθούν ανθρώπους και να φαντάζονται τον εαυτό τους σε μία εμπειρία στο ξενοδοχείο σας ή στον γύρω προορισμό, άρα σημαντικό είναι να δημιουργηθεί υλικό με μία στοχευμένη lifestyle φωτογράφιση που να λέει μικρές ιστορίες από τη ζωή ενός ταξιδιώτη στο ξενοδοχείο και τον προορισμό σας.

  1. YOUR PROPERTY AND ITS DETAILS

Ναι το ξενοδοχείο αυτό κάθε αυτό έρχεται τρίτο κατά προτεραιότητα καθώς μιλάμε για social media και δε χρειάζεται να αναλύσουμε τους χώρους και τις παροχές τους. Υπάρχει το website και άλλες πλατφόρμες (βλ. Booking.com) για αυτό το σκοπό. Στα social media oι χώροι ενός ξενοδοχείου ήδη προβάλλονται στην προηγούμενη κατηγορία μέσω του lifestyle και των ανθρώπων στους χώρους. Άρα αυτό που μένει εδώ είναι να δημιουργηθούν φωτογραφίες που να προβάλλουν τις μικρές και μεγάλες λεπτομέρεις που διαφοροποιούν το ξενοδοχείο σας από τα υπόλοιπα. Επίσης, σημαντικό είναι να υπάρχει υλικό απο διάφορες γωνίες αλλά και στιγμές της ημέρας (sunset, night etc) των εγκαταστάσεων και των παροχών του ξενοδοχείου.

  1. FOOD & DRINKS

Το κομμάτι της εστίασης, ανεξαρτήτως του επιπέδου παροχών του εκάστοτε ξενοδοχείου, είναι πολύ σημαντικό να το δείξουμε στην εικόνα μας στα social media. Χρειάζεται όμως προσοχή, ώστε να μην είναι μια φωτογράφιση “καταλόγου” με φωτογραφίες πιάτων και μόνο, αλλά μια φωτογράφιση γαστρονομικής εμπειρίας που περιλαμβάνει το φαγητό, τα κοκτέιλ κλπ. Αυτά πρέπει, λοιπόν, να παρουσιάζονται στους χώρους που μπορεί να τα απολαύσει ο ταξιδιώτης σε συνδυασμό με την παρουσίαση των chef, των bartenders και του υπόλοιπου προσωπικού που δημιουργεί και προσφέρει τη γαστρονομική εμπειρία συνολικά.

Tip: Συμπληρωματικά της επαγγελματικής φωτογράφισης, οι ιδιοκτήτες ή το προσωπικό του ξενοδοχείου μπορούν να δημιουργούν ερασιτεχνικό φωτογραφικό υλικό μέσω των κινητών τους. Τις φωτογραφίες αυτές μπορούν μετέπειτα να τις αναρτούν με τη μορφή stories στα social media και έτσι, να ενισχύσουν τη real time επαφή με τους χρήστες.

Για περισσότερα, κατεβάστε την ολοκληρωμένη παρουσίασή μου από ένα ξενοδοχείο στη Σαντορίνη, στο οποίο δημιούργησα φωτογραφικό υλικό με βάση όλους τους βασικούς άξονες που αναφέρονται παραπάνω. Το υλικό επεξεργάστηκε με ένα συγκεκριμένο και εξατομικευμένο φίλτρο, ειδικά για το ξενοδοχείο αυτό, έτσι ώστε να δημιουργήσει μια ταυτότητα στα social media και να ξεχωρίσει.

(*) Γιώργος Ζωντανός, Φωτογράφος. 

“H ξενοδοχειακή φωτογράφιση είναι το πιο σημαντικό μέσο που έχει σήμερα ένας ξενοδόχος.

Η εξειδίκευση μου τα τελευταία 7 χρόνια σε αυτόν τον τομέα με έχει πείσει οτι αποτελεί επένδυση και ισότιμο κομμάτι της λειτουργίας ενος brand.”

www.giorgoszondi.com