Σε αντίθεση με τα μεγάλα ξενοδοχεία και τις αλυσίδες, που έχουν υπαλλήλους εξειδικευμένους στο μάρκετινγκ και την προώθηση, οι μικρότερες και οικογενειακές επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη πρόκληση του πώς να κάνουν ευρέως γνωστό το ξενοδοχείο τους. Ευτυχώς έχουν πλέον στα χέρια τους έναν μεγάλο σύμμαχο, τα social media, μέσω των οποίων μπορεί να γίνει πολύ καλή προώθηση, με ελάχιστο έως και μηδενικό κόστος.

Αυτό, όμως, δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται. Για να μπορέσετε  να χρησιμοποιήσετε σωστά τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και να δείτε των αριθμό των Likes και των κρατήσεων σας να ανεβαίνουν πρέπει να αφιερώσετε χρόνο και να έχετε ένα ξεκάθαρο πλάνο μάρκετινγκ. Ο στόχος σας είναι να προσελκύσετε τους πελάτες, που σας έχουν ήδη επισκεφτεί, να κάνουν Like στις αναρτήσεις σας, να γράψουν καλές κριτικές για εσάς και, φυσικά, να εντυπωσιάσετε τους επίδοξους πελάτες σας. Άλλωστε τώρα πια, οι περισσότεροι, πριν πάμε σε κάποιο ξενοδοχείο ή εστιατόριο, «τσεκάρουμε» τις σελίδες τους στα social media.

μικρές ξενοδοχειακές μονάδες

Δημιουργήστε μία σελίδα στα social media που ξέρετε να χειρίζεστε. Μπορεί να υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη ιστοσελίδων και εφαρμογών στις οποίες μπορείτε να δημιουργήσετε ένα προφίλ για την επιχείρησή σας, αλλά καλύτερα να περιοριστείτε σε αυτά που έχουν μεγάλη απήχηση και ξέρετε πώς να τα χρησιμοποιείτε. Facebook, Instagram, Tripadvisor είναι must.

Χτίστε μία online εικόνα. Εννοείται πώς θα ανεβάσετε εικόνες από το ξενοδοχείο, τυχόν πακέτα προσφοράς και τη θέα από τα δωμάτια, αλλά αυτό δεν φτάνει. Μην ξεχνάτε πώς δεν μιλάμε για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας, αλλά για μία σελίδα στα social media. Φροντίστε, λοιπόν, να έχετε ένα ενδιαφέρον προφίλ που να ανανεώνεται συχνά. Ευχές τις γιορτινές μέρες, προτάσεις για τα μαγαζιά της περιοχής, παρουσίαση τοπικών προϊόντων, ακόμα και ένα ωραίο τραγούδι, δίνουν χαρακτήρα στο ξενοδοχείο σας και κάνουν τους πελάτες να μαθαίνουν τα άτομα που βρίσκονται πίσω από την επιχείρηση. Δίνετε μία οικεία αίσθηση και αυτό είναι το δυνατό σας χαρτί απέναντι στα μεγάλα ξενοδοχεία.

Μην ξεχνάτε την επικοινωνία με τους φίλους σας. Είπαμε, ο στόχος είναι να δημιουργήσετε μία σχέση με τους πελάτες σας, οπότε αφήστε στην άκρη το μονόλογο μέσω αλλεπάλληλων ποστ. Μιλήστε με τους διαδικτυακούς σας φίλους, σχολιάστε, κάντε like και απαντήστε σε θετικές και αρνητικές κριτικές τακτικά.

Μην διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια επαγγελματιών. Αν δεν προλαβαίνετε να διαχειριστείτε εξ ολοκλήρου τις σελίδες του ξενοδοχείου σας, ζητήστε βοήθεια από τους ειδικούς. Πλέον υπάρχουν ομάδες, που όχι μόνο ανεβάζουν τα κατάλληλα ποστ, αλλά συνεργάζονται και με επαγγελματίες φωτογράφους και επικοινωνιολόγους που μπορούν να περάσουν το παιχνίδι σας στα social media σε άλλη διάσταση, αν και μάλλον θα σας κοστίσει κάτι παραπάνω…