Οι Millennials είναι το νέο σημαντικό τουριστικό κοινό και όλοι προσπαθούν να έρθουν στα μέτρα, τα σταθμά και τα Likes τους. Ποιοι είναι; Άτομα γεννημένα από την δεκαετία του ’80 έως τις αρχές της πρώτης δεκαετίας του 2000, σίγουρα απαιτητικά, με βασικότερο χαρακτηριστικό τη λατρεία τους προς την τεχνολογία. Ναι, είναι αυτά τα άτομα, που περπατούν πάντα με το κεφάλι σκυφτό και τσίκι τσίκι στέλνουν μηνύματα, απαντούν σε mail, βλέπουν βίντεο και οργανώνουν την καθημερινότητά τους από το κινητό και το λάπτοτ τους.

MillennialsHM

Φυσικά, χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τα gadgets τους και για να σχεδιάσουν τα ταξίδια τους. Σύμφωνα με έρευνα, που έγινε για λογαριασμό του site Expedia από την Harris Interactive σε 8.500 ενηλίκους όλων των ηλικιών από 24 χώρες, για την οργάνωση ενός ταξιδιού, το 32% των millennials χρησιμοποιούν το smartphone και το 20% το tablet, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά τουρίστες, στους οποίους τα ποσοστά ήταν 12% και 9% αντίστοιχα. Εξάλλου, όπως αποδείχθηκε, οι millennials βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις εφαρμογές (app) των αεροπορικών εταιριών για να κλείσουν τα εισιτήριά τους και να κάνουν check – in με την κάρτα επιβίβασης σε ψηφιακή μορφή, σε on-line συστήματα κρατήσεων για να κλείσουν χώρο διαμονής, αλλά και σε τουριστικές εφαρμογές και ψηφιακούς χάρτες για τις τουριστικές τους αναζητήσεις. Και φυσικά όλα αυτά από την ίδια συσκευή, μέσα σε μερικά μόλις λεπτά.

Οι  millennials δεν χαρακτηρίζονται, όμως, μόνο για την αγάπη τους για την τεχνολογία. Θέλουν να νιώθουν ξεχωριστοί, να ζουν ιδιαίτερες και προσωποποιημένες εμπειρίες και, σε αντίθεση με προήγουμένες γενιές, δεν ενδιαφέρονται τόσο για την ευκολία και την πολυτέλεια, αλλά θέλουν να δοκιμάσουν και να δουν όσο το δυνατόν περισσότερα με τα λιγότερα πιθανά κόστη. Ανήκοντας σε αυτήν τη γενιά, μπορώ να σας πω με βεβαιότητα πώς αντί για σοκολατάκια στα μαξιλάρια μας, προτιμούμε φορτιστές κινητών και καλώδια usb, για να μην μείνουμε ποτέ χωρίς μπαταρία, προτιμούμε – και έχουμε δηλώσει – το χορτοφαγικό μενού στην πτήση, δεν συμπαθούμε ιδιαίτερα τα ταξιδιωτικά πακέτα, καθώς μία πολύωρη τουριστική βόλτα στα σημαντικότερα κτίρια της πόλης, δεν μας εξιτάρει τόσο, αλλά προτιμούμε να περιηγηθούμε με το tripadvisor ανά χείρας και να ζήσουμε τον κάθε προορισμό όπως οι ντόπιοι. Με άλλα λόγια, οι Millennials παίρνουν πολύ σοβαρά τα ταξίδια τους, θέλουν να βιώνουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία, και όχι απλά να δουν, θέλουν να γνωρίσουν κόσμο και να γευτούν τις ντόπιες γεύσεις.

Τι μπορούν να κάνουν, λοιπόν, οι τουριστικές επιχειρήσεις για να ικανοποιήσουν αυτό το απαιτητικό – ίσως και λίγο κακομαθημένο – νέο τουριστικό κοινό;

  • Χρησιμοποιήστε τα social media

Για τους millennials μία απλή σελίδα της επιχείρησης στο Facebook δεν αρκεί, πόσο μάλλον αν δεν ανανεώνεται και τακτικά. Ασχολούνται με τα social media πολλές ώρες της ημέρας, καθώς είναι για αυτούς τρόπος έκφρασης και επικοινωνίας. Οπότε προσεγγίστε τους, δελεάστε τους με αναρτήσεις στο Facebook και όμορφες φωτογραφίες στο Instagram αλλά και το Pinterest και το Twitter.

  • Όχι μόνο social media, αλλά και ιστοσελίδα

Φροντίστε να έχετε μία αξιοπρεπή και εύκολη ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας, είτε έχετε ταξιδιωτικό γραφείο, είτε ξενοδοχειακή μονάδα. Ο millennial θέλει να βρει εύκολα έναν τρόπο επικοινωνίας μαζί σας και ιδανικά on-line. Μία φόρμα επικοινωνίας, λοιπόν, και σίγουρα ένα mail είναι απαραίτητα. Επίσης, διευκολύνετε την πλοήγηση του χρήστη με απλέ δομές στο site, καθώς και ωραίες, αντιπροσωπευτικές και – φυσικά –  αληθινές φωτογραφίες..

  • Επικοινωνήστε μαζί τους γραπτά

Οι millennials προτιμούν να χρησιμοποιούν γραπτά μηνύματα και εικόνες στην επικοινωνία τους, καθώς δεν θέλουν να μιλούν με τις ώρες στο τηλέφωνο. Για οποιαδήποτε συνεννόηση, αλλαγή ή ακύρωση, λοιπόν, θα ήταν καλύτερο να επικοινωνείτε μαζί τους με ένα mail.

  • Φερθείτε τους σαν να είναι οι μοναδικοί σας πελάτες

Ακόμα κι αν εξυπηρετείτε ταυτόχρονα 30, 50, 100 millennials και προσφέρετε σε όλους τις ίδιες υπηρεσίες, προσπαθήστε να τις προσωποποιήσετε έστω και λίγο. Αν για παράδειγμα γνωρίζετε ότι κάποιος διαλογίζεται συστηματικά και ασχολείται με yoga, μπορείτε να έχετε ένα στρωματάκι δίπλα στο κρεβάτι του.

  • Προσφέρετε ταξίδια με μοναδικές εμπειρίες

Θεματικές εκδρομές, όπως τα ταξίδια γαστρονομικού τουρισμού, προγράμματα φιλανθρωπικού χαρακτήρα, κολύμβηση με δελφίνια σε θαλάσσια πάρκα, το Βόρειο Σέλας, αλλά και η πάντα κλασσική Disneyland είναι μοναδικές εμπειρίες, που μπορούν να κάνουν ένα ταξίδι αξέχαστο. Επίσης, μπορείτε να προτείνετε μέρη στους πελάτες σας, για να φάνε καλό τοπικό φαγητό, να τους πείτε από ποια πλευρά της πόλης φαίνεται καλύτερα το ηλιοβασίλεμα για τις φωτογραφίες τους, αλλά και πού θα μπορέσουν να ακούσουν καλή μουσική και να πιουν ένα καλό κοκτέιλ.

Αν μείνουν ικανοποιημένοι οι millennials θα σας εξυμνήσουν στα σχετικά sites. Αν όχι, τότε προετοιμαστείτε για κακές κριτικές σε όλα τα social media και apps.