Η διαδρομή προς την αγορά είναι σπάνια γραμμική. Κατά μήκος της διαδρομής του πελάτη, μία αναζήτηση μπορεί να πυροδοτήσει μια εντελώς νέα ιδέα, και μια αναζήτηση μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ του brand σας και του ανταγωνισμού. Στο δημοσίευμα της thinkwithgoogle.com, παρουσιάζονται πραγματικές διαδρομές καταναλωτών (τα στοιχεία προκύπτουν από τις σελίδες, που επισκέφτηκαν οι χρήστες), με βάση τις οποίες, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

1. Εξετάστε την τοποθεσία και την ευκολία

O Marcus, 27 χρονών από το Οχάιο, έψαχνε να αγοράσει στη φίλη του ένα βιβλίο ως δώρο αποφοίτησης. Ο Marcus ήταν ανάμεσα στα τοπικά βιβλιοπωλεία των πανεπιστημιουπόλεων και στην Amazon. Επειδή είχε ως προτεραιότητα την εγγύτητα και την ευκολία, τελικά, κατέληξε να κάνει την αγορά του από ένα κοντινό βιβλιοπωλείο, την ημέρα της αποφοίτησης.

  • Σε έναν κόσμο, όπου οι καταναλωτές αναμένουν να έχουν τα πάντα εύκολα, τα brand πρέπει να προσφέρουν ευέλικτες επιλογές παράδοσης και παραλαβής, για να καταφέρουν την πώληση.

consumer-journey-path-to-purchase-01-01

2. Λάβετε υπόψη τον ενημερωμένο καταναλωτή

Ο Liam, 30 χρονών από το Μαίην, είναι ένας τακτικός ταξιδιώτης . Σε ένα μόλις μήνα, είχε σχεδόν 3.000 online αλληλεπιδράσεις, που σχετίζονται με ταξίδια, με περίπου το 1/3 από αυτές, να σχετίζονται με ένα συγκεκριμένο ταξίδι στην πόλη της Νέας Υόρκης. Σε ένα μόλις μήνα, ο ίδιος διεξήγαγε σχεδόν 100 αναζητήσεις για The Roosevelt Hotel, όμως συνεχώς επέστρεφε στην Expedia για να ψάξει ξενοδοχεία στο Μανχάταν.

  • Με τον όγκο των πληροφοριών στο διαδίκτυο, οι καταναλωτές είναι τώρα πιο ενημερωμένοι από ποτέ, και τα brand πρέπει να αποδεχθούν αυτή τη νέα πραγματικότητα και να είναι προετοιμασμένα.

consumer-journey-path-to-purchase-01-02

3. Να περιμένετε ότι η έρευνα θα οδηγήσει στην ανακάλυψη

Η Stacy, 32 χρονών, είναι έγκυος και μητέρα δύο παιδιών και έψαχνε αυτοκίνητο, που θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της οικογένειας. Ενώ ενδιαφερόταν αρχικά για ένα εμπορικό σήμα, δεν είχε δεσμευτεί για αυτό, και ψάχνοντας γενικά, ανακάλυψε τελικά ένα άλλο μοντέλο μίνιβαν, που κάλυπτε της ανάγκες της.

  • Το ταξίδι του πελάτη είναι πολύπλοκο και είναι σημαντικό σε κάθε βήμα του πελάτη να είναι εκεί το brand.

consumer-journey-path-to-purchase-01-03

4. Σκεφτείτε τις συμπληρωματικές κατηγορίες

Η Serenity, 34 χρονών, σχεδίαζε ένα ταξίδι στο Μπέβερλι Χιλς. Εξοικειωμένη με τη γειτονιά και την πόλη του Λος Άντζελες, έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο, για να μάθει περισσότερα σχετικά με την περιοχή, όπως εστιατόρια, εκδρομές, ακόμη και τι να φορέσει, κάτι που τελικά την οδήγησε στην αγορά ρούχων. Η συγκεκριμένη αναζήτηση παρουσίασε ένα φαινόμενο “ντόμινο”, καθώς η μία αναζήτηση οδήγησε σε μία άλλη. Οι έμποροι, που βλέπουν τη σχέση μεταξύ των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, με συμπληρωματικές κατηγορίες, θα μπορέσουν καλύτερα να φτάσουν στους καταναλωτές στη σωστή στιγμή.

  • Σκεφτείτε τους πελάτες σας ολιστικά και να ξέρετε ότι οι φαινομενικά άσχετες αναζητήσεις, θα μπορούσαν να προκαλέσουν ενδιαφέρον για το εμπορικό σήμα σας.

consumer-journey-path-to-purchase-01-04

5. Προετοιμαστείτε για το απροσδόκητο

Η Tiffany, 37 χρονών από τη Μινεσότα, ενώ αρχικά έψαχνε για να αγοράσει καναπέ, η διαδικτυακή της διαδρομή την οδήγησε σε προσφορές φωτιστικών, τα οποία και αγόρασε.

  • Είναι σημαντικό το brand να μεγιστοποιήσει την παρουσία του στα μέρη, όπου οι άνθρωποι μπορεί να αλλάξουν πορεία και να εξετάσουν συναφή προϊόντα.

consumer-journey-path-to-purchase-01-05

6. Μην υποτιμάτε τη δύναμη της αξιολόγησης

Η Leena, 32 χρονών από την Ουάσιγκτον, ήθελε να αγοράσει ένα προϊόν μακιγιάζ, και καθώς δεν είχε χρησιμοποιήσει κάποιο συγκεκριμένο στο παρελθόν, επέλεξε την μάρκα με τις καλύτερες κριτικές.

  • Τα brand πρέπει να λάβουν υπόψη τη σημασία, που έχει η θετική online παρουσία τους, στην επιλογή του καταναλωτή.

consumer-journey-path-to-purchase-01-06

7. Θυμηθείτε τον κόσμο είναι κινητό-πρώτη

Ο Arthur, 66 χρονών από το Μιζούρι, είναι συνταξιούχος και ήθελε να πάει κρουαζιέρα σε μακρινούς προορισμούς με τη σύζυγό του. Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών μηνών, ο Arthur είχε σχεδόν 250 online αλληλεπιδράσεις, που σχετίζονται με ταξίδια, με το 50% να γίνεται από το κινητό. Αν και συνήθως κλείνει με ταξιδιωτικό πράκτορα, ο Arthur βασίζεται και στο smartphone του, για να σχεδιάσει την επόμενη περιπέτεια του.

  • Τα brand πρέπει να αναγνωρίσουν το ρόλο, που παίζει το κινητό στην ερευνητική διαδικασία και να προσανατολίσουν τα μηνυμάτά τους, προς όλες τις συσκευές του πελάτη.

consumer-journey-path-to-purchase-01-07