Τον τελευταίο καιρό κάνουμε λόγο για το marketing μέσω των social media και την ευκαιρία, που δίνουν στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να γίνουν ευρέως γνωστές. Όμως, μην ξεχνάμε ότι η πετυχημένη προώθηση γίνεται με πολλούς τρόπους, γι΄αυτό, λοιπόν, μην αφήνουμε στην άκρη την πιο «κλασσική» τακτική marketing μέσα από προσωπικά emails και τα newsletters. Άλλωστε το Email marketing έχει αποδειχτεί αρκετά αποτελεσματικό όσον αφορά στη δημιουργία σχέσεων μεταξύ πελατών και ξενοδοχείων, καθώς προωθεί τις άμεσες κρατήσεις, αλλά αποτελεί και στοχευμένη διαφήμιση, με μηδενικά κόστη σε χρήμα και χρόνο.

EMAIL MARKETING

Ας δούμε, λοιπόν, μερικά tips για να πετύχετε το μέγιστο πιθανό αποτέλεσμα με μερικά emails:

1. Πώς να εμπλουτίσετε τη λίστα με τα email των πελατών;

Για να κάνετε μία ολοκληρωμένη προωθητική καμπάνια μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων είναι εύκολα κατανοητό ότι χρειάζεστε τα email ήδη γνωστών, αλλά και επίδοξων πελατών. Για να αποφύγετε το να καταλήξουν τα email σας στην κατηγορία των spam και τελικά να μην διαβαστούν ποτέ, το καλύτερο είναι ο ίδιος ο πελάτης – ταξιδιώτης να σας δώσει τη διεύθυνση του email του, οπότε να έχετε και τη συγκατάθεσή του, για να του στέλνετε ενημερωτικό υλικό. Πώς;

  • Προτρέψτε τους να εγγραφούν στις υπηρεσίες email, όπως newsletter και ειδικές προσφορές, φτιάχνοντας μία απλή φόρμα sign up στο site του ξενοδοχείου σας, μέσω της οποίας οι επισκέπτες θα μπορούν απλά να γράφουν το email τους και να πατούν OK. Μπορείτε να έχετε τη φόρμα αυτή σε ένα σταθερό σημείο στο πάνω ή στο κάτω μέρος της σελίδας ή και να εμφανίζεται με μία pop up μορφή όταν κάποιος μπαίνει στη σελίδα σας ή έχει παραμείνει σε αυτήν για κάποια δευτερόλεπτα.
  • Προσθέστε την επιλογή εγγραφής σε λίστα email σε κάθε πιθανή επικοινωνία, όπως στην επιβεβαίωση της κράτησης ή σε ένα ερωτηματολόγιο μετά τη διαμονή.
  • Να έχετε πάντα καρτούλες στα δωμάτια στις οποίες θα καλωσορίζετε τους πελάτες σας και θα τους δίνετε τη δυνατότητα να κάνουν τις παρατηρήσεις τους για την εμπειρία τους στο ξενοδοχείο σας και -εάν θέλουν- να συμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, μαζί και το email τους για να λαμβάνουν προνομιακές τιμές και άλλες προσφορές.
  • Τέλος, για να συνδεθούν οι επισκέπτες σας στο wifi μπορείτε να τους ζητήσετε να κάνουν log in μέσω του email τους, όπου θα τους δίνεται η επιλογή να εγγραφούν στο newsletter σας.

2. Μην ξεχνάτε τις mobile συσκευές

Οι περισσότεροι πλέον διαβάζουμε τα email μας μέσω του κινητού μας τηλεφώνου ή μέσω κάποιου tablet, δηλαδή από mobile συσκευές με μικρές οθόνες. Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό τα email που στέλνετε να είναι κατάλληλα γραμμένα και εύκολα προσαρμόσιμα σε mobile εκδοχή, με σύντομα κείμενα, εικόνες μικρού μεγέθους ή την επιλογή μη εμφάνισης της εικόνας, αλλά και με όλα τα social media buttons στο τέλος του μηνύματος, για να μπορεί ο πελάτης να ανακατευθυνθεί αυτόματα στις σελίδες σας στα social media μέσω των εφαρμογών, που έχει στο κινητό του. Για να γίνουν αυτές οι προσαρμογές ζητήστε τη βοήθεια του παροχέα ίντερνέτ σας ή τη γνώμη κάποιου προγραμματιστή.

3. Σωστός προγραμματισμός

Όταν στέλνετε ενημερωτικά email, θέλετε να προκαλέσετε το ενδιαφέρον των παραληπτών σας, οπότε δε θέλετε ούτε να το παρακάνετε και να στέλνετε το ένα mail πίσω από το άλλο, αλλά ούτε και να κουράσετε τον αποδέκτη. Από την άλλη, όμως, δεν πρέπει και να αφήνετε μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς κανένα mail γιατί αλλιώς θα σας ξεχάσουν. Το κλειδί, λοιπόν, είναι ο προγραμματισμός. Αποφασίστε πόσα email θέλετε να στέλνετε και κάθε πόσο και δημιουργήστε μία περιοδικότητα με τα newsletter, με τα οποία μπορείτε να στέλνετε τους πελάτες σας προσφορές και δώρα μία στο τόσο.

4. Προσωποποιήστε τα mail σας

Μπορεί τα περισσότερα email να είναι αυτοματοποιημένα, αλλά προσπαθήστε να τα κάνετε όσο το δυνατόν πιο προσωπικά γίνεται. Χρησιμοποιήστε το όνομα του πελάτη στον χαιρετισμό και στείλτε τα κατάλληλα mail. Αν για παράδειγμα γνωρίζετε ότι το email ανήκει στον πατέρα μίας οικογένειας που έχει μείνει σε εσάς, στείλτε ένα πιο προσωπικό email με προσφορές οικογενειακών πακέτων.

5. Ζητήστε την άποψη του πελάτη σας

Για να υπάρχει ένας διάλογος και όχι μόνο ενημερωτικά email, ενθαρρύνετε τους αποδέκτες σας να πουν την άποψή τους, τόσο για τις υπηρεσίες email, όσο και για τη διαμονή τους και τη γενικότερη εικόνα του ξενοδοχείου. Ένα σύντομο ερωτηματολόγιο, μία φόρμα ανοιχτών ερωτήσεων ή απλά ένα email στο οποίο τους ζητάτε τη γνώμη τους, είναι κινήσεις που θα δημιουργήσουν μία οικειότητα και θα θα σας δώσουν τη δυνατότητα, μέσα από την κριτική, να διορθώσετε τυχόν προβλήματα, που δεν έχετε εντοπίσει.