Παρόλο που τα social media και το mobile marketing διεκδικούν το μονοπώλιο της προσοχής, το email marketing συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά και αποτελεσματικά εργαλεία του ψηφιακού marketing. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 72% των καταναλωτών προτιμούν τα email ως τον κυρίαρχο τρόπο επικοινωνίας με τις επιχειρήσεις, ενώ μια μελέτη του McKinsey υπολογίζει ότι τα email είναι έως και 40 φορές πιο αποτελεσματικά στην διαδικασία προσέλκυσης και διατήρησης του πελατειακού κοινού από ότι τα social media με το ποσοστό απόκρισης στα email να τοποθετείται τρεις φορές υψηλότερα από αυτό των τελευταίων. Με λίγα λόγια, είναι ένα εργαλείο που είναι απαραίτητο για το ψηφιακό marketing του ξενοδοχείου σου.

Παρά τις μελέτες αυτές και τα στατιστικά στοιχεία, τα ξενοδοχεία δεν επενδύουν τόσο πολύ στο ψηφιακό marketing και όταν αποφασίζουν να το κάνουν είναι πολύ αργά. Τα ξενοδοχεία συχνά πέφτουν στην παγίδα του παρορμητικού marketing σε περίπτωση κάποιας κρίσης με αποτέλεσμα να βομβαρδίζουν με email κάθε πελάτη που πέρασε ποτέ από εκεί χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ένα, τους λόγους για τους οποίους βρέθηκε εκεί, τον χρόνο ή ακόμα και το ποια είναι η γλώσσα που μιλάνε ή που έστω γνωρίζουν. Με την εφαρμογή μιας έξυπνης τμηματοποίησης και αυτοματισμού στη στρατηγική email marketing του ξενοδοχείου σου, μπορείς να μειώσεις δραστικά το ποσοστό μη απόκρισης και να θέσεις τα θεμέλια για ένα πιστό πελατειακό κοινό.

Υπάρχουν πολλές απλές τακτικές και προσεγγίσεις που μπορείς να σκεφτείς και να αναθεωρήσεις, σύμφωνα με το mews, και όλα μπορούν να ξεκινήσουν χρησιμοποιώντας μια υπηρεσία όπως το mailchimp. Το σημαντικό είναι να εστιάζεις σε συγκεκριμένα βήματα και συγκεκριμένες ιδέες marketing, που να μπορείς να χρησιμοποιήσεις άμεσα. Το φαινόμενο της εξατομίκευσης είναι ο σκοπός του email marketing. Κάτι όμως που είναι χρήσιμο σαν βήμα είναι τα ξενοδοχεία να προσπαθούν να πουλήσουν τον προορισμό και όχι αυτό καθ’ αυτό το ξενοδοχείο. Αν, λοιπόν, έχεις τα email κάποιου, προφανώς και έχει γνωρίσει το ξενοδοχείο σου ήδη. Εστίασε, επομένως, στην προώθηση του τόπου, της πόλης και των αξιοθέατων της, και όχι μόνο στις υπηρεσίες που προσφέρεις. Στο κάτω κάτω, αυτοί είναι οι πραγματικοί λόγοι, για τους οποίους μπορεί κάποιος επισκέπτης σου να ξανάρθει.

Βήμα 1ο: αυτοματισμός

Τα αυτοματοποιημένα email παρουσιάζουν απόκριση 624% υψηλότερα από το ποσοστό απόκρισης στα κλασικά email που είναι ίδια για όλους. Σιγουρέψου, λοιπόν, ότι θα δημιουργήσεις ένα πλήθος από email που θα είναι διαφορετικά, καθώς αυτά είναι που σημειώνουν από 4 έως 8 φορές μεγαλύτερη επιτυχία συγκριτικά με τα παραδοσιακά. Τα newsletters και τα αυτοματοποιημένα email μπορούν να σε βοηθήσουν να διαχειρίζεσαι καλύτερα της καμπάνιες μέσω email, βελτιώνοντας δραστικά την καθολική ηλεκτρονική εικόνα του ξενοδοχείου σου. Ωστόσο, έχε πάντα κατά νου το εξής: το γεγονός ότι τα email σου θα είναι αυτοματοποιημένα, δε σημαίνει ότι θα πρέπει να φαίνονται κιόλας έτσι. Διαμόρφωσε και εξατομίκευσε τα email σου -όσο περισσότερο γίνεται- ώστε να επιτύχεις τη δημιουργία μιας σχέσης με το κοινό σου. Πολύ όμορφα παραδείγματα αποτελούν τα email, που μπορείς να στείλεις με την κράτηση, λίγο πριν τις ημερομηνίες που έκλεισε ο πελάτης σου αλλά και μετά την αναχώρησή του για ευχαριστίες. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι να στείλεις email στα γενέθλιά του. Είναι τρόποι πλήρως αυτοματοποιημένοι αλλά και πλήρως ξεχωριστοί.

Βήμα 2ο: τμηματοποίηση

Η αποστολή συγκεκριμένου περιεχομένου σε συγκεκριμένους ανθρώπους είναι το κλειδί για την επιτυχία. Το σημαντικό για κάθε ξενοδοχείο είναι ο διαχωρισμός των επισκεπτών, που έρχονται για δουλειά, από τους επισκέπτες που έρχονται για διακοπές. Επομένως, θέσε ως προτεραιότητα αυτόν τον διαχωρισμό δεδομένων, κάτι το οποίο μπορεί να γίνει πολύ εύκολα και αυτόματα. Όταν το εφαρμόσεις αυτό, θα μπορείς να στέλνεις στου επαγγελματίες επισκέπτες σου διαφημίσεις, που θα αφορούν τις συνεδριακές σου αίθουσες και όχι τις υπηρεσίες spa. Άλλος ένας τρόπος για να τμηματοποιήσεις τους επισκέπτες σου είναι να του κατανείμεις σε διαφορετικές κατηγορίες ανάλογα με την περίοδο, την οποία σε έχουν επισκεφθεί. Για παράδειγμα, άλλοι επισκέπτες έρχονται τα Χριστούγεννα, και άλλοι σε περιόδους που δε θεωρούνται διακοπές. Δες, σκέψου και χώρισε τις πληροφορίες που έχεις σε σωστές κατηγορίες.

Βήμα 3ο: η γλώσσα είναι το παν

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι να θυμάσαι τι γλώσσα μιλάει ο επισκέπτης σου. Αν ο επισκέπτης δεν καταλαβαίνει το email σου, τότε δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να το στείλεις. Το 40% των επισκεπτών σου, που έχουν κλείσει τη διαμονή τους μέσω διαδικτύου, έχουν επιλέξει τη γλώσσα, που επιθυμούν, για να γίνει ευκολότερη η διαδικασία. Χρησιμοποίησε αυτήν την πληροφορία από τη βάση δεδομένων σου, και δημιούργησε διαφορετικά email, που θα ανταποκρίνονται στη μητρική γλώσσα των πελατών σου.

Βήμα 4ο: πρόσθεσε tracking links

Τέλος, σιγουρέψου ότι κάθε άνοιγμα, που θα γίνεται στην καμπάνια σου, θα φτάνει και πάλι σε εσένα και το ξενοδοχείο σου. Επίσης, χρησιμοποίησε την υπηρεσία Google Analytics η οποία είναι και δωρεάν, ώστε να μάθεις ποιο είδος από τα email σου, είναι αυτό με τη μεγαλύτερη επιτυχία.

Όπως καταλαβαίνεις είναι αρκετοί οι τρόποι, που μπορείς να βελτιώσεις το email marketing του ξενοδοχείου σου και σίγουρα θα υπάρχουν και πολλοί περισσότεροι. Χρησιμοποίησε αυτές τις συμβουλές ή όποιες άλλες τακτικές θεωρείς ότι θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και δε θα χάσεις. Αυτό, όμως, που πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό είναι ότι για να έχει επιτυχία κάθε σου βήμα πρέπει να θεωρείς κάθε σου πελάτη μοναδικό και να του συμπεριφέρεσαι με αυτόν τον τρόπο.