Αναμφίβολα ζούμε στην εποχή που η τεχνολογία έχει πρωταρχικό ρόλο στη ζωή μας. Ιδιαίτερα τα social media ή αλλιώς μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητας των περισσότερων ανθρώπων.

Από την άλλη πλευρά, ο τουρισμός αποτελεί μια πολύ μεγάλη βιομηχανία και σημαντικότατη πηγή εσόδων για τις τουριστικές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

     Ποιο είναι το σημείο σύνδεσης τους;

O τουρισμός είναι μια βιομηχανία που βασίζεται στην πληροφορία, την οποία ο πελάτης την αναζητά στις μέρες μας στο διαδίκτυο.

Τα social media έχουν τεράστιο αντίκτυπο σε όλες τις περιόδους της ζωής μας. Η τουριστική βιομηχανία δεν αποτελεί εξαίρεση. Πράγματι, τα κοινωνικά μέσα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον τουρισμό, ιδίως στη λήψη αποφάσεων, τη δημιουργία εκστρατειών μάρκετινγκ και την επικοινωνία με τους πελάτες.

Τα social media είναι πλέον ένας τρόπος ζωής για τους ταξιδιώτες και τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο και ένα υποχρεωτικό στοιχείο της στρατηγικής μάρκετινγκ κάθε τουριστικής επιχείρησης.

  Γιατί όμως η τουριστική βιομηχανία βασίζεται κατά κύριο λόγο στον τομέα της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας;

     Αύξηση της κοινωνικής συμμετοχής:

Οι άνθρωποι αγαπάμε να μοιραζόμαστε νέες εμπειρίες και τα ταξίδια είναι γεμάτα από αυτές. Αγαπάμε να μιλάμε στα δίκτυά μας για τα επερχόμενα ταξιδιωτικά μας σχέδια και να τα θυμίζουμε αυτά μετά την επιστροφή μας.

Τα κοινωνικά μέσα μας επιτρέπουν να παρακάμψουμε αυτό το συναίσθημα και να μεταβούμε κατευθείαν στο σημείο, να είμαστε αξιόπιστος πόρος για περιπέτεια και ενθουσιασμό ή ξεκούραση και χαλάρωση.

Περισσότεροι από το 97% των τουριστών μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο στο διαδίκτυο από τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, οικοδομώντας έναν επιρροή ιστότοπο περιεχομένου, που εμπνέει τους πιθανούς επισκέπτες.

Σύμφωνα με έρευνες, το 89% των σημερινών τουριστών βασίζουν τις επιλογές τους όλο και περισσότερο στις εμπειρίες άλλων ταξιδιωτών, αλλα και στο περιεχόμενο των κριτικών τους, ως αποτέλεσμα να μειωθεί η αβεβαιότητα τους.

Επομένως η αναζήτηση πληροφοριών μετακινείται σε διαδικτυακά κοινωνικά μέσα, όπου οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν ελεύθερα και εύκολα ανταλλάσσουν πληροφορίες.

 Αναδιαμόρφωση ταξιδιωτικών γραφείων:

Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης είχαν επίσης σημαντικό αντίκτυπο στο μοντέλο ταξιδιωτικών γραφείων. Χάρη στην ανάπτυξη του διαδικτύου, οι τουρίστες έχουν την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες και ευκαιρίες αγοράς.

Η διαθεσιμότητα πληροφοριών και η ευκολία της κράτησης με αυτοεξυπηρέτηση ανάγκασαν τα ταξιδιωτικά γραφεία να προσαρμοστούν από ένα μοντέλο από τούβλα σε ένα πιο ψηφιακό.

Ο τρόπος λοιπόν με τον οποίο οι ταξιδιώτες πραγματοποιούν την έρευνα ταξιδιού τους πλέον έχει αλλάξει. 6/10 Ευρωπαίους χρησιμοποιεί το Internet για να σχεδιάσει τις διακοπές του. Όχι μόνο κάνουν όλο σχεδόν τον προγραμματισμό τους στο διαδίκτυο, αλλά συχνά απευθύνονται στα κοινωνικά μέσα για να κάνουν ερωτήσεις.

Δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι ένα ισχυρό εργαλείο και η επιρροή τους στον τουρισμό θα αυξηθεί.

Κοινωνικά μέσα, δηλαδή ιστότοποι όπως το TripAdvisor, λειτουργεί ως βέλτιστη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων αλλά και ως ενα απολύτα κοινωνικό δίκτυο. Τα 390 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες / επισκέπτες του, μπορούν να το επιβεβαιώσουν.

Οι ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο χρησιμοποιούν τον ιστότοπο και την εφαρμογή του TripAdvisor, για να περιηγηθούν σε πάνω από 760 εκατομμύρια κριτικές και γνώμες για 8,3 εκατομμύρια ξενοδοχεία, εστιατόρια, εμπειρίες, αεροπορικές εταιρείες και κρουαζιέρες.

 Τα social media λειτουργούν και ως ένα «κοινωνικό αυτί» : 

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, ένα κοινωνικό μέσο όπως το TripAdvisor, έχοντας ως μεγάλη δύναμη τα σχόλια πολλών εκατομμυρίων χρηστών, είναι το απόλυτο όπλο του τουρισμού, μια βιομηχανία τρισεκατομμυρίων ευρώ παγκοσμίως, που λειτουργεί ως επιρροή σε ένα μεγάλο σριθμό από τους χρήστες του διαδικτύου

Κατ΄αυτόν τον τρόπο τα social media λειτουργούν και ως ένα «κοινωνικό αυτί» μέσα από το οποίο μπορείτε να αφουγκραστείτε τις ανάγκες των πελατών, να μάθετε τις προτιμήσεις τους και να ανακαλύψετε τους καλύτερους τρόπους για να τους προσεγγίσετε. Η επαφή με τους πελάτες σας μέσα από τα social media θα σας βοηθήσει να τους προσφέρετε μια μοναδική εμπειρία διακοπών, την οποία θα προτείνουν έπειτα και σε άλλους.

Οι επιχειρήσεις τουρισμού πρέπει να ακολουθήσουν μια προγραμματισμένη προσέγγιση στα κοινωνικά μέσα. Η επιτυχία στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης για τον τουρισμό προέρχεται από την παροχή ποιοτικού, σχετικού περιεχομένου που εμπλέκει το ακροατήριό τους, την τόνωση των συμπαθειών, των σχολίων και των μετοχών και τη συνέπεια στην απόσπαση και την ανταπόκριση.

 

Πηγή: hotelteam.gr