Πρώτη Θέση για την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας στη Google – Πόσο “Εγγυημένη” Μπορεί να Είναι;
του Γιώργου Παπαθεοδώρου*
Η επιλογή κατάλληλης SEO εταιρείας η οποία θα κληθεί να καταρτίσει και εφαρμόσει την στρατηγική
βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας μας δεν είναι εύκολη υπόθεση και σίγουρα μπορεί (και πρέπει) να μας προβληματίσει. Με τις τιμές να διαμορφώνονται από μερικές δεκάδες ευρώ το μήνα (???) μέχρι αρκετές χιλιάδες ανάλογα με το μέγεθος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του website αλλά και των αναγκών μας, αυτό που σίγουρα επιθυμούμε είναι… αποτελέσματα.
Από την μέχρι τώρα ενασχόληση μου με τις υπηρεσίες βελτιστοποίησης ιστοσελίδων μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι το SEO μπορεί να δημιουργήσει εξαιρετικό traffic (τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά). Αυτό όμως που ΔΕΝ μπορώ να πω είναι το πόσος χρόνος (επακριβώς) θα χρειαστεί για να κατακτήσει μια ιστοσελίδα την πρώτη θέση στη Google (ή οποιαδήποτε άλλη θέση) για keyword συγκεκριμένου ανταγωνισμού. Και δεν είμαι ο μόνος…
Σύμφωνα με επίσημη δήλωση της Google:
Κανείς δεν Μπορεί να Εγγυηθεί #1 Κατάταξη στη Google
Αυτή είναι απλά η αλήθεια και πρέπει να τη δεχτούμε. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί #1 κατάταξη μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια και για συγκεκριμένα keywords. Μερικοί λόγοι για αυτό είναι:
Ο αλγόριθμος της Google δεν είναι γνωστός: Κανένας SEO επαγγελματίας δεν γνωρίζει πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος και ποιοι είναι οι πραγματικοί ranking factors που καθορίζουν τη κατάταξη των URLs στα SERPs μετά από κάθε μας αναζήτηση. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2015, η Google ανακοίνωσε έσοδα $17.3δις εκ των οποίων το σημαντικότερο μέρος προέρχεται άμεσα ή έμμεσα από τη μηχανή αναζήτησης. Δεν είναι λογικό λοιπόν να φυλάσσει τον αλγόριθμο της ως επτασφράγιστο μυστικό; Και αν κάποιος είχε πραγματικά πρόσβαση σε αυτόν δε νομίζετε ότι θα είχε λύσει με διαφορετικό τρόπο το οικονομικό του πρόβλημα από το να προσφέρει SEO υπηρεσίες σε ιδιοκτήτες/διαχειριστές ιστοσελίδων;
Δεν γνωρίζουμε πότε και πώς επικαιροποιεί τον αλγόριθμο της: Σύμφωνα με την ίδια τη Google ο αλγόριθμος της επικαιροποιείται περισσότερες από 600 φορές το χρόνο (σχεδόν 2 updates κάθε ημέρα). Ούτε οι ίδιοι οι υπάλληλοι της Google δεν γνωρίζουν πότε ακριβώς και ποιο σημείο του κώδικα αλλάζει εάν δεν εμπλέκονται άμεσα στην εφαρμογή του. Εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε αλλά να προβλέψουμε πώς και πόσο θα επηρεαστούν τα rankings από τις αλλαγές αυτές είναι πραγματικά απίθανο.
Τα Google penalties καραδοκούν: 2 ειδών πέναλτυ, έτσι για να μην πλήττουμε. Αλγοριθμικά (Panda, Penguin κοκ) και χειροκίνητα (manual penalties). Εάν δεν ακολουθούμε τα Google guidelines αργά ή γρήγορα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα από αυτά. Μάθετε περισσότερα για το πώς να μείνετε penalty-free και αν τυχόν την πατήσετε ζητείστε μας εκτίμηση κόστους για την αφαίρεση του.
Η κατάταξη δεν είναι το σημαντικότερο metric απόδοσης: Πολλοί ακόμα πιστεύουν ότι το να κατακτήσουν πρωτιά για κάποιο keyword θα σημάνει αυτόματα και… χρήματα στην τσέπη τους. Στην πραγματικότητα αυτό είναι από καθόλου έως μερικώς αληθές. Ένα καλό πλασάρισμα στην πρώτη σελίδα της Google δεν σημαίνει και πολλά αν δεν συνοδεύεται και από άλλα metrics με μεγαλύτερο value πχ το συνολικό traffic που κάνει trigger αυτό το keyword, το bounce rate, το conversion rate και στη τελική το profit που δημιουργεί.
Η κατάταξη στα SERPs αλλάζει διαρκώς: Η κατάταξη για συγκεκριμένο keyword ενδέχεται να αλλάζει από τη μια στιγμή στην επόμενη, από υπολογιστή σε υπολογιστή, από περιοχή σε περιοχή κοκ.
Δεν είναι ηθικό: Το να εγγυάσαι για κάτι, εν προκειμένω υψηλές θέσεις στη Google, δεν είναι φρόνιμο καθώς είσαι μόνο ο ένας από τους 3 κρίκους αυτής της αλυσίδας (οι άλλοι 2 είναι η ίδια η Google και φυσικά ο ανταγωνισμός που δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια). Και μπορεί για τις δικές σου ικανότητες να είσαι πολύ σίγουρος δεν μπορείς να ελέγχεις όμως τους άλλους 2.
Τί Σημαίνουν στην Πράξη τα Παραπάνω;
Με απλά λόγια. Ένας SEO επαγγελματίας είναι σε θέση να αυξήσει σταδιακά το traffic στην ιστοσελίδα μας και αυτός πρέπει να είναι ο στόχος μας. Η αναζήτηση ενός συνεργάτη ο οποίος θα είναι σε θέση να φέρνει χειροπιαστά αποτελέσματα αυξάνοντας το traffic αργά και σταθερά σε βάθος χρόνου και όχι υποσχέσεις – πυροτεχνήματα για πρώτες θέσεις. Οι πρωτιές θα έρθουν (και είναι σημαντικές και για ψυχολογικούς λόγους) αλλά δεν είναι το σημαντικότερο κομμάτι του παζλ.
(*) Ο Γιώργος Παπαθεοδώρου είναι διπλωματούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ). Εργάστηκε επί σειρά ετών ως Μηχανικός Τηλεπικοινωνιών στην Intracom και στη WIND μέχρι και το 2012 οπότε και αποφάσισε να ασχοληθεί με το διαδικτυακό marketing εστιάζοντας στις υπηρεσίες SEO (Search Engine Optimisation) και PPC (Google AdWords & Bing Ads). Έχει παρακολουθήσει σειρά σχετικών σεμιναρίων και είναι Google Certified Professional σε AdWords & Analytics. Είναι ιδιοκτήτης της Digital Bang αλλά εργάζεται και ως freelance SEO consultant.»