Πώς μπορείτε μέσω της ιστοσελίδας σας να επιτύχετε κρατήσεις
Η ιστοσελίδα αποτελεί ένα από τα βασικότερα εργαλεία marketing ενός ξενοδοχείου, γι’αυτό και είναι σημαντικό να διαμορφωθεί έτσι, ώστε να επιτυγχάνει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Κύκλος Ταξιδίων
Κάθε ταξίδι αποτελείται από τρία στάδια: 1) όνειρα, 2) κρατήσεις και 3) εμπειρία.
Το τρίτο στάδιο είναι το πιο εύκολο, καθώς είναι στο χέρι σας να φύγει ο πελάτης ικανοποιημένος από το ξενοδοχείο σας και να σας προτείνει σε φίλους ή ακόμη και να ξανάρθει. Ωστόσο, τα άλλα δύο στάδια δεν είναι τόσο εύκολα ελεγχόμενα. Το δεύτερο στάδιο εξαρτάται άμεσα από το πρώτο, συνεπώς εάν ένα ξενοδοχείο θέλει περισσότερες κρατήσεις, πρέπει να μεριμνήσει ανάλογα για το πρώτο στάδιο. Αναλυτικότερα, το πρώτο στάδιο αφορά στην εξ αποστάσεως γνωριμία με τον προορισμό. Ο υποψήφιος, δηλαδή, ταξιδιώτης δέχεται ερεθίσματα και επιρροές από το εξωτερικό περιβάλλον για το ποιους προορισμούς να επισκεφτεί και για το τι αξίζει εκεί (φυσικά τοπία, αξιοθέατα, γαστρονομία κλπ.). Σε αυτό το στάδιο τίποτα δεν είναι καταληκτικό και ο υποψήφιος ταξιδιώτης απλώς φαντάζεται τον εαυτό του σε άλλους τόπους, χωρίς να έχει επιλέξει οριστικό προορισμό. Η πλειοψηφία των ταξιδιωτών σήμερα ονειρεύονται ταξίδια μέσω της διαδικτυακής περιήγησής τους και συνήθως εκεί διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τους επιλογές. Στόχος των ξενοδοχείων είναι να καταφέρουν να περάσουν από το στάδιο του ονείρου στο στάδιο των κρατήσεων, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό μέσω της ιστοσελίδας τους.
Είναι πολύ σημαντικό η αρχική σελίδα της ξενοδοχειακής ιστοσελίδας να είναι αντιπροσωπευτική του brand (φιλοσοφία, αισθητική) και να προβάλει τη μοναδικότητα του καταλύματος. Για παράδειγμα, εάν το στοιχείο που καθιστά αυτό το κατάλυμα μοναδικό – έναντι των ανταγωνιστών του – είναι η θέα, θα μπορούσε να υπάρχει μία χαρακτηριστική φωτογραφία, ενώ εάν είναι οι χαμηλές τιμές, θα μπορούσε να υπάρχει σχετική αναφορά. Εάν πάλι είναι οι θετικές κριτικές των πελατών, θα μπορούσε να υπάρχει σχετικό link, που θα καθοδηγεί το χρήστη στις “1000” θετικές κριτικές των πελατών, προβάλλοντας έτσι, ότι η μοναδικότητα του καταλύματος είναι (στη συγκεκριμένη περίπτωση) η εμπειρία. Δεν έχει, λοιπόν, σημασία ποιο είναι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα, αλλά πως θα το προβάλλετε στους πελάτες σας από την πρώτη κιόλας ματιά!
Τα βασικά χαρακτηριστικά μίας ιστοσελίδας είναι το περιεχόμενο και η προσαρμοστικότητα
Πρώτον, μία ξενοδοχειακή ιστοσελίδα πρέπει απαραίτητα να έχει το κατάλληλο περιεχόμενο. Να υπάρχουν, δηλαδή, ωραίες και αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες και video (Δες εδώ για: Βίντεο 360 μοιρών), κείμενο (όχι υπερβολικό) με αναφορά σε παροχές, τιμές (εάν θεωρούνται καλές για την αγορά), προσφορές (εάν υπάρχουν), πληροφορίες ανά εποχή (Δες εδώ: Προετοιμασία ιστοσελίδας για τα Χριστούγεννα), κριτικές από πελάτες (αναφορά σε κάποιες και link για τις υπόλοιπες), δυνατότητα online κράτησης (ή έστω σχετικό link) σε κάθε σελίδα της ιστοσελίδας και, το βασικότερο, σωστή δόμηση του περιεχομένου, ώστε ο χρήστης να μην χάνεται και να βρίσκει εύκολα αυτό που αναζητά. Η ευχρηστία εδώ είναι η λέξη κλειδί για μία καλή εμπειρία χρήσης, που μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο και στις κρατήσεις σας. Εάν ο χρήστης δεν βρει εύκολα αυτό που ψάχνει, το πιθανότερο είναι ότι θα κουραστεί – ή χειρότερα θα εκνευριστεί – και θα φύγει από την ιστοσελίδα σας.
Δεύτερον, μία ξενοδοχειακή ιστοσελίδα πρέπει απαραίτητα να είναι προσαρμόσιμη (responsive) σε όλες τις συσκευές. Το 50% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν το κινητό τους για να πάρουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις τους, ακόμη και αν κάνουν την κράτησή τους από άλλη συσκευή. Η ιστοσελίδα στα κινητά τηλέφωνα, όπως είναι αναμενόμενο, πρέπει να διαφέρει αρκετά ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της συσκευής (μικρή οθόνη, διαφορετικό πληκτρολόγιο, περιήγηση με την αφή). Αναλυτικότερα, αν και πρέπει να έχει ένα παρόμοιο “look and feel” με την ιστοσελίδα κανονικού μεγέθους, καθώς αντιπροσωπεύει το ίδιο brand και επικοινωνεί τα ίδια μηνύματα, πρέπει να είναι έχει λιγότερο περιεχόμενο (εστίαση στα βασικά), καθώς εδώ ο χρήστης είναι πιο ανυπόμονος και απαιτεί ταχύτητα και ευκολία. Η δομή του περιεχομένου πρέπει να ευνοεί την πλοήγηση και να βοηθά το χρήστη να βρει αυτό που ψάχνει, χωρίς να τον κουράσει με χρονοβόρες διαδικασίες. Μην ξεχνάτε ότι το πιθανότερο είναι, ότι ο χρήστης εισέρχεται στην ιστοσελίδα σας μέσω του κινητού του τηλεφώνου, κάποια στιγμή που βρίσκεται έξω, στο δρόμο ή σε κάποιο μέσο μεταφοράς, όπου πιθανότατα το ίντερνετ είναι αρκετά αργό (οπότε δεν θα θέλει να περιμένει να φορτώσουν πολλές σελίδες) ή δεν θα έχει πολύ χρόνο στη διάθεσή του.
Ανεξάρτητα από το πως γίνεται η κράτηση (διαδικτυακά ή τηλεφωνικά), οι περισσότερες ταξιδιωτικές αποφάσεις παίρνονται online και έχει μεγάλη σημασία η διαδικτυακή παρουσία ενός ξενοδοχείου να είναι ικανοποιητική, το οποίο σημαίνει δώστε προσοχή στην ιστοσελίδα σας!
1η δημοσίευση: 15 Απριλίου 2016