Η σημασία μίας επιτυχημένης φωτογράφισης
του Γιώργου Ζωντανού*
Η φωτογράφιση ενός καταλύματος είναι μια επένδυση, ίση και αναπόσπαστη απο τα υπόλοιπα κομμάτια της επιχείρησης.
Ζούμε στην εποχή της εικόνας, και κάθε κατάλυμα οφείλει να προβάλλει σωστά τον εαυτό του. Η φωτογραφία όντας το πιο σημαντικό μέσο προώθησης και διαφήμισης τα τελευταία χρόνια έχει την δύναμη να αναδείξει ενα brand name και να βοηθήσει μια επιχείρηση να γίνει γνωστή και να αυξήσει τις πωλήσεις της. Η φωτογραφία είναι το μοναδικό, ικανό εργαλείο, να παρουσιάσει το ξενοδοχείο σας στον πιθανό πελάτη μέσω του διαδικτύου αλλα και όχι μόνο. (booking, expedia, trivago, etc).
Μια σωστή, επιτυχημένη φωτογράφιση πρέπει να απαντάει στα ερωτήματα του πελάτη, αλλά και να του μεταφέρει την εμπειρία, παράλληλα να αναδεικνύει το brand σας, και να το ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα, ετσι ώστε να δημιουργήσει πωλήσεις.
Μια ολοκληρωμένη φωτογράφιση πρέπει να είναι ικανή να αποτυπώσει την φιλοσοφία του ξενοδοχείου, ωστόσο να μπορεί να εξυπηρετήσει και την μετέπειτα χρήση σε online και offline επίπεδο. (website, booking, brochures, social media, etc).
Η προετοιμασία της φωτογράφισης έγκειται κατά μεγάλο ποσοστό στο briefing απο την μεριά του ξενοδοχείου προς τον φωτογράφο, πριν αυτή ξεκινήσει. Ετσι επιτυγχάνεται η σύμπνοια όλων όσων δημιούργησαν τους χώρους, το design, την εταιρική ταυτότητα με το φωτογραφικό αποτέλεσμα και την online εικόνα του ξενοδοχείου. Θα πρέπει να γίνουν σαφείς οι προωθητικές ανάγκες του ξενοδοχείου έτσι ώστε να δημιουργηθεί ενα πλήρως αξιοποιήσιμο υλικό για τις ανάγκες των πωλήσεων. Στο briefing θα πρέπει να δωθούν όλες οι αναγκαίες λήψεις και η χρήση τους, και φυσικά θα πρέπει να αναφέρονται το target group και η χρήση ή όχι μοντέλων. Επίσης αν η τελική χρήση θα ειναι online και offline έτσι ώστε το υλικό που θα παραχθεί να βοηθάει τις μετέπειτα γραφιστικές χρήσεις. Σημαντικός επίσης είναι ο σωστός προγραμματισμός καθώς πρέπει να αποφευχθεί η αναστάτωση των πελατών του ξενοδοχείου. Επίσης θα πρέπει να υπολογιστούν οι καιρικές συνθήκες για το ιδανικό αποτέλεσμα.
Το βασικό στην επιλογή μοντέλων ειναι να προσδιοριστεί το target group του ξενοδοχείου έτσι ώστε να επιλεγούν τα αντίστοιχα μοντέλ. Η χρήση μοντέλων δίνει την δυνατότητα στον φωτογράφο και κατ’ επέκταση στο ξενοδοχείο να παρουσιάσει την εμπειρία του να ζει κάποιος σε αυτό. Μια βασική γραμμή στην επιλογή των μοντέλων είναι να επιλέγονται μοντέλα κοντά στον μέσο τουρίστα με τα οποία θα μπορεί να ταυτιστεί πιο εύκολα. Ανάμεσα σε επαγγελματίες μοντέλα ή φίλους και μέλη της οικογένειας θα πρέπει να επιλέγουμε το πρώτο κι αυτό γιατί τα μοντέλα μπορούν να εκφράσουν καλύτερα στιγμές και συναισθήματα.
Το styling είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος για ένα επιτυχημένο πρότζεκτ καθώς δεν αναφέρεται μόνο στο interior αλλά σε όλους τους χώρους και τομείς της φωτογράφισης. Ο υπεύθυνος/η του styling είναι εξίσου εξειδικευμένος με τον φωτογράφο. Είναι υπεύθυνος να ερευνήσει και να επιλέξει τα κατάλληλα στοιχεία (props, αναλώσιμα, ρούχα κτλπ.) που θα χρησιμοποιηθούν έτσι ώστε να αναδείξει τους χώρους και την εμπειρία στο ξενοδοχείο.
To styling πρέπει να είναι συμβατό με την πραγματική εικόνα του πελάτη και να επικεντρώνεται σε προιόντα και παροχές που θα βρει κάποιος στο ξενοδοχείο. Οι τελικές εικόνες αποτελούν υπόσχεση προς τους πιθανούς πελάτες άρα θα πρέπει να στήνονται με προσοχή.
.