Το WhatsApp είναι μία πολύ επιτυχημένη εφαρμογή, που μάλιστα φέτος ξεπέρασε τους 1 δις χρήστες, που θα πει ότι 1 στους 7 ανθρώπους στον κόσμο, την χρησιμοποιεί, ενώ μέσω αυτής στέλνονται καθημερινά 42 δις μηνύματα!

whatsapp

Η επιτυχία της εφαρμογής οφείλεται στα βασικά χαρακτηριστικά της, δηλαδή στο ότι είναι απλή, προσβάσιμη και εύκολη στη χρήση, ενώ ταυτόχρονα αποπνέει εμπιστοσύνη στο χρήστη. Η αμεσότητα, που προσφέρει – καθώς συνδέεται απευθείας με τον αριθμό του τηλεφώνου, και όχι με κάποιο λογαριασμό του χρήστη στα social media –  είναι και αυτό, που την κάνει τόσο ελκυστική. Απλή, ασφαλής και γρήγορη είναι οι λέξεις κλειδιά,  που χαρακτηρίζουν αυτήν την εφαρμογή, και που ως εκ τούτου, την καθιστούν και επιτυχημένη.

Το ερώτημα είναι, όμως, πως μπορούν να την χρησιμοποιήσουν οι ξενοδόχοι;

Σίγουρα τα email παρέχουν μία καλή επαφή ανάμεσα στο ξενοδοχείο και τον πελάτη, πριν – κατά τη διάρκεια – και μετά την διαμονή του, όμως δεν έχουν τον ίδιο βαθμό αμεσότητας με την εφαρμογή. Με τη σύγχρονη γενιά ταξιδιωτών να χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο το κινητό της, είναι κατανοητό, γιατί ένα εργαλείο marketing – αποκλειστικά για κινητά τηλέφωνα – μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματικό, από ένα αντίστοιχο για υπολογιστές.

Πέρα από την απλή επικοινωνία μεταξύ ξενοδοχείου και πελάτη (όπως την αποστολή των πληροφοριών της κράτησης) η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν ένας πιο άμεσος και γρήγορος τρόπος, για να κάνει ο πελάτης Check-in, για να κανονίσει την μετακίνηση του από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο, ακόμη και για να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες room service, κάνοντας άμεσα και γρήγορα την παραγγελία του, μέσω του κινητού του. Επίσης, τα ξενοδοχεία μπορούν να στείλουν διαφημιστικό μήνυμα στον πελάτη, μετά τη διαμονή του, αναφέροντας στο μήνυμα, ότι εάν κάνει την κράτησή του απευθείας στο ξενοδοχείο, μέσω της εφαρμογής, θα έχει και μεγαλύτερη έκπτωση (αυξάνοντας έτσι και τις άμεσες κρατήσεις τους).

Κλείνοντας, το WhatsApp, όπως και τα άλλα νέα εργαλεία marketing, διαφοροποιείται από τα παραδοσιακά μέσα προβολής και προώθησης, καθώς δεν έχει ως άμεσο στόχο τις πωλήσεις, αλλά έχει ως πρώτο στόχο την επίτευξη μιας καλύτερης επικοινωνίας με τον πελάτη (που θα γίνεται μάλιστα και τακτικά) και σε δεύτερο επίπεδο αποσκοπεί στην αύξηση των πωλήσεων, καθώς αυτή θα έρθει ως αποτέλεσμα των σχέσεων, που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στην επιχείρηση και τον πελάτη. Τα νέα μέσα, λοιπόν, υπόσχονται επαφή και επικοινωνία, στοιχεία απαραίτητα για να οικοδομηθεί ένα brand, για να αποκτήσει φωνή στην ταξιδιωτική αγορά και για να αυξήσει και τις πωλήσεις του.