COVID-19: Πώς να προετοιμάσετε το καφέ / εστιατόριό σας
Ο κορωνοϊός άλλαξε την καθημερινότητά μας και επηρέασε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένης και της καφεστίασης. Ταυτόχρονα, όμως έφερε νέες προκλήσεις στον εργασιακό χώρο, ακόμη και ευκαιρίες, θα μπορούσαμε να πούμε, οδηγώντας τα καταστήματα να γίνουν ακόμη καλύτερα, πιο λειτουργικά, με προσωπικό κατάλληλα εκπαιδευμένο, ώστε να κάνει μία ακόμα πιο καθαρή και προσεκτική δουλειά.
Μία ακόμη αλλαγή που έφερε η νέα κατάσταση, είναι η ανάπτυξη του delivery και η ακόμη μεγαλύτερη εξοικείωση των πελατών με αυτό. Τα μαγαζιά ήδη από την περίοδο της καραντίνας ανέπτυξαν το delivery, αλλά και το take away τους, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητες εσόδων τους και για την μετά κορωνοϊού εποχή. Η δυνατότητα παράδοσης χωρίς επαφή προτιμήθηκε από τους καταναλωτές και διεύρυνε το κοινό, που παραγγέλνει το γεύμα ή τον καφέ σπίτι του.
Παράλληλα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιηθήκαν ιδιαίτερα από τα καταστήματα αυτήν την περίοδο, και μετατράπηκαν σε ένα εξαιρετικό εργαλείο επικοινωνίας με τους καταναλωτές. Τα εστιατόρια δεν αναρτούσαν μόνο πιάτα από το μενού τους, προσκαλώντας τους πελάτες να τα δοκιμάσουν, αλλά, επίσης, ανέβασαν και βίντεο, π.χ. την παρασκευή signature πιάτων τους ή μίας νέας συνταγής, που είχαν σκοπό να προσθέσουν στο μενού. Ακόμη και συμβουλές τύπου “φτιάξτο μόνο σου στο σπίτι” είδαμε, που πολλοί ακόλουθοι έσπευσαν να δοκιμάσουν μέσα στη καραντίνα!
Αναμφίβολα, διανύουμε μία δύσκολη περίοδο, αλλά καμία κρίση δεν έρχεται, χωρίς να φέρει μαζί της νέες ευκαιρίες και δυνατότητες εξέλιξης, κάνοντας μας καλύτερους. Σημαντική προϋπόθεση, όμως, για να βγουν τα καταστήματα από αυτήν την κρίση, είναι να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις διαδικασίες και στους χώρους, όπου μπορεί να υπάρξει έκθεση στον COVID-19:
Δηλαδή, στην προμήθεια και στην παραλαβή πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, στην αποθήκευση και στη μεταφορά, στην επεξεργασία τροφίμων, στην προετοιμασία γευμάτων στην κουζίνα, στη λάντζα (σημεία πλύσης σκευών), στη διανομή (delivery), στο service, στην προσέλευση και αποχώρηση προσωπικού και πελατών, καθώς και στις τουαλέτες.
Λειτουργία επιχειρήσεων Καφεστίασης: τι να προσέξετε!
- Εφοδιασμός εργοδότη και προσωπικού με πιστοποιητικά υγείας, ΕΦΕΤ / HACCP
- Τήρηση των αποστάσεων στο χώρο εργασίας και αποφυγή συνωστισμού
- Πινακίδες ενημέρωσης για ατομική υγεία
- Επαρκής φυσικός αερισμός
- Συχνότερη συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού – κλιματισμού
- Σχολαστική καθαριότητα, ειδικά στους κοινόχρηστους χώρους
- Η λειτουργία στους νιπτήρες συνίσταται να είναι με φωτοκύτταρο ή ποδοκίνητη
- Υπενθύμιση και συνεχής επίβλεψη και φροντίδα για το πλύσιμο των χεριών
- Οι κάδοι απορριμμάτων να είναι σκεπαστοί και ποδοκίνητοι
- Οι επιφάνειες που χρησιμοποιούνται καθημερινά να απολυμαίνονται
- Αποφυγή χειραψιών και ασπασμών
- Απολύμανση τιμοκαταλόγου μετά από κάθε χρήση και τραπεζομάντηλα μιας χρήσης
- Ο διανομέας να φοράει μάσκα ή ασπίδα προστασίας και γάντια κατά την παράδοση
- Οι σερβιτόροι και οι εργαζόμενοι καθαριότητας να φοράνε μάσκα και γάντια
- Αλλαγή των γαντιών σε κάθε αλλαγή εργασίας και καθημερινή αλλαγή της στολής
- Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προσέλευσης / αποχώρησης εργαζομένων
- Τοποθέτηση των χρημάτων στον πάγκο κατά τη συναλλαγή με τον πελάτη
- Απολύμανση του POS μετά τη χρήση του
- Προσοχή σε χειρολαβές, διακόπτες, νιπτήρες, βρύσες και πόμολα σε πόρτες
Όχι μόνο σε αυτήν την περίοδο που διανύουμε άλλα και πριν τον κορωνοϊό, η καθημερινή και ενδελεχής καθαριότητα της κουζίνας του εστιατορίου είναι πάρα πολύ σημαντική για να αποφευχθεί η μετάδοση ασθενειών, που θέτει σε κίδυνο την υγεία των πελάτων αλλά και του προσωπικού.
Ο τακτικός καθαρισμός της κουζίνας είναι απαραίτητος για την ασφάλεια των τροφίμων, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των απορριφθέντων τροφίμων, μειώνοντας έτσι το κόστος λειτουργίας του εστιατορίου. Κάποιες εργασίες καθαριότητας πρέπει να γίνονται τουλάχιστον 1 φορά την ημέρα, είτε στο κλείσιμο του εστιατορίου είτε στην αλλαγή κάθε βάρδιας, ενώ υπάρχουν και εργασίες καθαριότητας που πρέπει να γίνονται κάθε φορά που ολοκληρώνεται μία ενέργεια.
Για μία καθαρή κουζίνα εστιατορίου, πρέπει πάντα να γίνονται οι εξής 15 ενέργειες:
- Πλύσιμο σχάρας μετά το μαγείρεμα κόκκινου κρέατος, πουλερικών ή ψαριών
- Σκούπισμα του πάγκου εργασίας και της περιοχής προετοιμασίας
- Αλλαγή σανίδων κοπής
- Αλλαγή νερού και πανιών καθαρισμού
- Άδειασμα κάδων απορριμμάτων στο τέλος κάθε βάρδιας
- Καθάρισμα φριτέζας / Πλύσιμο σχάρας
- Τοποθέτηση όλων των πανιών καθαρισμού στο πλυντήριο
- Τοποθέτηση όλων των ποδιών και καπέλων στο πλυντήριο (όχι μαζί με τα πανάκια καθαρισμού)
- Πλύσιμο και αποστείρωση όλων των επιφανειών (πλάκες κοπής, πάγκος, τραπέζια)
- Πλύσιμο μηχανής κοπής κρέατος και τυριού μετά από κάθε χρήση
- Περιτύλιγμα σε όλα τα τρόφιμα του ψυγείου και συχνή αλλαγή του
- Σκούπισμα και σφουγγάρισμα πατώματος της κουζίνας
- Καθάρισμα του ψυγείου κρεάτων
- Καθάρισμα σημείων που μαζεύουν λίπη
- Πλύσιμο ανοιχτηριού δοχείων
Άρθρο από το τεύχος “Καλοκαίρι 2020” του
CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,
Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.
Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:
https://cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-summer-2020/