Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, με πτώση της τάξης του (-)49,2% στην Πληρότητα, του (-)62,0% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και του (-)25,2% στη Μέση Τιμή Δωματίου ‘έκλεισε’ το 7μηνο  Ιανουαρίου- Ιουλίου του 2020 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία (*), παρότι (α) ο αριθμός των εν λειτουργία ξενοδοχείων/κλινών Αττικής που συγκέντρωναν το ενδιαφέρον της ζήτησης ήταν εντυπωσιακά περιορισμένος σε σχέση με το 2019 (τουλάχιστον κατά 35% – 40%), παρότι (β) σταδιακά επανήλθαν οι διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις, παρότι (γ) η Ελλάδα κέρδισε εγκαίρως το στοίχημα -και το συγκριτικό πλεονέκτημα- του ασφαλούς τουριστικού προορισμού, τόσο ο Ιούνιος όσο και ο Ιούλιος 2020, αποδείχθηκαν απολύτως απογοητευτικοί για τα ξενοδοχεία της Αθήνας-Αττικής:

Το ποσοστό της μέσης πληρότητας δεν ξεπέρασε για τον Ιούνιο 2020 το 25.7% και για τον Ιούλιο 2020 το 36.5%, κάτι που αντιστοιχεί σε κατακόρυφη πτώση της πληρότητας έναντι των αντίστοιχων μηνών του 2019, της τάξης του (-)72,3% και (-)59,3% αντίστοιχα.  Εντυπωσιακή ήταν και η πτώση κατά (-)79.0% και (-)76,7% του εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο (ReVpar) και της μέσης τιμής δωματίου, κατά (-)24,0% και (-)42,7% αντίστοιχα.

(*) βλ. παρακάτω πίνακα: “Overall performance of the Attica Hotel Industry” –YTD July 2020, έναντι July 2019),

Οι ανταγωνίστριες πόλεις 

Τα δε στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών (**) , είναι επίσης ενδιαφέροντα. Η Αθήνα, το Λονδίνο, η Μαδρίτη και η Κωνσταντινούπολη αποδείχθηκαν οι μόνες πόλεις / προορισμοί με πτώση πληρότητας το 2020 κατά (+/-) 50%. Οι λοιπές πόλεις παρουσίασαν ακόμη μεγαλύτερη πτώση πληρότητας το 2020. Ενδεικτικό παράδειγμα η Ρώμη (-66,5%), η Βαρκελώνη (-61,2%) και η Βιέννη ( -60,3%). Ωστόσο, η Αθήνα παρουσίασε την μεγαλύτερη πτώση (-25,2%) στη μέση τιμή δωματίου (ADR) έναντι όλων.

(**) βλ. παρακάτω πίνακα:  European Benchmark: Year to date July 2020”).

 

Τα θέματα υγείας, ασφάλειας και προστασίας πολιτών και τουριστών,  αλλά και τα θέματα στήριξης της Οικονομίας της πόλης μας, απαιτούν εξαιρετική προσοχή,  λεπτούς χειρισμούς  και τη ματιά όλων μας στραμμένη στην  ‘επόμενη ημέρα’.

Είναι αναγκαίο λοιπόν να χαράξουμε εγκαίρως κοινή ‘στρατηγική διαχείρισης της κρίσης’, να προετοιμαστούμε και για το ‘χειρότερο σενάριο’ και να εργαστούμε με κοινό σκοπό και στόχο την επιβίωση του Τουρισμού, των Επιχειρήσεων και της Απασχόλησης.