Τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος της φιλοξενίας έχει αρχίσει να υιοθετεί μια ποικιλία καινοτομιών υψηλής τεχνολογίας που αποσκοπούν στη δημιουργία μιας επαναστατικής εμπειρίας για τον επισκέπτη. Όλα τα στοιχεία από τα κλειδιά δωματίου μέσω smartphone, τα κινητά εργαλεία check-in, και πολλά ακόμη, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες του ξενοδοχείου αλληλεπιδρούν με αυτά.

Το μόνο πρόβλημα με αυτή την τεχνολογική ανάπτυξη του ξενοδοχείου είναι ότι συμβαίνει συχνά χωρίς να ληφθούν υπόψη οι επιχειρηματικοί στόχοι του ξενοδοχείου και, το σημαντικότερο, οι ανάγκες των επισκεπτών.

Για τους ξενοδόχους, φαίνεται εύκολη η υιοθέτηση τεχνολογικών πρακτικών, αλλά αυτό μπορεί να δημιουργήσει άλλου είδους προβλήματα. Η εγκατάσταση ξενοδοχειακής τεχνολογίας απλά για λόγους καινοτομίας μπορεί συχνά να είναι αντιπαραγωγική. Η τεχνολογία αποδείχθηκε αποτελεσματική για τη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη, ορισμένοι, όμως, ξενοδόχοι κινδυνεύουν να παραμελούν στον βωμό της τεχνολογίας την ανθρώπινη επαφή. Στην πραγματικότητα, σε πολλές περιπτώσεις οι πελάτες λένε ότι δεν θέλουν καν ή δεν έχουν ανάγκη όλες αυτές τις καινοτομίες.

Πώς μπορούν τότε τα στελέχη του ξενοδοχείου να επιτύχουν την ισορροπία που χρειάζεται μεταξύ της φιλοξενίας και της αξιοποίησης της τεχνολογίας για να επιτύχουν την ικανοποίηση των πελατών; Αυτό είναι το πιο κρίσιμο ερώτημα στην βιομηχανία της φιλοξενίας αυτή τη στιγμή.

Μια απάντηση που μπορεί να δοθεί στο παραπάνω ερώτημα είναι με ποιον τρόπο η τεχνολογία μπορεί να κάνει το ξενοδοχείο πιο ανθρώπινο. Η τεχνολογία, επομένως, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει την ικανότητά σας ως ξενοδόχοι να χρησιμοποιήσετε την καρδιά της επιχείρησής σας, δηλαδή το προσωπικό σας και την διαπροσωπική επαφή. Ποιο απλά, η τεχνολογία πρέπει να χρησιμοποιείται ως μέσο οικοδόμησης συνεχιζόμενων σχέσεων με τους πελάτες. Μια τεχνολογία που επιτρέπει την διαπροσωπική επαφή και δημιουργεί ένα νέο σημείο επαφής μεταξύ ξενοδοχείων και επισκεπτών είναι η συνομιλία κειμένου και φωνής μέσω εφαρμογών. Με τη διευκόλυνση των συνομιλιών μεταξύ επισκεπτών και ενός ξενοδοχείου μέσω μιας εφαρμογής, τα ξενοδοχεία μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες ενός επισκέπτη τη στιγμή της κλήσης και δεν χρειάζεται να ρωτούν πριν συζητήσουν τις ανάγκες του ίδιου επισκέπτη.

Ακόμη, ένα ξενοδοχείο μπορεί να χρησιμοποιήσει τεχνολογία για να διευκολύνει πιο προσαρμοσμένες, εξατομικευμένες εμπειρίες. Η κατανόηση των αναγκών των επισκεπτών και η άψογη εξυπηρέτηση αυτών των αναγκών ήταν πάντα στο επίκεντρο της φιλοξενίας, και συνεχίζει να είναι και σε αυτό το πιο τεχνολογικό περιβάλλον της αγοράς. Για παράδειγμα, η εικονική πραγματικότητα έχει κάνει πολλά βήματα σε σύντομο χρονικό διάστημα για να γίνει ένα ισχυρό, ποιοτικό εργαλείο για έναν αριθμό βιομηχανιών. Είναι σημαντικό να θεωρήσουμε αυτό το είδος τεχνολογίας ως παράγοντα και όχι ως υποκατάστατο των υφιστάμενων εργαλείων. Με το να σκεφτόμαστε με αυτόν τον τρόπο, αυτή η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση και όχι την αντικατάσταση, με αποτέλεσμα νέες ευκαιρίες να είναι εφικτές για να βελτιωθεί η εμπειρία του επισκέπτη.

Αυτό που δείχνουν αυτές οι προσεγγίσεις, που χρησιμοποιούν τεχνολογία με πιο ανθρώπινο τρόπο, δημιουργούν μεγαλύτερα επίπεδα προσωποποίησης και δοκιμάζουν νέες ξενοδοχειακές υπηρεσίες, είναι ότι η ξενοδοχειακή τεχνολογία μπορεί πράγματι να οδηγήσει σε μια βελτιωμένη εμπειρία φιλοξενίας. Αλλά είναι σημαντικό να θυμάται κανείς ότι η τεχνολογία πρέπει να αναπτυχθεί με βάση μια αυστηρή αξιολόγηση των επιχειρηματικών στόχων ενός ξενοδοχείου και των αιτημάτων των επισκεπτών. Διαφορετικά αυτές οι ίδιες “καινοτομίες” είναι απλώς τεχνολογία για χάρη της τεχνολογίας και μπορεί να καταλήξουν να έχουν το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Με λίγα λόγια, πρέπει να επιτευχθεί μια ισορροπημένη σχέση ανάμεσα στην τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε ένα ξενοδοχείο και την ανθρώπινη φύση και την διαπροσωπική επαφή.